بررسی قابلیت مدیریت کاربری ( Account Management ) در Visual Studio 2015 Feature

شنبه 30 مرداد 1395

در این مقاله قصد داریم شما را با قابلیت به نام مدیریت کاربری یا Account Management در ویژوال استودیو 2015 آشنا کنیم. اگر چه این قابلیت در نسخه ی قدیمی تر (ویژوال استودیو 2013) ارائه شده است اما در این نسخه قابلیت منحصر بفردی به آن اضافه شده است که باعث میشود شما راحتتر در ویژوال استودیو برنامه نویسی کنید.

بررسی قابلیت مدیریت کاربری ( Account Management ) در Visual Studio 2015 Feature

مدیریت کاربری یا Account Management یک ویژگی بسیار مهم در ویژوال استودیو می باشد که نکات قابل توجه در مورد آن به شرح زیر است :

1.ارتباط برقرار کردن یک پروفایل و همگام و هماهنگ سازی آن با تنظیماتی که شما در ویژوال استودیو انجام داده اید .

2.توانایی انتخاب تم گرافیکی (سفید ، مشکی ، آبی ) برای ظاهر کلی  IDE ، کد و ویرایشگر کد .

3.اختصاص دادن امکانات مشخصی در ویژوال استودیو برای فردی که با ID تایید شده توسط MSDN وارد محیط برنامه نویسی ویژوال استودیو میشود.

4.  در صورت تایید لاگین، امکان وارد شدن به سرویس TFS   را به صورت خودکار فراهم میکند. سرویس TFS یک  Microsoft cloud برپایه نسخه TFS میباشد.

تنظیمات هماهنگ کننده (Synchronized Setting):

ویژوال استودیو 2013  و 2015 به کاربران امکان انتخاب تنظیمات (setting  )برای هماهنگ سازی و همگام سازی(Synchronization) را میدهد. بیایید ابتدا بررسی کنیم که چه تنظیماتی برای همگام سازی پیشنهاد میشوند.

_ ظاهر محیط برنامه نویسی و به عبارت دیگر تم ، رنگها و فونت

_ محیط Alias ها

_ کلیدهای میانبر در کیبورد

Startup_ 

_ویرایشگر متن

تنظیمات هماهنگ کننده (Synchronized Setting) در ویژوال استودیو 2013 در تصویر زیر نمایش داده شده است.

تنظیمات هماهنگ کننده (Synchronized Setting) در ویژوال استودیو 2015 در تصویر زیر نمایش داده شده است.

مدیریت کاربری (Account Management) :

در ویژوال استودیو 2013 و 2015 برای ورود به مدیریت کاربری، کافی است بر روی گزینه ی " singn in " که در بالای سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

برای دسترسی به تنظیمات مربوط به مدیریت کاربری میتوانید File -> Account Settings مراجعه کنید.

ارتقاء یافتن مدیریت کاربری ( Account Management) در ویژوال استودیو 2015

مایکروسافت امکانات مربوط به مدیریت کاربری را برای برنامه نویسان و کاربران خود ارتقاء داد. هسته ی اصلی تغییرات در  Account Managementدر ویژوال استودیو 2015 ، توانایی ذخیره کردن چندین حساب کاربری میباشد که برای هر کدام از این حساب های کاربری یک صفحه ی جداگانه اختصاص داده شده است که در آن تنظیمات مربوط به هر کدام ذخیره شده است.

مزیت این قابلیت این است که به کاربران و برنامه نویسان اجازه داده میشود که با حساب های کاربری متفاوتی وارد محیط ویژوال استودیو شوند و هر کدام از پروژه های خود را در محیطی متفاوت از دیگری بنویسند.

سوالی که ممکن است مطرح شود این است که چه چیز جدیدی در نسخه ویژوال استودیو 2015 وجود دارد، زیرا این قابلیت در نسخه های قدیمی تر آن هم وجود داشت. بیایید به بررسی عمیق تری در حساب های کاربری (Account Settings)بپردازیم.

Visual Studio 2013 و Account Setting :

هنگامیکه شما وارد Visual Studio 2013 میشوید صفحه مربوط به Account Setting (حساب کاربری) باز خواهد شد که از شما درخواست میکند که وارد حساب کاربری خود شوید ( یا sign in کنید).

بعد از این به با موفقیت وارد حساب کاربری خود شدید، صفحه مربوط به حساب کاربری شما مانند تصویر زیر ، نمایش داده خواهد شد.

مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که اگر برنامه نویسی نیازمند این باشد که بین چند حساب کاربری سوئیچ کند مجبور است در هر بار سوئیچ کردن بین حساب های کاربری متفاوت، مرحله ی اعتبارسنجی(sign-in credential) را انجام دهد.

قابلیت های بیشتر برای حساب های کاربری (Account setting) در ویژوال استودیو 2015

ویژوال استودیو 2015 با قابلیت های بیشتر در مدیریت کاربری خود، به برنامه نویسان اجازه میدهد که چندین   sign-in credential در حساب های کاربری خود داشته باشند. این قابلیت به شما اجازه میدهد که با یک حساب کاربری وارد شوید و به راحتی بین سایر حساب های کاربری دیگر  سوئیچ کنید بدون اینکه مجبور شوید چندین بار مرحله ی ورود به سیستم و اعتبارسنجی را انجام دهید.

اضافه کردن Account جدید :

روی " Add an account" کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود.

بعد از اینکه مرحله اعتبار دهی به حساب کاربری جدید را با موفقیت به پایان رساندید صفحه زیر به شما نمایش داده میشود که شامل همه ی حسابهای کاربری که اخیرا ایجاد شده است میباشد.

این قابلیت در ویژوال استودیو 2015 به برنامه نویسان اجازه میدهد تا حساب های کاربری خود را به راحتی مدیریت کنند.

آموزش سی شارپ

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 2k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید