امکانات جدید زامارین در ویژوال استودیو 2017

یکشنبه 4 تیر 1396

دو ابزار جدید برای توسعه دهنده های cross-platform فراهم شده است که به آن ها اجازه می دهد تا با XAML بصورت real-time یا لحظه ای کارایی و عملکرد برنامه را مشاهده کنند.توسعه دهندگانی که با یکپارچگی Xamarin آشنا هستند قرار است تا دو ویژگی جدید به آن اضافه شود: Xamarin Forms Previewer و Xamarin Profiler.

امکانات جدید زامارین در ویژوال استودیو 2017

Previewer یک کامپوننت از Xamarin.Forms است که به شما اجازه می دهد تا یک Preview زنده از صفحات با نشانه گذاری XAML بگیرید. این به شما اجازه می دهد تا شما بصورت زنده بخش View را مشاهده کنید. فقط با کلیک کردن بر روی ContentPage، ContentView یا ViewCell درحالیکه در زامارین استادیو یا ویژوال استادیو برای مک پروژه را در یک پنجره جداگانه نمایش می دهند. توسعه دهندگان می توانند میان صفحات جابه جا شوند و در ظاهر یا همان بخش UI برنامه تغییراتی برای اندروید یا آی او اس یا تبلت و حتی smartphone ها ایجاد کنند. همچنین شما می توانید بصورت Landscape یا portrait نمایش دهید. صفحات نمایش داده شده قابلیت دور یا نزدیک شدن (Zoom) را نیز دارند.

این توانایی برای توسعه دهندگانی که تحت لایسنس مایکروسافت کار می کنند رایگان است، و بصورت پیش فرض بر روی ویژوال استادیو RC2017 نصب است و به روز رسانی های ویژوال استادیو 2015 نیز این قابلیت را قرار داده است.

ابزار دیگری که می خواهیم معرفی کنیم، زامارین Profiler است. این ابزار این قابلیت را به شما می دهد تا هر عملکردی را قبل از اینکه برنامه را منتشر کنید، بررسی کنید. زامارین Profiler در حال حاضر تنها مدیریت profile کد سی شارپ را به عهده می گیرد و حافظه را پیدا می کند و عملکرد برنامه های زامارین را بررسی می کند. آن همچنین می تواند با profiler های native، مانند Xcode Instruments یا Android Monitor رفتار برنامه را بررسی کند.

زامارین Profiler کار خود را بصورت زیر انجام می دهد:

Allocation: لیست های هر شئ، میزان مصرفی حافظه و هرچیزی که هر شئ استفاده می کند. هر داده شئ می تواند برای مشخص کردن اشیاء یا جاهایی که حافظه تخصیص داده شده است را بر اساس زمان فیلتر کند.

Time Profiler: در میان ابزار ارزیابی، یک توسعه دهنده می تواند بر روی یک شئ برای گرفتن نمونه از شئ فعال کلیک کند.

Cycles: یک لیست از چرخه تب Roots & Cycles را نمایش می دهد و برای مشخص کردن مراجع (references) از جداول و نمودار استفاده می کند. این نوع ها از چرخه ها بسیار مهم است، زیرا از درگیر کردن garbage collector با اشیاء را جلوگیری می کند.

از زامارین پروفایلر می توانید برای برنامه های مک و ویندوز استفاده کنید.

آموزش های ویدئویی مرتبط را زامارین 

آموزش زامارین اندروید

آموزش زامارین فرم 

آموزش زامارین فرم پیشرفته

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید