چرا Net Core. مهم است ؟

دوشنبه 5 مهر 1395

برای مدت زمان طولانی ، زمانی که توسعه دهندگان NET. نیازمند این بودند که Solution خود را به پلتفرم دیگری غیر از ویندوز بیاورند ، عموما این شامل زبان های دیگر همانند Java و C میشد ، و این بدان معناست که پایگاه های کد همواره تقسیم شده و تکراری می‌شدند . پیاده سازی Solution با جاوا یا دیگر زبان های Cross Platform در این مورد ، اجرا شدنش زیاد راحت و بی دردسر نیست و همواره شامل یکسری توافقات می‌باشد . تا همین اواخر این امر همیشه یک مشکل و چالش بزرگ برای توسعه دهندگان و سازمان ها بود ...

چرا Net Core. مهم است ؟

  ماکروسافت در گذشته یک سیاست داشت که بر دور هر کدی دیوار می‌کشید و کدهای Open Source را بد میدانست ، اما حال تحت رهبری Satya Nadella و Scott Guthrie ،  سیاستی را در پیش گرفته است که همه چیز Open و با جامعه باشد ، که این چیز بسیار مناسبی برای همه می‌باشد . طبق پروژه ایکه در سال 2015 تبلیغ و تایید شد ، ' NET Core. ' با یک روش Open در حال توسعه می‌باشد و آن توسط NET Fuondation. پشتیبانی میشود .



خب ، NET Core. چیست و به چه دلیل برای ما مهم است ؟

در سالهای اخیر ، استقرار ابری Solutionها ( cloud deployment of solutions ) هرسال مهم و مهمتر می‌شود . چیزی که در ابتدا شبیه یک شوخی بود اما حال ، همانند یک مبارزه واقعی برای توسعه دهندگان است و ماکروسافت  ، با Azure ، با سرعت پیشتاز این مبارزه است . Cloud به سادگی Desktop نیست ، cloud در مقیاس های مختلف عمل میکند و تفکرات و تکنولوژی های خاص خودش را نیاز دارد . اتوماسیون نقش بزرگی در اکوسیستم Cloud دارد و سیتسم عامل Cloud توسط مدیریتی هوشمندانه و سازماندهی ماشین های مجازی ، اداره می‌شود . 

Net Core. اولین ، MODULAR , MANAGED و  CROSS PLATFORM است . پلتفرم به وضوح با ابر ساخته می‌شود ،  و در ابتدا حداقل ، هدف قرار دادن سیستم های مبتنی بر سرور سطح پایین میباشد . در آزمایش اخیر
.Net Core outperformed NodeJS and GO 8x ، که به نوع کارآمدی میتواند برای شرکت ها از نظر مالی صرفه جویی به همراه داشته باشد .



MODULAR :

Net Core. به شکل MODULAR ،  با مجموعه یکپارچه از کتابخانه ها ، و مولفه های Compiler ، ساخته میشود . این مولفه ها برای ساخت خود Net. و Azure هم استفاده شده اند ، و حال ، توسعه دهندگان می‌توانند بصورت مستقیم در Solution های خود از آن استفاده کنند .  

MANAGED :

Managed runtimes ، آن را برای بدست آوردن راه حل های در حال توسعه ، آسان تر می‌کند . Net Core runtime. در مورد Garbage Collection احتیاط میکند و اجرای امن را تضمین میکند . 

CROSS PLATFORM :

در گذشته ، cross-platform با ماکروسافت شبیه یک شوخی بود . cross-platform بود اما فقط با سیستم عامل هایی از خانواده Windows هستند . Net Core. ویژگی Cross-platform واقعی رابه همراه دارد ، و این بدان معناست که شما میتوانید یک Source کد بر مبنای Windows , Max , Linux داشته باشیم . این تحول بزرگی است ، خصوصا بین Windows و Linux - که باعث میشود گزینه های بیشتری برای استقرار، میزبانی وب (hosting) ، و مقیاس گذاری (scaling) ، به شما بدهد .

با ساخت کدهای Open Source ، ماکروسافت  فرصتی باورنکردنی ای را به توسعه دهندگان Net. داده است که با مهارت های خودشان وارد محدوده ای بشوند که قبلا بر روی آنها قفل بود .

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید