10زبان برنامه نویسی برتر در سال 2017 که نیاز است شما آن ها را بیاموزید.

شنبه 10 تیر 1396

وارد سال 2017 شده ایم. بنابراین، در این سال، آیا شما آماده یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید هستید و می خواهید مهارت های خود را تقویت کنید؟ اگر پاسخ شما بله است، شما به مقاله مناسبی رجوع کرده اید. داده های اخیر GitHub به ما ایده بسیار خوبی در مورد محبوب ترین زبان های برنامه نویسی که در سال 2017 نیاز دارید یاد بگیرید ، داده است. توصیه های برتر ما Java, JavaScript ,Swift و Python است.

10زبان برنامه نویسی برتر در سال 2017 که نیاز است شما آن ها را بیاموزید.

این روزها، برنامه نویسان ماهر تقاضاهای زیادی دارند. در طول دهه گذشته، شغل برنامه نویسی به شغل های اصلی تبدیل شده است و هر سال میلیون ها فرصت اشتغال ایجاد میشود.اگر شما در جهان برنامه نویسی تازه وارد هستید، راه های زیادی برای انتخاب اولین زبان برنامه نویسی وجود دارد. شما می توانید نیازهای برنامه توسعه، برنامه وب، طراحی وب را تجزیه و تحلیل کنید و زبان برنامه نویسی خود را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک زبان مفید و آسان برای شروع هستید، Python می تواند به شما کمک کند.

کسانی که قبلا دانش برنامه نویسی داشتند، رویکرد چند زبانی را در نظر می گیرند. برنامه نویسان زبان های برنامه نویسی را یاد می گیرند و مهارت های خود را افزایش می دهند. با استفاده از چندین زبان، آنها قادر به حل یک مشکل با استفاده از ساده ترین روش می شوند.

برای یادگیری یک زبان جدید، اغلب پیشنهاد می شود که نگاهی به آخرین روندهای آن داشته باشیم. این یک ایده بسیار قوی در مورد آینده کاری  و چگونگی استفاده از آن زبان است و اهمیت آن را بیان می کند. این روش به طور خودکار فرصت های اشتغال آن زبان را به ما می گوید.

در اینجا، در این مقاله، ما قصد داریم که از داده های GitHub استفاده کنیم تا محبوب ترین زبان های برنامه نویسی  در سال 2017 را که شما نیاز دارید یاد بگیرید ، بگوییم. این داده ها همچنین با درصد  رشد مشاهده شده توسط این زبان ها در سال 2016 همراه است.

10 زبان محبوب و پر طرفدار برنامه نویسی 

1. JavaScript:

جاوا اسکریپت، همچنین به عنوان معروفترین زبان وب در میان زبان های وب شناخته می شود.

این یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، پویا و تفسیری است که توسط همه مرورگرهای وب مدرن پشتیبانی می شود.

این زبان اجازه می دهد تا توسعه دهندگان وب برای ساخت برنامه های کاربردی وب و اضافه کردن عناصر تعاملی به وب سایت از این زبان استفاده کنند.

رشد JS در سال 2016: 97%

2. Java:

جاوا، یک زبان برنامه نویسی جامع و شی گرا است که برای ایجاد برنامه های جانبی سمت سرور، بازی های ویدئویی و برنامه های کاربردی تلفن همراه استفاده می شود. همچنین هسته اصلی هر نرم افزار اندروید ، جاوا است که با بهره گیری از محبوبیت بسیار زیادی در میان توسعه دهندگان همراه است..

رشد جاوا در سال 2016: 63%

3. Python:

پایتون زبان برنامه نویسی بسیار مشهور و جامع است. فقط در مورد شغل های آن فکر کنید و همچنین فریم ورک پایتون برای شما موجود است. با توجه به دستورات ساده آن، به عنوان اولین زبان برنامه نویسی توصیه می شود. بدون شک Python یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی رایج در سال 2017 می باشد.

رشد پایتون در سال 2016: 54%

4. Ruby:

Ruby، یک زبان برنامه نویسی جامع و شی گرا، از پارادایم های متعدد برنامه نویسی پشتیبانی می کند و برای ایجاد برنامه های وب استفاده می شود. به غیر از استفاده آسان، روبی برای قدرتش شناخته شده است.روبی در حال استفاده در rails(فریم ورک مورد استفاده آن) است و تقاضای زیادی دارد.

رشد روبی در سال 2016:  66%

5. PHP:

پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که عمدتا در توسعه وب تمرکز دارد. این زبان پایه دو غول اینترنتی، وردپرس و فیس بوک است. اگر بخواهید به یک توسعه دهنده وب تبدیل شوید، PHP یک زبان مهم است که شما باید یاد بگیرید.

رشد پی اچ پی در سال 2016: 43%

6. C++:

بر پایه Cاست ، C ++ یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و گسترده است که بر بسیاری از دیگر زبان های برنامه نویسی مدرن تاثیر گذاشته است. بسیاری از برنامه های روزانه، نرم افزار، درایور، سیستم عامل و غیره که ما هر روز از ان ها استفاده میکنیم توسط C ++ نوشته شده اند. این یک زبان سطح متوسط است که دارای ویژگی های زبان برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین می باشد.

رشد  C++ در سال 2016 : 43%

7. C#:

این زبان توسط مایکروسافت طراحی شده است ،  C # یک زبان برنامه نویسی عمومی، مدرن، شی گرا است. این زبان نسبتا جدیدتر زندگی را در طیف گسترده ای از برنامه های مایکروسافت که توسط دات نت چارچوب دارند، استفاده میکند. برنامه نویسی در C # مبتنی بر C و C ++ است. بنابراین، اگر شما ایده اولیه C و C ++ دارید، یادگیری C # بسیار سخت نخواهد بود.

رشد  C# در سال 2016 :88%

8. Go:

Go یک زبان برنامه نویسی open source است که هدف آن ایجاد نرم افزار ساده، کارآمد و قابل اطمینان است. این توسط سه کارمند گوگل در سال 2007 ایجاد شده است. در زمان های اخیر، به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی شناخته شده است و توسط بعضی از سیستم های تولید شده گوگل استفاده می شود. بسیاری از پروژه های Go برای سرورهای وب، API ها، فریم ورک های وب و غیره استفاده می شود.

رشد  Go در سال 2016 :93%

9. Scala:

Scala، یک زبان برنامه نویسی جامع است، به صورت مختصر طراحی شده و نقاط ضعف جاوا را برآورده می کند. کد منبع آن طوری طراحی شده است تا بتواند به bytecode جاوا وارد شود تا کد حاصل آن در VM جاوا اجرا شود.

رشد  Go در سال 2016 : 54%

10. Swift:

در سال 2014، اپل تصمیم به ایجاد یک زبان برنامه نویسی جدید برای توسعه iOS و OS X خود کرد. در نتیجه، Swift متولد شد. از آن زمان، تقاضای فراوانی شده است و بسیاری از توسعه دهندگان این مهارت را  یاد می گیرند. این بهترین C و Objective-C را می پذیرد و  به توسعه دهنده اجازه می دهد یک برنامه بصری ایجاد کند.

رشد  Swiftدر سال 2016 : 262%

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید