بررسی تکنیک های افزایش سرعت سایت

شنبه 14 مهر 1397

بررسی دقیق روش های افزایش سرعت سایت، سبب می شود که به طور دقیق بتوانیم سایت مورد نظر را بهبود ببخشیم. تکنیک های افزایش سرعت سایت باید دقیقاً رعایت شود.

 بررسی تکنیک های افزایش سرعت سایت

بدون شک افزایش سرعت سایت از دسته عوامل بسیار مهم برای موفقیت هر وب سایتی محسوب می شود. کاربران عموماً علاقه ای برای انتظار زیاد بارگذاری صفحات وب سایت ندارند، بنابراین بررسی تکنیک های افزایش سرعت سایت می تواند بسیار مفید و مؤثر باشد. این موضوع را از یاد نبریم که عملکرد وب سایت و سرعت آن کاملاً موازی با هم پیش می روند.

افزایش سرعت سایت با تست دقیق

تست سرعت وب سایت ها از مسائل بسیار مهم برای افزایش سرعت سایت محسوب می شود. بهتر است قبل از هر کاری ابزارهای هوشمند و پیشرفته ی آنلاین در زمینه تست سرعت سایت را مورد بررسی قرار دهیم. این ابزارها تولید شده اند تا سرعت سایت و عواملی که در سرعت سایت مهم است را به طور دقیق بررسی نمایند.

ابزار google page speed یکی از ابزارهای تست سرعت محسوب می شود که رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد این ابزار برای کاربران دسکتاپ و موبایل مناسب است. مشکلات در این ابزار به صورت اخطار نمایش داده می شود و راهکارهای مناسبی نیز ارائه می شود.

ابزار YSlow از دیگر ابزارهای تست سرعت محسوب می شود، این ابزار عامل کندی سایت را طبق قوانین یاهو بررسی می کند.

ابزار GTmetrix از دیگر گزینه های مناسب برای تست سرعت است، این ابزار تمامی ایرادهای موجود را اعلام می کند، عکس هایی از شرایط بهینه شده ی وب سایت شما ارائه می شوند و درصدهای رنگی برای سرعت سایت در نظر می گیرد.

افزایش سرعت سایت با بهینه سازی تصاویر

اگر سایت شما فروشگاهی است، این بخش را کمی دقیق تر بخوانید! برای چنین سایت هایی (البته برای همه ی سایت ها) بهینه سازی تصاویر سایت بسیار مهم است. برای تصاویر باید از تگ های alt استفاده شود، بهتر است که فرمت های GIF و همینطور PNG برای تصویرهایی با سایز کوچک تر و فرمت JPEG برای تصویرهای بزرگ تر استفاده شود.

در صورتی که می خواهید از GIF استفاده کنید باید بدانید که این گزینه برای تصاویری که کیفیت پایین تری دارند مناسب است و سبب ساده سازی آیکون ها و تصاویر تزیینی می شود. برای اینکه مسیر بهینه سازی تصاویر به طور دقیق تر پیش برود و به نوعی تصاویر در موتورهای جستجو ساده سازی شود، باید برای تصاویر اسامی به زبان ساده و مرتب انتخاب شود. استفاده از کلید واژه های قابل قبول سبب می شود که وضعیت سئو به طور دقیق برای افزایش سرعت سایت رعایت شود و رنکینگ وب سایت ها بهتر شود.

بهتر است به تجزیه و تحلیل وب سایت ها به طور دقیق تر نگاه شود. در واقع در این شرایط مشخص می شود که مشتریان از چه الگوهایی استفاده می کنند و پر استفاده ترین الگو کدام است. به هر حال بهینه سازی تصاویر از مهم ترین عوامل افزایش سرعت سایت محسوب می شود.

افزایش سرعت سایت با شبکه ی توزیع محتوا

نام دیگری که به اختصار برای این شبکه در نظر گرفته می شود CDN است. در واقع در این فضا شاهد مجموعه ای از سرورها هستیم که سبب می شود نسخه ای از سایت شما به همراه تمامی تصاویر، متن ها و کدها بر روی این شبکه قرار بگیرد. در این شرایط کاربران متقاضی سایت شما به نزدیک ترین سرور وصل می شوند و در نهایت سبب افزایش سرعت سایت خواهد شد. نزدیک ترین سرور از بعد جغرافیایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این روش ضمن افزایش سرعت سایت، امنیت سایت نیز افزایش می یابد، دسترسی دائم به اطلاعات فراهم می شود، فشار درستی بر روی چندین سرور اعمال می شود و هزینه ها تا حد بسیاری کاهش می یابد. این روش سئوی سایت را به طور دقیق پوشش می دهد.

افزایش سرعت سایت با فشرده سازی فایل ها

بهتر است فکری به حال فایل های داخل هاست شود! محتویاتی که داخل دایرکتوری های هاست قرار دارد بسیار حجیم هستند و بهتر است که این فایل ها به جای دانلود یک دانه ای تبدیل به یک فایل فشرده شوند و در نهایت فایل مورد نظر دانلود شود. اگر در یکی از فولدارهای شما 500 عدد عکس وجود دارد و تصمیم شما این است که آن ها را دانلود نمایید، دانلود یکی یکی تصاویر اصلاً گزینه مورد قبولی به نظر نمی رسد و بهتر است که فایل شما در وضعیت زیپ شده قرار بگیرد و یکباره دانلود شود.

افزایش سرعت سایت با فعال سازی Caching

مرورگرها دارای نرم افزاری هستند که برای افزایش سرعت سایت به سراغ قابلیت کش (cache) می روند. در این روش داده های صفحات مختلف یک اینترنت بر روی حافظه ی رایانه شما ذخیره می شود و برای دفعات بعدی به سادگی به صفحه مورد نظر مراجعه می شود. این روند سبب صرفه جویی در خصوص پهنای باند اینترنت شما می شود و همینطور یکی از بهترین تکنیک های افزایش سرعت سایت محسوب می شود. در نظر داشته باشید که در این روش گاهی نیاز است که یک کش پاک شود تا بتوانیم از نسخه ی به روز صفحات وب استفاده نماییم.

از دیگر روش های افزایش سرعت سایت می توان به، کاهش تعداد پلاگین ها نیز اشاره کرد، پلاگین ها خود از گزینه های مهم در کاهش سرعت سایت محسوب می شوند.

همچنین شما می توانید یک هاست قابل اعتماد انتخاب کنید تا بر روی افزایش سرعت سایت شما تأثیر بهتری بگذارد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید