بررسی نکات طلایی طراحی اسلایدر سایت

دسته بندی محصولات

بررسی نکات طلایی طراحی اسلایدر سایت

1397/03/22 2907
WebDesign , 4.3 از 16 رای

طراحی اسلایدر سایت باید زیبا و ویژه باشد. در طراحی اسلایدر سایت باید یک سری جلوه ها به طور دقیق رعایت شود و فضای موجود دارای هارمونی خاصی باشد.

 بررسی نکات طلایی طراحی اسلایدر سایت

طراحی اسلایدر سایت از دسته مسائل بسیار مهم محسوب می شود. در واقع در نظر داشته باشید که وجود اسلایدرها سبب می شود که کاربر بتواند ارتباط مستقیمی با فضای موجود بر قرار کند. اینطور که مشخص شده است عموم افراد برای انتخاب یک طرح بندی دقیق برای سایت خود از یک سری اسلایدر های خاص استفاده کنند.

طراحی اسلایدر سایت باید آنقدر تمیز و استاندارد باشد که کاربر بتواند ارتباط دقیقی با آن برقرار کند. خوشبختانه اصول به کار رفته برای طراحی اسلایدر سایت همیشه در حال به روز رسانی است و این موضوع خود از دسته مسائل بسیار عالی محسوب می شود.

اهمیت طراحی اسلایدر سایت

شاید برایتان سوال باشد که طراحی اسلایدر سایت باید به چه صورتی باشد؟ در وهله اول باید در اسلایدرها از یک سری تصاویر منحصربفرد استفاده شود. بهتر است که برای طراحی اسلایدر از عکس های خاصی استفاده شود و همینطور بیش از 3 اسلایدر در یک سایت استفاده نشود.

اسلایدرها از دسته ابزارهایی هستند که به صورت متحرک در صفحه سایت قرار می گیرد و به نوعی سبب می شود که رنگ آمیزی خاصی در فضای موجود دیده شود. از سمت دیگر اسلایدرهای سایت باید به درستی طراحی شوند و همین طور باید یک سری رنگ های خاص برای پس زمینه آن فراهم شود.

اصول طراحی اسلایدر سایت

برای طراحی اسلایدر سایت در ابتدا باید به تصاویر سایت توجه شود. در واقع باید طراح سعی کند که از طرح های خاصی برای طراحی اسلایدر سایت استفاده کند و بهتر است که تصاویر انتخاب شده تکراری نبوده و یا به عبارتی بهتر است تصاویر آماده نباشد، یعنی نباید از تصاویر آماده در اینترنتی برای طراحی اسلایدر سایت استفاده کند و طراحی باید ایده های جدید را وارد ساخت اسلایدر کند.

در نظر داشته باشید که اسلایدر سایت بدون تصویر هیچ معنایی ندارد و در طراحی قالب سایت باید اسلایدرها از حداقل های لازم در خصوص تصویر و متن تبعیت کنند. اسلایدرها باید در نقطه طلایی سایت قرار بگیرند به این ترتیب به سادگی می توان افکت های خوبی برای سایت استفاده کرد.

در واقع شما می توانید با استفاده از طراحی اسلایدر ، سایت را وارد مرحله ای کنید که از دید بسیاری از افراد قابل قبول باشد. خوشبختانه طراحی اسلایدر بسیار متنوع است و در این مسیر ایده های نو به سادگی وارد مرحله عمل می شود. در نظر داشته باشید که خوشبختانه همیشه رنگ بندی های مناسبی برای سایت ها در نظر گرفته می شود که می تواند بسیار زیبا به نظر برسد.

توجه به موضوع کلی برای طراحی اسلایدر سایت

در ابتدا باید مشخص شود که موضوع کلی سایت چیست و قطعا برای طراحی اسلایدر سایت باید به موضوع کلی سایت توجه شود. در نظر داشته باشید که هرگز نباید به بهانه زیباسازی سایت شرایطی فراهم شود تا کاربران سردر گم شوند. این موضوع بارها مورد بررسی قرار گرفته است. همخوانی طراحی اسلایدر سایت با موضوع سایت بسیار مهم است.

به عنوان مثال فرض کنید که شما برای سایتی از اسلایدرهای طبیعت و یا حیوانات استفاده کرده اید اما سایت شما در زمینه اسباب بازی کودکان فعالیت می کند بنابراین هر چقدر هم تصاویر استفاده شده برای اسلایدر شما زیبا باشد نمی تواند گزینه مناسبی برای سایت محسوب شود. در طراحی اسلایدر سایت باید عناصر رنگ به درستی انتخاب شود. هارمونی بین رنگ ها از مسایل بسیار مهم محسوب می شود که قطعا باید مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع به هیچ عنوان نباید صرفا به دلیل زیبایی هارمونی بین رنگ ها کنار زده شود زیرا در این صورت بخش های مختلف سایت کاملا جدا از هم به نظر می رسند و اینطور به نظر می رسد که اسلایدرها به زور به هم چسبیده هستند. به عنوان مثال اگر از تم سفید و صورتی استفاده کرده اید هرگز نباید پس زمینه به رنگ سیاه استفاده شود زیرا طرح سایت را به طور کلی خراب می کند.

انواع طراحی اسلایدر سایت

به طور کلی اسلایدرها به دو دسته بالا تقسیم می شوند. در اسلایدرهای معمولی از تصاویر متحرک استفاده می شود، در واقع تصاویر با موضوعات مشخص و به صورت واضح هستند. فرض کنید سایت در خصوص لوازم برقی منزل است در چنین سایتی می توان از اسلایدر یخچال استفاده کرد.

اما وقتی صحبت از اسلایدرهای مفهومی است از تصاویری استفاده می شود که دارای مفهوم هستند یعنی از تصاویر به صورت مستقیم استفاده نمی شود، مثلا به دنبال مثال سایت لوازم برقی در اسلایدرهای مفهومی به جای استفاده از یخچال فریزر از گلوله های برفی استفاده می شود. در واقع باید بین تصویر استفاده شده و همینطور ذهن کاربر یک ارتباط صحیح شکل می گیرد. در صورتی که کاربر نتواند در زمان کم به ارتباط بین تصویر و محتوا پی ببرد بنابراین تصویر انتخاب شده نامناسب است و باید تعویض شود.

همخوانی اسلایدر و طرح سایت

پس از طراحی اسلایدر سایت حتما باید طرح دقیقی انتخاب شود و طرح انتخاب شده باید با شرایط کلی سایت همخوانی داشته باشد. در صورتی عدم تناسب بین چهارچوب سایت و همین طور رنگ بندی های موجود باید رنگ های انتخاب شده تغییر کند. فرض کنید طرح سایت نارنجی است و قرار است اسلایدری به رنگ های سفید و طوسی انتخاب شود به این ترتیب می توان با قرار دادن چند خط نارنجی و یا یک آیکن نارنجی می توان ارتباط قابل قبولی در سایت ایجاد کرد.

4.3 از 16 رای

نویسنده : تم شاپ

بزرگترین مرجع خرید و فروش قالب های حرفه ای

اگر می‌خواهید مقالات ویژه ما و قالب های رایگان را در ایمیل خود داشته باشید ، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

تعداد اعضای خانواده تم شاپ 20427 نفر

نظرات کاربران

0 نظر

درج نظر مخصوص اعضای سایت می باشد .

بررسی نکات طلایی طراحی اسلایدر سایت بازبینی شده توسط تم شاپ در 6/12/2018. بررسی نکات طلایی طراحی اسلایدر سایت طراحی اسلایدر سایت باید زیبا و ویژه باشد. در طراحی اسلایدر سایت باید یک سری جلوه ها به طور دقیق رعایت شود و فضای موجود دارای هارمونی خاصی باشد. رتبه : 4.3