15کتابخانه جالب JavaScript و CSS برای مارس 2018

شنبه 1 اردیبهشت 1397

گروه برنامه‌نویسان باز هم با آخرین و جالب‌ترین تکنولوژی‌ها در توسعه وب آمده است تا شما را به‌روز نگه دارد. در این مقاله نیز قصد داریم تا شما را با جذاب‌ترین کتابخانه‌های JavaScript و CSS در مارس سال 2018 آشنا کنیم.

15کتابخانه جالب JavaScript و CSS برای مارس 2018

Direction Reveal

این پلاگین جهت حرکت ورود و خروج مکان‌نما از یک بلوک را نشان می‌دهد، به شما اجازه می‌دهد تمام جلوه‌ها و تحولات را اعمال کنید. یک انیمیشن CSS چندگانه را ارائه می‌دهد و می‌توانید به راحتی انیمیشن خاص خود را ایجاد کنید.

Carbon

Carbon به شما اجازه می‌دهد تصاویر زیبایی از کد خود ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که کد خود را در ویرایشگر کپی پیس کرده یا خودتان آن را بنویسید. می‌توانید ظاهر تصاویر را با تغییر استایل‌های فونت، تم‌های ویرایشگر، برجسته ساختن ترکیبات و حتی دکمه‌ها سفارشی کنید.

Аxios

Аxios یک راهکار جاوااسکریپت مدرن برای مدیریت درخواست‌های HTTP ارائه می‌دهد. یک API مبنی بر Promise دارد که هنگام کار با فراخوانی‌های async کد شما را بسیار سازمان‌یافته می‌کند. این کتابخانه می‌تواند در مرورگر و همچنین در محیط node.js کار کند.

Jarvis

یک مرورگر هوشمند مبنی بر داشبورد Webpack است، که تمام اطلاعات مهم و مورد نیاز شما از ساخت webpack را نشان می‌دهد. این کتابخانه نحوه اجرای شما در 12 نوع اتصال مختلف و اندازه تمام بسته‌ها (bundles) در پروژه‌یتان را نشان می‌دهد و دارای یک خروجی خطای زیبا می‌باشد. هنوز در نسخه بتا است و انتظار می‌رود که ویژگی‌های جدید زیادی به آن اضافه شود.

Toast UI Editor

یک ویرایشگر markdown و WYSIWYG است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی حالت markdown و WYSIWYG‌ که نوشته‌اید را تغییر دهید. یک پیش‌نمایش لحظه‌ای از ارائه HTML، بررسی خطاهای نحوی فوری و همگام‌سازی اسکرول بین حالت markdown و پیش‌نمایش را ارائه می‌دهد. این ویرایشگر همچنین از افزونه‌های قدرتمندی مثل color picker، chart code block، UML code block و غیره پشتیبانی می‌کند.

Micron.js

Micron.js کتابخانه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد انیمیشن‌های مختلف قدرتمند CSS را به عناصر DOM اضافه کنید. تعاملات را می‌توان با ویژگی‌های داده HTML یا توسط زنجیره متدهای جاوااسکریپت برای تنظیم سرعت، سبک‌سازی و گزینه‌های دیگر کنترل کرد. تعاملات گوناگون مثل ارتعاش، محوسازی، پرش، نوسان و موارد دیگر را پشتیبانی می‌کند.

Lit

Lit یک فریم‌ورک CSS ریسپانسیو و واقعا کم‌حجم است. 12 گرید ستونی ریسپانسیو، استایل‌های تایپوگرافی مختلف، ورودی‌های سفارشی، سه نوع دکمه و همه ویژگی‌هایی که یک فریم‌ورک css باید داشته باشد را ارائه می‌دهد. Lit روی تمام مرورگرهای جدید، همچنین آن‌هایی که کمی قدیمی‌تر هستند مثل IE11 کار می‌کند.

Minimal Mistakes

Minimal Mistakes یک تم Jekyll دو ستونه انعطاف‌پذیر است که می‌تواند برای سایت‌های شخصی، وبلاگ‌ها و مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاری استفاده شود. کاملا قابل تنظیم و سفارشی، 100% ریسپانسیو و بهینه‌شده برای موتورهای جستجو می‌باشد. 9 تغییر رنگ مختلف، چند طرح ریسپانسیو و تعدادی اجزای داخلی و آماده دارد.

Tachyons

با Tachyons می‌توانید رابط‌های زیبا و ریسپانسیو را بدون تقریبا هیچ CSS‌ای بسازید. استفاده از آن آسان بوده و سفارشی می‌باشد. مناسب تلفن همراه بوده و به خوبی با React، Ember، Angular و دیگر فریم‌ورک‌ها کار می‌کند. علاوه بر این بسیار کم وزن است و دارای مستندات دقیق می‌باشد که هر چیزی که نیاز دارید را می‌توانید در آن بیابید.

Wiki.js

Wiki.js یک برنامه wiki قدرتمند است که بر روی Node.js، Git و Markdown ساخته شده است. می‌توانید از ویرایشگر درونی آن برای نوشتن محتوای خود در فرمت Markdown که به صورت خودکار با مخزن (repository) Git همگام‌سازی می‌شود، استفاده کنید. این برنامه دارای مدیریت اجزا و کنترل دسترسی یکپارچه می‌باشد و برای کار با منابع کم CPU طراحی شده است.

Phaser

یک فریم‌ورک open-source و سریع برای توسعه بازی‌های HTML5 برای مرورگرهای موبایل و دسکتاپ است. می‌توانید بازی‌ها را برای iOS، اندروید و برنامه‌های بومی متفاوت بسازید. یک توسعه‌دهنده API مناسب با پشتیبانی عالی دارد و به طور فعال توسعه و نگهداری می‌شود. اخیرا، نسخه 3.0 آن منتشر شده است که قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید بسیاری را به همراه دارد.

SweetAlert 2

SweetAlert 2 کتابخانه‌ای برای ساخت باکس‌های popup زیبا و ریسپانسیو می‌باشد. با قابلیت سفارشی‌سازی بالا، 100% ریسپانسیو و با ظاهری زیبا روی تمام سایز صفحه نمایش‌ها همراه است. با این کتابخانه می‌توانید انواع مختلف باکس‌های popup با استایل‌های شگفت‌انگیز، جلوه‌ها و انیمیشن‌ها را بسازید.

Rekit

Rekit ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های وب ریسپانسیو شگفت‌انگیز را با React، Redux و React-router ایجاد کنید. این فریم‌ورک دو ابزار قدرتمند برای کار با فریم‌ورک، IDE با ویژگی‌های کامل به نام Rekit Studio، و یک رابط خط فرمان وسیع برای کار با ترمینال ارائه می‌دهد.

Nerd Fonts

مجموعه‌ای از فونت‌ها و آیکون‌های محبوب است. شامل 39 فونت است و بیش از 1300 علامت و آیکون از مجموعه آیکون‌های محبوب مثل Font Awesome، Devicons، Octicons و غیره می‌باشد. تمام فونت‌ها با لینوکس، macOS و ویندوز سازگار هستند.

Kutt.it

Kutt.it یک کتابخانه رایگان و open-source است که می‌توانید از آن برای کوتاه کردن URLها، مدیریت لینک‌ها و تنظیم دامین‌های سفارشی استفاده کنید. یک API با کاربری آسان دارد که به شما اجازه می‌دهد تا URLها را ایجاد و حذف کرده و آن‌ها را با آمار دقیق دنبال کنید.

منبع : تم شاپ

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید