آیا پایتون سریع ترین زبان برنامه نویسی درحال رشد است؟

سه شنبه 21 فروردین 1397

در این مقاله سرعت سرعت رشد پایتون در مقایسه با دیگر زبان های برنامه نویس بررسی خواهیم کرد. و عوامل محبوبیت این زبان را معرفی خواهیم کرد. در ابتدا این بررسی را در کشور های پر درآمد با نمودار هایی انجام خواهیم داد و سپس همین مقایسه را در سایر نقاط جهان انجام خواهیم داد.

آیا پایتون سریع ترین زبان برنامه نویسی درحال رشد است؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب است که به سرعت درحال انتخاب از طرف دیگران است. این زبان به دلیل syntax آسان تر، اپلیکیشن های گسترده و تقاضای بالا محبوب است. اما آیا این زبان برنامه نویسی سریع ترین زبان درحال رشد است؟ درحالی که تعریف سریع ترین رشد سخت است اما مطمئنا پایتون سریع ترین زبان برنامه نویسی درحال رشد است. اگر نگاهی به Stack Overflow کنید رشد آن را به وضوح نشان می دهد.

در صورت علاقمند شدن به این زبان قدرتمند میتوانید از آموزش رایگان پایتون ( Python ) در سایت تاپ لرن استفاده کنید .

Stack Overflow اخیرا در یک پست اشاره کرد که محبوبیت زبان برنامه نویسی پایتون حتی بیشتر از آن است که ما بخواهیم روی کشور های ثروتمندی نظیر ایالات متحده ، انگلیس ، آلمان ، کانادا و غیره تمرکز کنیم. این کشور ها حدود 64% از ترافیک وب سایت را تولید می کنند. اجازه دهید به برخی نکات جالب در این مقاله نگاهی کنیم:

پایتون بیشترین بازدید را در کشور های با درامد بالا دارد.

همانطور که بالا گفته شد درطی رشد سریع پایتون در سال های گذشته این زبان موفق به انجام کارهای شگفت انگیزی در بانک جهانی کشور های با درامد بالا شد. در سال 2017 ماه June اولین ماهی بود که پایتون، جاوااسکریپت و جاوا را در داشتن بیشترین تعداد بازدید در Stack Overflow شکست داد.

این تغییر را می توان به ماهیت ترافیک جاوا نیز نسبت داد که به شدت در دوره های کارشناسی تدریس می شد.

پیش بینی آینده ی زبان های اصلی برنامه نویسی

به کمک مدل STL که رشد با زمان را با یکدیگر ترکیب می کند رشد زبان های اصلی برنامه نویسی پیش بینی شده است.

مدل STL پیش بینی می کند که پایتون در مسیری است که در سال 2018 در کشور های پرآمد بیشترین بازدیدکننده را داشته باشد و در سال 2017 از جاوا پیشی خواهد گرفت.

سریع ترین زبان های درحال رشد

اگر تکنیک های قابل توجه دیگر را در نظر بگیریم، در کشور های پر درآمد زبان های برنامه نویسی کوچک تر مانند R، Go و Rust رشدی سریع تر و یا همانند پایتون را نشان می دهند و از سویی دیگر تکنولوژی هایی نظیر C++ ، PHP ، C ، Ruby ، Perl و غیره در حال از دست دادن رشد خود هستند.

پایتون در مقایسه با دیگر تکنولوژی های درحال رشد

رشد زبان هایی نظیر Swift ، TypeScript و R مطمئنا ارزشی ندارد. گرافی که در پایین نشان داده شده است زبان های درحال رشد با ترافیک پایین را با پایتون مقایسه می کند. این مقایسه به دلیل رشد غیر عادی تعداد بازدیدها از پایتون و به این دلیل که یکی از سریع ترین زبان های درحال رشد است انجام شده است.

روند های برنامه نویسی در سایر نقاط جهان

اما رشد زبان های برنامه نویسی در سایر نقاط جهان نظیر هند ، برزیل ، روسیه و چین چگونه است؟ با نگاه به گراف زیر مشخص می شود که همچنان پایتون سریع ترین زبان است.

آیا به یادگیری پایتون، دنبال کردن روند آن و انجام دستورالعمل های آن برای موفقیت قانع شدید؟ درصورت تمایل دوره های پایتون را از Fossbytes Academy دنبال کنید. 

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • Python
  • 5k بازدید
  • 4 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید