بررسی اجمالی بر بهترین زبان های برنامه نویسی برای محاسبات ابری

یکشنبه 6 آبان 1397

زمانی که می‌خواهید برنامه‌های کاربردی برای کامپیوترتان ایجاد کنید، اولین زبان‌های برنامه‌نویسی که به ذهنتان می‌رسد C، C + +، جاوا و حتی پایتون هستند. با این حال، انتخاب زبان برنامه‌نویسی در زمان محاسبات ابری متفاوت خواهد بود. به جای زبان‌های برنامه‌نویسی عمومی گرا، شما به سراغ آن‌هایی بروید که داده محور هستند. برای کمک به انتخاب درست، در اینجا مروری بر برخی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای محاسبه ابری داریم.

بررسی اجمالی بر بهترین زبان های برنامه نویسی برای محاسبات ابری

زبان‌های برنامه‌نویسی جهت رایانش ابری

۱. SQL

SQL ( زبان پرس و جو ساخت یافته ) سال‌ها است که در کنار ما بوده‌است.عمدتا برای دستکاری داده‌ها طراحی شده‌است. اکثر برنامه‌های کاربردی کامپیوترها از SQL برای اتصال یک سرور و پایگاه‌داده استفاده می‌کنند. ابر به شدت تحت سلطه SQL است که آن را محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برای رایانش ابری می‌سازد.

SQL به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی هدف متمایز طبقه‌بندی می‌شود زیرا برای مدیریت داده‌ها در یک طرح مدیریت داده رابطه‌ای تعاملی طراحی شده‌است SQL سینتکس ساده ای دارد و یاد گرفتن آن آسان است.

۲. پایتون

پایتون زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است که برای ساده‌سازی مفهوم کلی داده های بزرگ (big data) طراحی شده‌است. این زبان کاملا قابل خواندن است و هر کس می‌تواند آن را در یک زمان کوتاه یاد بگیرد. در حال حاضر، پایتون برای مدیریت پروژه‌های بزرگ داده محور استفاده می‌شود، که برخی از آن‌ها براساس محاسبه ابری هستند.

پایتون زبان ایده‌آل برای محاسبه ابری است ، زیرا به برنامه نویسان اجازه ایجاد، آنالیز و سازمان‌دهی را می‌دهد. این یک گزینه ایده‌آل برای تجزیه و تحلیل نرم‌افزارهای تحلیلی است که مبتنی بر ابر هستند. توانایی یکپارچه‌سازی با چندین تکنولوژی دیگر زبان برنامه‌نویسی پایتون را برای محاسبات ابری مناسب می‌سازد.

۳. زبان برنامه‌نویسی Clojure

Clojure  یک زبان برنامه‌نویسی با هدف عمومی است که از نقاط قوت زبان های اسکریپتی استفاده می‌کند و از قابلیت بهینه چندنخی زبان های برنامه نویسی بهره می برد. این زبان یکی از زبان‌های محبوب در میان دانشمندان است.

با وجود اینکه یک زبان کاماپیلری است، Clojure همچنان پویا باقی می‌ماند در نتیجه می‌تواند درزمان اجرا پشتیبانی شود. زبان برنامه‌نویسی به برنامه نویسان دسترسی آسان به چارچوب‌های مختلف جاوا می‌دهد Clojure .از ساختارهای داده تغییرناپذیر که عمدتا در رایانش ابری استفاده می‌شوند ، پشتیبانی می‌کند. همچنین به برنامه نویسان اجازه می‌دهد تا طرح‌های داده‌ای چندنخی بسازند.

۴. زبان برنامه‌نویسی Go

زبان برنامه‌نویسی ( Golang ) در گوگل اختراع شد و هدف آن جایگزینی برای C + + بود.این  زبان برای توسعه برنامه‌های کاربردی نرم‌افزار PC مستقل مورد استفاده قرار گیرد. این یک زبان متن‌باز است که می‌توانید از آن برای ساخت آن استفاده کنید.

Go یک نمونه کارهای عالی در حوزه محاسبات ابری داشته است. تعدادی ابزار وجود دارد که با استفاده از Golang ساخته شده اند از جمله docker و Consul. این دو ابزار به شدت برای داده‌های بزرگ و محاسبه ابری استفاده می‌شوند. Go به خاطر مقیاس پذیری و کارایی حافظه مشهور است.

۵. XML با برنامه‌نویسی جاوا

زبان نشانه‌گذاری قابل‌توسعه ( XML ) اساسا برای توصیف داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک زبان برنامه‌نویسی نیست که بتوانید از آن برای ایجاد یک کاربرد پیچیده از ابتدا استفاده کنید. در عوض، این زبان، داده‌ها و اسناد را به شکلی که می‌تواند توسط دستگاه و هم خوانندگان انسان قابل ‌درک باشد را رمزگذاری می‌کند.

XML معمولا با زبان برنامه‌نویسی جاوا در ارتباط است. این به این معنی است که هر زمان که جاوا استفاده می‌شود، میتوانید انتظار پیدا کردن XML را داشته باشید. تا کنون جاوا به تعدادی از اپلیکیشن های پیچیده محاسبات ابری قدرت داده است.

6. Erlang

 Erlang یک زبان برنامه‌نویسی سریع است که برای ساخت راه‌حل‌های بسیار مقیاس پذیر استفاده می‌شود. همچنین از آن برای ساخت سیستم‌هایی استفاده می‌شود که به انتقال زمان حقیقی داده‌ها وابسته هستند. این کار باعث می‌شود که آن یک زبان ایده‌آل برای محاسبه رایانش ابری باشد. برخی از راه‌حل‌های اصلی که در Erlang ساخته می‌شوند عبارتند از سیستم‌های مخابراتی و پلتفرم های ارسال زمان واقعی.

دلیل دیگر که Erlang را برای محاسبه ابری ایده‌آل می‌سازد ، توانایی آن برای پشتیبانی از سیستم‌های توزیع‌شده است. این زبان همچنین یک ویژگی "تعویض داغ (hot swapping)" دارد که به موجب آن یک کد را می توان بدون دخالت در عملکرد سیستم تغییر داد. Erlang دارای تحمل عیب است در نتیجه یک راه‌حل ایده‌آل برای پروژه‌های پیچیده مبتنی بر داده‌های پیچیده است .

7. Haskell

Haskell یک زبان برنامه‌نویسی تابعی و کاربردی است که برای پروژه‌های محاسباتی ابری ایده‌آل است. این یک زبان استاتیک است که در طول زمان کامپایل اجرا می‌شود. برخلاف اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی، Haskell از معناشناسی به جای سینتکس استفاده می‌کند. این کار statements  و یا دستور ندارد. فقط از حالات مختلف استفاده می‌کند.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید یک پروژه ابری را توسعه دهید و یا آن را به عنوان یک شغل دنبال کنید، سعی کنید این هفت زبان برنامه‌نویسی را درک کنید. اگر چه ده‌ها زبان برنامه‌نویسی دیگر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، موارد بالا محبوب‌ترین زبان ها هستند. آن‌ها را به راحتی یاد می‌گیرید و بسیار کارآمد هستند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید