Xamarin در نسخه جدید خود از کتابخانه های استاندارد NET. پشتیبانی می کند.

دوشنبه 1 شهریور 1395

پشتیبانی از کتابخانه های استاندارد NET. به این معنا است که برنامه های Xamarin می توانند بر روی برخی دیگر از پلتفرم های NET. مانندNET Core. و ASP.NET Core نیز به اشتراک گذاشته شوند.

Xamarin  در نسخه جدید خود از کتابخانه های استاندارد NET. پشتیبانی می کند.

امروزه Xamarin از کتابخانه های استاندارد جدید .NET نیز پشتیبانی می کند، این گفته به این معناست که Xamarin می تواند برای به اشتراک گذاری کدها بر روی تعداد بیشتری از پلتفرم های .NET به کار گرفته شود. برخی از این پلتفرم ها عبارتند از : Net Core. و ASP.NET Core

Xamarin که در اوایل سال جاری توسط شرکت Microsoft خریداری شد، یک مجموعه محبوب از ابزارهایی ست که امکان ایجاد و توسعه برنامه های موبایل چندسکویی (cross-platform ) را به توسعه دهندگان می دهد. توسعه دهندگان می توانند تنها با یک بار نوشتن کد در Visual C# ، خروجی های cross-platform از برنامه مورد نظرشان در اختیار داشته باشند.

بنا بر پستی که در وبلاگ شخصی James Montemagno منتشر شده است، کتابخانه های استاندارد .NET می توانند شامل یک Class Library توسعه داده شده و Portable نیز باشند. این Class Library ها ،  API هایی را تعریف می کنند که می توانند در تمامی .NET runtime ها (برنامه های در حال اجرا بر روی .NET )به کار گرفته شوند، بنابراین هر کتابخانه استاندارد .NET از هر برنامه ی تحت .NET که بر روی پلتفرم های استاندارد های .NET  نوشته شده باشد، پشتیبانی می کند.

Montemagno همچنین در وبلاگش نوشته است:" شما می توانید این موارد را مشابه Class Library های ساده ای در نظر بگیرید که توسعه داده شده اند. یک کتابخانه استاندارد .NET ، یک کتابخانه است که یک API  ثابت در درون خودش دارد که با همه ی پلتفرم های .NET  مانند .NET Core  سازگاری دارد. شما یک .NET Standard Library  ایجاد می کنید و سپس می توانید آن را در همه ی runtime  هایی که از .NET Standard Platform  پشتیبانی می کنند، به کار بگیرید."

Microsoft می گوید یک .NET Standard Library امکانات زیر را فراهم می کند:

-یک مجموعه ثابت از BCL API ها برای همه پلتفرم های .NET تعریف می کند تا راندمان مستقلی پیاده سازی شود.

-امکان ایجاد و توسعه ی کتابخانه های portable ای را به توسعه دهندگان می دهد که می توانند بر روی تمامی .NET runtime ، با استفاده از مجموعه مشابهی از API به کار گرفته شوند.

-کامپایل های وابسته و شرطی مربوط به منابع اشتراک گذاری شده را با استفاده از .NET API ها کاهش می دهد و یا در برخی شرایط مطلوب، حذف می کند.(فقط برای OS API ها)

این قابلیت جدید به Xamarin Studio IDE  (در نسخه 6.0.2 این قابلیت افزوده شده است ) و همچنین Update 3 نرم افزار  Visual Studio 2015 اضافه شده است.

همان طور که در اخبار نیز عنوان شده است ، توانایی استفاده و کامپایل کتابخانه های استاندارد .NET در نسخه جدید 6.0.2 از Xamarin Studio به توسعه دهندگان داده شده است. همچنین Montemagno در این باره اظهار داشته است:"توانایی ایجاد کتابخانه های استاندارد .NET  در Xamarin Studio  بر روی سیستم عامل macOS  نیز به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت."

دوره های آموزشی زامارین 

دوره برنامه نویسی اندروید با سی شارپ ( Xamarin )

آموزش متریال دیزاین در زامارین

آموزش Xamarin Forms

دوره Xamarin Form پیشرفته

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید