6 راه کاهش زمان بارگذاری صفحات وب

دوشنبه 14 آبان 1397

کلید اصلی در دنیای وب، سرعت است. نحوه بالا بردن سرعت صفحات وبسایت خودتان را با رعایت 6 نکته در مورد عملکرد وب، یاد بگیرید.

6 راه کاهش زمان بارگذاری صفحات وب

بر اساس گزارشی منتشر شده توسط Aberdeen Group، مشتریان در عرض چند ثانیه موفق شده یا شکست خورده اند. یافته ها نشان می‌دهد که یک ثانیه تأخیر در زمان بارگیری یک صفحه، منجر به کاهش 11 درصدی بازدید صفحه، کاهش 16 درصدی رضایت مشتری و کاهش 7 درصدی نرخ تبدیل وبسایت می‌شود.

آمازون نیز با گزارش این مطلب که به ازای هر 100 میلی ثانیه افزایش سرعت سایت خود، درامدش حدود 1 درصد افزایش یافته است، این نکته را اثبات کرد. مثال‌های زیادی را می‌توان ذکر کرد اما خوشبختانه این نکته واضح است که در واقع افزایش سرعت بارگیری صفحات یعنی پول.

به همین دلیل است که امروزه شرکت های تجاری و افراد مختلف باید تمام تلاش خود را برای کاهش زمان بارگیری صفحه وب خود به کار گیرند. به یاد داشته باشید که زمان پول است ، به معنای واقعی کلمه حتی یک میکرو ثانیه اش.

در اینجا 6 روش معرفی شده است که می توانید برای اطمینان از کاهش شدید زمان بارگیری صفحه وب خودتان به کار گیرید و تبدیل های وبسایت شما نسبتاً افزایش می یابد.

چطور سرعت وبسایتتان را افزایش دهید؟

1- بهینه سازی تصاویر

آمار نشان می‌دهد که مشتریان، وبسایت‌هایی را که زمان بارگیری آنها بیش از 3 ثانیه باشد، ترک می‌کنند. از آنجایی که تصاویر بیشترین فضای قابل بارگیری یک صفحه وب را تشکیل می‌دهند، بیشترین بهره از زمان بارگیری صفحه وب را زمانی می‌برید که تصاویر بهینه شده باشند.

یکی از بهترین روش‌ها برای اطمینان از بهینه سازی تصاویر، انتخاب سایز و فرمت مناسب (JPEG، GIF یا PNG) است. هدف از این کار، کاهش حجم فایل تا حد امکان و بدون فدا کردن کیفیت است. برای انجام این کار، تعدادی ابزار در اینترنت وجود دارد.

2- امتحان کردن یک CDN

ارزش یک شبکه تحویل محتوا (CDN) به این است که می تواند فایلهای استاتیک یک وبسایت مانند CSS، تصاویر و جاوا اسکریپت را دریافت کند و آنها را از طریق سرورهای وب که به مکان فیزیکی کاربر نزدیکتر هستند، به کاربر تحویل دهند. نزدیکی مکانی به زمان بارگیری سریعتر کمک میکند.

مثال‌هایی از CDNها عبارتند از AWS CloudFront، Fastly و Cloudflare. مزیت دیگر یک CDN این است که با کاهش استفاده از پهنای باند، ریسک اختلالات downtime ناشی از حجم ترافیک وبسایت شما کاهش می‌یابد. هر طوری که نگاه کنید، CDN یک ابزار برنده-برنده برای بهبود uptime سایت شما است.

3- استفاده از کَش

استفاده از کش، یک مکانیزم برای ذخیره موقت صفحات وب است که به منظور کاهش پهنای باند و بهبود کارایی وبسایت انجام می‌گیرد. هنگامی که یک بازدید کننده، سایت شما را باز می‌کند، نسخه کش شده سایت شما به او نشان داده خواهد شد. مگر اینکه از آخرین باری که کش شده است، تغییراتی در سایت داده باشید. این کار باعث کاهش زمان سرور و در مجموع باعث افزایش سرعت می‌شود. فعال کردن کش مرورگر، همه چیز را برای بازدید کنندگان دائمی وبسایت شما آسانتر و سریعتر می‌کند.

4- فشرده سازی

Gzip یک نرم‌افزار کاربردی است که برای فشرده‌سازی فایل به کار می‌رود و مانند این است که سایتتان را در یک فایل zip قرار دهید. امروزه بسیاری از سرورها و کلاینت‌ها از gzip پشتیبانی می‌کنند. وقتی که یک مرورگر سازگار با gzip، فایلی را از سرور درخواست می‌کند، سرور می‌تواند پاسخ را پیش از ارسال فایل به مرورگر، فشرده کند. این کار می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای تاخیر زمانی را در وبسایت شما کاهش دهد.

5- کدهای خود را کم حجم کنید

خیلی مهم است که کدهای وبسایتتان را تا حد امکان کم حجم کنید. یعنی کدهای HTML، جاوااسکریپت و CSS خود را در تعداد فایل‌های کمتری ادغام کنید تا اجرای آنها بهینه شود. برای مثال، اگر وبسایت شما شامل 5 فایل جاوااسکریپت باشد، مرورگر 5 درخواست http جداگانه را برای خواندن آنها ایجاد خواهد کرد. برای اجتناب از زمان مسدودی و انتظار، یک روش جایگزین می‌تواند کاهش حجم و ادغام آن 5 فایل در قالب یک فایل است.

6- میزبانی وبسایت خود را بازبینی کنید

یک روش دیگر برای کاهش سرعت بارگیری صفحات وب، بازبینی ارائه دهنده میزبانی شما از لحاظ انواع بسته‌هایی است که در وبسایت خود دارید. معمولاً یک اکانت میزبانی اشتراکی، فضای سرور را بین ده ها شرکت به اشتراک می‌گذارند که تعداد افرادی که از سرور استفاده می‌کنند، روی سرعت وبسایت اثر می‌گذارد. اگر وبسایت شما این شرایط را دارد، ممکن است زمان آن باشد که یک پلن اختصاصی تهیه کنید که تنها شما به سرور دسترسی داشته باشید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 2k بازدید
  • 3 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید