Razor چیست؟

پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392

Razor چیست؟ <br/> Razor یک Syntax برنامه نویسی ASP.NET است که از آن برای ایجاد صفحات وب داینامیک با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی C# یا Visual Basic استفاده می‌شود. Razor در ماه ژوئن ۲۰۱۰ توسعه داده شد و در ژانویه ۲۰۱۱ برای Visual Studio 2010 منتشر شد.

Razor یک Syntax برنامه نویسی ASP.NET است که از آن برای ایجاد صفحات وب داینامیک با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی C# یا Visual Basic استفاده می‌شود. Razor در ماه ژوئن ۲۰۱۰ توسعه داده شد و در ژانویه ۲۰۱۱ برای Visual Studio 2010 منتشر شد.  Razor یک View Engine با Syntax ساده است که به عنوان قسمتی از ASP.NET MVC 3 و مجموعه کامپوننت Microsoft WebMatrix منتشر شد. 

 

ساختار Razor را می‌توان یک template markup syntax دانست که به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد که از جریان کاری ساختار HTML بر اساس زبان برنامه نویسی C# استفاده نمایند. گیج کننده بود؟ به زبان دیگر، تمامی زبان‌ها و تکنولوژی‌های برنامه‌نویسی راهی در اختیار برنامه نویس قرار می‌دهند تا داده‌های خود را به صورت داینامیک در خروجی HTML صفحات خود قرار دهند. بنابراین می‌توان گفت هر View Engine راهی خاص برای قرار دادن کدها در ساختار خروجی HTML صفحات است. هر چند تعریف فوق، کامل و بی عیب نیست اما فعلا به آن بسنده می‌کنیم. لازم به ذکر است که ASP.NET از View Engineهای مختلفی پشتیبانی می‌نماید که Razor تنها یکی از آن‌هاست.

 

در مقاله آینده اولین قدم را برای پا گذاشتن به دنیای برنامه نویسی ASP.NET بر خواهیم داشت و قصد داریم تا شما را با مبانی کد نویسی Razor آشنا نماییم.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید