اندازه ی بسته های برنامه در زامارین

دوشنبه 23 مرداد 1396

در این مقاله در مورد راه اندازی بسته ها و اشکال زدایی وانتشار یک برنامه توسط توسعه کننده مورد بررسی قرار میگیرد.و هم چنین در مورد اینکه چگونه می توان یک بسته ی نرم افزاری کوچک تولید کرد و چگونه خود زامارین بسته های نرم افزاری کوچکی را تولید می کند.

اندازه ی بسته های برنامه در زامارین

انتشار بسته ها

یک بسته ی نرم افزاری شامل کتابخانه، محتوا، زمان اجرا و مجموعه کلاس های پایه می باشد، به عنوان مثال اگر برنامه hello world را در نظر بگیرید یک بسته به صورت زیر خواهد بود:

15.8 مگابایت دانلود کتابخانه ها است کتابخانه های BCL است که شامل mscorlibو system  و Mono.Android که بسیاری از اجزای لازم را برای شما فراهم می کند و قابلیت هایی را برای شما فراهم می کند که ممکن است شما در برنامه از آن استفاده نکنید.

هنگامی که ما برنامه را برای انتشار آماده می کنیم یک پیوند برای شما شناخته می شود که هر کدی را که استفاده نشده است حذف می نماید به عنوان مثال در سیستم یک dll است که برای ارسال و دریافت ایمیل که اگر از این قابلیت استفاده نکند آن را حذف می نمایند.

همانطور که در اینجا توضیح داده شده، اندازه بسته نرم افزاری شما به طور کلی حدود 2.9 مگابایت بزرگتر از برنامه شما و وابستگی های آن است.

بسته ای اشکال زدایی

Android نسخه نسبتا کندی برای کپی و نصب یک بسته است، بنابراین ما می خواهیم اندازه بسته تا حد ممکن کوچک باشد. همانطور که در بالا بحث کردیم، یک راه ممکن برای کم کردن حجم بسته از طریق لینکر است. با این حال، پیوند بسیار آهسته است و معمولا می خواهیم تنها بخش هایی از برنامه را که از زمان آخرین استقرار تغییر کرده اند، انتشار کنیم. برای انجام این کار، برنامه ما را از هسته Xamarin.Android جدا می کند.

هر بار که ما برنامه را اشکال زدایی می کنیم دو بسته به نام  Shared Runtime وShared Platform را کپی می کنیم زمان اجرا به اشتراک گذاشته شده شامل مونو زمان اجرا و BCL است در حالی که اشتراک پلت فرم شامل مجموعه ای از Api های سطح Api اندروید است.

کپی کردن این ها زمان زیادی لازم دارد اما هر برنامه بعدی که در حال اشکال زدایی است این امکان را می دهد و در آخر برنامه ی واقعی و کوچک برای ما آماده می شود.

نصب مجدد سریع

این گزینه ی Quick Setup Deployment Assembly

می تواند برای کاهش بیشتر اندازه ی بسته ی debug بدون استفاده از مجموعه ها استفاده کرد نصب مجموعه ها بر روی دستگاه تنها فقط یک بار انجام می شود.

روی پروژه راست کلیک کنید و از قسمت Solution Explorer گزینه ی Options را کلیک نمایید.

و در این قسمت گزینه ی Android Build را انتخاب نمایید.

و گزینه ی Fast assembly deployment را انتخاب نمایید

دفعه ی بعد که برنامه ها برای اشکال زدایی ساخته شده است ، مجموعه ها به طور مستقیم نصب می شوند و و بسته های نرم افزاری کوچک تر می شوند این کار طول می کشد تازمانی که برنامه برای اجرا آماده شود.

بنابر این هر بار که ما یک تغییر در برنامه داشته باشیم می توانیم در یک سرعت کم برنامه را در حال اجرا داشته باشیم.

در این مقاله ما جنبه های بسته بندی را بررسی کردیم و این که چگونه می توانیم بسته های نرم افزاری را بسته بندی کنیم.

آموزش های ویدئویی مرتبط را زامارین 

آموزش زامارین اندروید

آموزش زامارین فرم 

آموزش زامارین فرم پیشرفته

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید