نحوه استفاده از SMTP Server گوگل

پنجشنبه 20 اسفند 1394

در این مقاله ، به بررسی نکاتی می پردازیم که در زمان استفاده از SMTP Server گوگل ، باید آن ها را رعایت کنیم. این نکات به شما کمک می کنند تا از مزایای این سرویس ، بدون هیچ مشکلی ،استفاده کنید.

نحوه استفاده از SMTP Server گوگل

مقدمه

یکی از ویژگی هایی که در حیطه ی  Gmail و  Google Apps email کمتر مورد توجه قرار گرفته است، سرور SMTP گوگل است که portable نیز هست. به جای این که شما مجبور باشید سرور مربوط به ایمیل های خروجی خودتان را در DigitalOcean VPS خودتان، به صورت دستی  مدیریت کنید، می توانید به آسانی تنظیمات SMTP server گوگل خودتان را طوری تنظیم کنید که از هر برنامه ی دلخواه ، قادر به ارسال ایمیل باشید. امکاناتی که شما برای این کار نیاز دارید ، عبارتند از : 1- یک حساب رایگان Gmail   و یا 2- یک حساب کاربری Google App که برای استفاده از آن ، نیاز به پرداخت هزینه دارید.

مزایا

با استفاده از این سرویس ، ایمیل های شما ، شماره بندی می شوند و همچنین شما یک Google store نیز در اختیار خواهید داشت. به این ترتیب همه ی ایمیل های ارسالی شما می توانند بر روی سرور های Google  ذخیره شوند و همچنین دارای قابلیت جستجو نیز خواهند بود. اگر شما استفاده از Gmail و یا Google Apps account را برای ایمیل های دریافتی خودتان انتخاب کنید ، همه ی ایمیل هایتان را در یک محل مجزا در دسترس خواهید داشت. همچنین ، از آنجایی که SMTP server گوگل از پورت 25 استفاده نمی کند، شما کمتر با مشکل بلوکه شدن ایمیل و یا SPAM مواجه خواهید شد.

تنظیمات

SMTP server گوگل ، نیاز به تصدیق هویت دارد. مراحل این کار در زیر توضیح داده شده است :

smtp.gmail.com   این گزینه را به صورت مقابل پر کنید : SMTP server

یک نام کاربری SMTP : آدرس Gmail و یا Google Apps شما می باشد.

رمز عبور SMTP : همان رمز عبور Gmail و یا Google Apps شما می باشد.

SMTP port : این گزینه را بر روی 465 تنظیم کنید.

SMTP TLS/SSL required : این گزینه را نیز بر روی yes  تنظیم کنید.

برای این که یک کپی از ایمیل های ارسالی در پوشه ی موارد ارسالی Gmail و یا Google Apps داشته باشید ، به قسمت تنظیمات Gmail و یا Google Apps بروید و :

بر روی قسمت Forwarding/IMAP کلیک کنید و صفحه را به سمت پایین بکشید تا به قسمت IMAP برسید.

بخش دسترسی : برای این که ایمیل ها به درستی در پوشه ی ارسالی ذخیره شوند، گزینه ی IMAP باید در حالت enabled قرار بگیرد.

یادداشت :

Google به صورت خودکار ، قالب کلی (From) ایمیل هایی که با SMTP server فرستاده می شوند را تغییر می دهد و به حالت پیشفرض برمی گرداند. دانستن این نکته برای شما ضروری است زیرا این کار Google  بر روی ظاهر ایمیل شما و همچنین تاثیری که بر گیرنده ی ایمیل می گذارد، تاثیر زیادی خواهد داشت. همچنین ممکن است تنظیمات بخش Reply-To نیز در برخی برنامه ها تحت تاثیر قرار بگیرند.

سایر امور : در تنظیمات Google email به بخش Accounts بروید و قسمت "default" را تغییر بدهید (به حساب کاربری ای که مربوط به Google  نباشد) این کار باعث می شود تا SMTP server ، قالب کلی ایمیل شما را به همان صورتی که در بخش default ، قرار داده اید، تغییر بدهد.

محدودیت های ارسال

Google تعداد ایمیل هایی که یک کاربر می تواند به وسیله ی portable SMTP server بفرستد را محدود می کند. مرز محدودیت برای هر کاربر 99 ایمیل در هر روز است. و محدودیت ها هر 24 ساعت ، دوباره از نو برقرار می شوند.

آموزش سی شارپ

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 3k بازدید
  • 5 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید