بازاریابی محتوا b2b برای آنانی که میخواهند در صدر باشند

شنبه 17 آبان 1399

بازاریابی محتوا B2B به همراه استراتژی بازاریابی محتوا B2B راه حلی فوق العاده برای رشد در زمینه کاریتان میباشدو

بازاریابی محتوا b2b برای آنانی که میخواهند در صدر باشند

به شما تبریک میگوییم ! اگر در کسب و کار خود به دنبال اجرای روش بازاریابی محتوایی B2B  هستید ، شما قدم بزرگ و ارزشمندی را برای آینده  تجارت خود برداشته اید!

بازاریابی محتوا B2B  برای شرکت ها ، سازمان ها و ارگان هایی که میخواهند در زمینه کاری خود پیشتاز باشند بسیار حیاتی میباشد ، از این رو قصد داریم در این مقاله به بررسی تاکتیک های پیاده سازی این روش بپردازیم.

اگر شما شرکت یا ارگانی باشید که محصولات و خدمات شما را شرکت یا ارگان دیگری مصرف میکند با استراتژی  بازاریابی محتوا  b2C  نمتوانید به اهداف خود برسید.

بازاریابی محتوایی B2B با بازاریابی محتوای B2C  یکی نیست!

مخاطب های متفاوتی در این 2 مدل بازاریابی وجود دارد ! آنها نیاز های متفاوتی دارند و اساس تصمیم گیری آنها با هم متفاوت است.

اما در این دو مدل بازاریابی با وجود تفاوت های عمده ، یک چیز مشترک است که آن هم تولید محتوای ارزشمند و جذاب است.

 

مزیت های بازاریابی محتوا B2B

برای کسب و کار ها و شرکت ها بسیار مهم است که ارتباطات های ارزشمند و جدید با سازمان ها و ارگان های دیگر برقرار کنند . زیرا فرصت های بسیار زیادی را برای گسترش منافع ان ها به همراه دارد.

این فرصت ها میتواند به ارتباطات برون مرزی و یا پیدا کردن شرکای بزرگ تر برای توسعه تجارت آن ها ختم شود.

 

اگر شما هم جز آن دسته از شرکت ها ، ارگان ها و کسب و کار هایی هستید که میخواهید به عرصه رقابت بازاریابی محتوا B2B   قدم بگذارید ، به شما پیشنهاد میکنیم که تاکتیک های انتخابی خود را با دقت انتخاب کنید.

 

تفاوت های بازاریابی  محتوا  B2C   با بازاریابی محتوای B2B

مخاطبین: شما در بازاریابی محتوا  B2C  با مشتریان نهایی سرو کله میزنید و برای آن ها محتوا تولید میکنید در صورتی که در بازاریابی محتوا B2B  شما برای مدیران فروش ، مدیر عامل و افراد متخصص محتوا تولید میکنید. همین تفاوت عمده ای که بین مخاطبین این دو روش بازاریابی محتوایی وجود دارد ، سبب به وجود آمدن تفاوت های اساسی در محتوای شما میشود. از لحنی که برای تولید محتوای خود انتخاب میکند تا انتخاب نوع کلمات  و اصطلاحات فنی آن حوزه ، تعییر میکند .

 شما در بازاریابی محتوایی B2B  علاوه برا این که باید ، محتوای جذاب و با ارزش برای متخصصین حوزه کاری خود تولید میکنید ، باید عمق تخصص خود را هم به آن ها نشان دهید

گستره بازار: شما در بازاریابی محتوایی B2C   برای تعداد زیادی از مشتریان احتمالی با حجم خرید نسبتا کم مجتوا تولید میکنید ولی در بازاریابی محتوا B2B  شما برای تعداد بسیار کمتری از مشترایان ، با حجم خرید بسیار بالا تر محتوا میسازید.

نحوه خرید: در بازاریابی B2B  به خاطر این که خریداران شما میتوانند از متخصصین و مدیران باشد ، خرید ها بسیار منطقی تر و به دور از هیجان انجام میشود. محصولات و خدمات شما از جنبه های مختلف بررسی میشود و در نهایت تصمیم به خرید و استفاده از ان گرفته میشود

هدف : در بازاریابی محتوای B2B بیشتر هدف برقراری روابط و شناخت بازار های بزرگ تر است .

 

چرا شما به استراتژی بازاریابی محتوا b2b  نیاز دارید؟

92 درصد از بازاریابان گفته اند که بازاریابی محتوا آن ها جزئی از ارکان مهم سازمان آن هاست و علاوه بر آن 46 درصد آن ها از یک استراتژی بازاریابی هدفمند برخوردار بوده اند.

یک استراتژی محتوا مکتوب و هدفمند ، برای مخاطب هدف شما ، کلید دستیابی به اهداف شما در بازاریابی تان میباشد . این استراتژی را اصلا دست کم نگیرید چون میتواند تفاوت بزرگی میان شما و رقبایتان ایجاد کند.

 

نکات مهمی که باید در استراتژی بازاریابی محتوا b2b   به آن ها توجه کنید:

 

از چه فناوری یا پلتفرمی استفاده کنیم؟

جواب به این سوال حیاتی میتواند ، کمک شایانی در کنترل هزینه های بازاریابی شما کند. به عنوان مثال ، یکی از بهترین پلتفرم ها برای بازاریابی محتوا b2b   شبکه اجتماعی لینکدین میباشد.

94 درصد از بازاریابان محتوا b2b  از لینکدین استفاده میکنند و محبوب ترین شبکه اجتماعی برای بازاریابی b2b   میباشد

 

کاربران شما چه کسانی میباشند ؟

هر استراتژی بازاریابی محتوا با این قدم شروع میشود. برای چه کسانی قرار است محتوا تولید کنید؟ شما با شناخت مخاطبین خود ، میتوانید به نیاز های انها نیز نزدیک بشوید . پس به جای این که محتوایی تولید کنید که فکر میکنید خوب است ،محتوایی تولید میکنید که نیاز مخاطبین شما را برطرف میکند! بین این دو تفاوت زیادی وجود دارد.

 

 فرکانس انتشار محتوا !

در ادامه باید مکتوب کنید که در هر هفته یا هر ماه یا هر دوره ، چه تعداد محتوایی باید تولید کنید و علاوه بر آن، آن را مکتوب کنید!

 

در چه فرمتی و با چه موضوعی محتوا تولید میکنید ؟

فرمت ها و موضوعات انتشار محتوا متفاوت است ولی در بازاریابی محتوای B2B   بهترین انتخاب های شما میتوانند موارد زیر باشند :

مطالعات موردی یا CASE STUDY

کتاب های الکترونیکی و راهنما ها

محتوا های ترجمه شده

اینفوگرافیک ها

مقالات کاربردی

اخبار صنعت

بازاریابان محتوای B2B  حرفه ای میدانند که یکی از مهم ترین کار هایی که به رشد آن ها کمک میکند ، به روز رسانی مرتب و منظم محتوا میباشد.

 

برنامه ریزی برای تبلیغ محتوای تولید شده  

اگر محتوای شما را افراد بیشتری ببینند شانس بیشتری برای نزدیک شدن به اهدف خود دارید. این نکته بسیار مهم است که با توجه به این که مخاطبین شما ، با مخاطبین کسب و کار های B2C   متفاوت است ، تبلیغات شما هم نیز بسیار متفاوت میباشد

 

چه کسانی مسئول ایجاد محتوا و تبلیغات آن هستند ؟

در یک استراتژی تولید محتوا شما باید دقیقا وظایف افراد را با انجام مسئولیت های مختلف به خوبی مشخص کنید. این کار سبب شده که کیفیت محتوای تولیدی شما بالاتر برود.

 

چگونه میزان موفقیت خود را بررسی میکنید؟

شما برای این که بدانید آیا به اهداف خود نزدیک میشوید یا خیر باید معیار های قابل اندازه گیری برای خود مشخص کنید ، این معیار ها میتوانند میزان فروش ، ارتباطات موثر و یا هر چیز دیگری در زمینه کاری تان باشد.

 

رقبای شما چه کار هایی برای جذب مخاطبین انجام میدهند؟

بهترین راهنمایان ما در مسیر بازاریابی محتوایی رقبا هستند ، بسیار مهم است که برای تعیین استراتژی خود ، به طور کامل رقبای خود را بررسی کنید و روش ها ، تکنیک ها ، کلمات کلیدی و ... را به طور کامل بررسی کنید. ( حتما تمام موارد را مکتوب کنید )

 

چه اهدافی از تولید محتوای خود دارید ؟

این اهداف مکتوب به شما و گروه یا سازمانتان نشان میدهد که چه زمانی در حال حرکت در مسیر خود هستید و چه زمانی هم از آن خارج شده اید. حتما به صورت کامل و شفاف اهداف خود را برای تیم و گروه خود شرح دهید تا همه تلاش ها و انرژی تیم شما در یک راستا باشد.

مهم ترین اهدافی که در استراتژی محتوا B2B  دنبال میشود :

افزایش فروش

افزایش ارتباطات

افزایش ترافیک وب سایت

افزایش اعتبار و شناخت برند

افزایش رنک SEO

 

تاکتیک های پیاده سازی استراتژی بازاریابی محتوا B2B

بعد از همه این تعاریف در باره بازاریابی محتوا b2b در این قسمت میخواهیم بررسی کنیم که بهترین و بزرگ ترین شرکت های دنیا برای انجام بازایابی محتوا به روش b2b  چه تاکتیک هایی در اولویت کارشان قرار دارد :

 

قبل از فروش محصول ، داستانتان را بفروشید!

درست خوانید! اول باید داستان خود را بفروشید ! مردم هنوز هم داستان شنیدن را دوست دارند ، حتی مدیر یک  کسب و کار !

داستان شما ، یک جنبه ی بسیار مهم از کسب و کار شماست. البته که شما نیاز نیست شکسپیر باشد برای نوشتن داستانتان . فقط کافی است که داستان بگویید به همین سادگی!

یکی بود یکی نبود !

با این روش به راحتی میتوانی با مخاطبین خود ارتباط دوستانه برقرار کنید. این ارزشمند ترین چیزی است که میتوانید از محتوای خود به دست آورید.

این روش باعث میشود که مخاطبین شما علاقه و اشتیاق بیشتری به مطالعه داستان شما داشته باشند. شاید پیش خود تصور کنید که هدف شما از گفتن داستان باید چه چیزی باشد؟

 شما باید در داستان هایتان نیاز های مشتری هایتان را به طور کامل پاسخ دهید.البته بهتر است از داستان های آماده استفاده نکنید و داستان ها را باکسب و کار خودتان عجین کنید. به نوعی تغییراتی در داستان ایجاد کنید که مرتبط با کسب و کار شما شود.

به این تکنیک در داستان سرایی شخصی سازی داستان میگویند.

 

 تجربه ی کاربران شما بسیار بسیار مهم است !

شما تمام تلاش خود را میکنید که کاربران را راضی نگه دارید. این نکته بسار مهم تر از چیزی است که فکر میکنید. شما باید الهام بخش باشد و ارزشی را به مخاطبین خود اضافه کنید

شما میتواند اطلاعات مهمی به او در زمینه کسب  و کارتان به او اضافه کنید و یا او را با ابزار ها و تکنیک های رشد در کسب و کارتان آشنا کنید ولی در نهایت باید هدف شما این باشد که کاربر شما با رضایت کامل محتوای شما را بخواند و از ارزشی که به او اضافه کردید حس بسیار خوبی داشته باشد.

هدف ما از ایجاد احساس خوب در مخاطبین ، حرکت دادن آن ها در قیف فروش است !

مخاطبین شما باید با نام تجاری شما و برند شما ارتباط برقرار کنند و برند شما باید از طریق بازاریابی محتوا خود را از سایر رقبای خود متمایز کند.

 

مانند یک ویروس منتشر شوید!!!

اگر در بازاریابی محتوا شما بتوانید محتوایی تولید کنید که به شکلی ویروسی منتشر شوید ، از میزان هزینه های خود کاهش میدهید و علاوه بر آن سرعت رسید به اهدافتان به شدت کاهش میابد.

شاید پیش خود فکر کنید که به چه شکلی میتوانید به این هدفتان در بازاریابی محتوایی برسید؟ اولین قدم آن ساده است ، شما باید بتوانید که محتوای مفید و ارزشمند تولید کنید. در مرحله ی بعدی آن هم شما باید محتوای خود را به روش های درست تبلیغ کنید که به بیشتر دیده شدن آن هم کمک کند.

 روش های زیادی برای انجام دادن این کار وجود دارد ولی شاید از ابتدایی ترین روش های آن میتوان به نوشتن پست مهمان اشاره کرد.

شما میتوانید با روش نوشتن پست مهمان ، میزان بازدید از سایت و پروفایل خود را افزایش دهید و تعاملات اجتماعی خود را نیز بیشتر کنید. این روش رشد ویروسی نه تنها  محتوای شما را به کاربران بیشتری نمایش میدهد ، باعث میشود که اقتدار صنعت خود را با محتوای ارزشمند افزایش دهید!

اگر من به عنوان رهبر کسب و کار abs  محتوای شما را در سایتی ببینم میتوانم از توانایی و علم شما با خبر شوم و به دنبال برقراری ارتباط با شما باشم!

 

محتوای چند لایه ایجاد کنید !

شاید بعد از دیدن این عنوان ، اولین سوالی که برایتان به وجود بیاید این است که محتوای چند لایه چیست؟؟؟

 محتوای چند لایه شامل جنبه هایی از انواع محتوا میباشد. این به آن معناست که شما بتوانید برای جذاب تر کردن محتوای تولیدی خودتان از انواع محتوا استفاده کنید به عنوان مثال:

تصویر

متن

ویدئو

شما با این روش میتوانید علاوه بر حفظ تمرکز افراد بر روی محتوا ، علاقه انها را به مطالعه محتوا تان بیشتر کنید، و در آخر هم همه مفاهیم و اطالاعات را دلچسب تر انتقال دهید.

 

همیشه به روز باشید!

این روش میتواند شما را به منبعی از به رور رسانی اطلاعات تبدیل کند . میتواند در زمینه کاریتان میزان بازدید شما را به شدت افزایش دهد و علاوه بر ان میتواند شما را به یک منبع تبدیل کند

شما برای این که بتوانید همیشه در بازاریابی محتوایی در زمینه کاریتان به روز باشید ، باید منبع های دریافت اطلاعات به روز داشته باشید . این به آن معناست که شما باید  هر روز و همیشه ، بزرگترین منابع دریافت اطلاعت در زمینه کسب و کارتان را چک کنید.

 

رشد همیشه در دراز مدت اتفاق می افتد

شما برای بهترین شدن نیازمند زمان هستید. شما باید تجربه کسب کنید و ازمون و خطا کنید. به هیچ عنوان سعی کنید که در ابتدا بهترین باشید . شما برای بازاریابی به روش B2B    باید انواع روش ها را امتحان کنید.

 هیچ شرمندگی در آزمون و خطا نیست. هیچ شرمندگی در اشتباه کردن نیست. شما برا تکمیل استراتژی بازاریابی محتوایی مرتبط با کسب و کارتان نیاز دارید که راه های مختلف را امتحان کنید و این آزمون و خطا باعث تجربه کردن شکست هایی در زمینه های مختلف میشود که باعث کامل تر شدن استراتژی محتوایی B2B   شما نیز میباشد.

 

هزینه کنید و تبلیغ کنید!

اگر در این مقاله در باره اهمیت تبلیغات با شما صحبت نمیکردیم ، کار خود را به طور کامل انجام نمیدادیم. اگر محتوای خوب تولید کرده باشید کاتالیزور رشد شما تبلیغات اصولی و هدفمند در زمینه کاریتان میباشد.

به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرید. شما با تبلیغات بیشتر دیده میشوید و این موضوع باعث میشود که بازار های جدید را کشف کنید. البته فوت کوزه کری تبلیغات درست ، تولید محتوای ارزشمندی است که قبل از آن انجام داده اید.

 

نتیجه گیری:

در آخر میخواهیم به شما تاکید کنیم که استفاده از بازاریابی محتوای B2B میتواند برای شما و کسب و کارتان سرمایه گزاری ارزشمندی باشد . شما با روش هایی که در بالا در مورد آن ها صحبت کردیم میتوانید به بازار های جدید دست پیدا کنید و علاوه برا آن ارتباطات بهتری نیز خلق کنید.

 و در آخر ، به یاد داشته باشید که در دنیا 93 درصد از بازاریابان ، از بازاریابی محتوا b2b  برای افزایش بازار خود استفاده میکنند و علاوه بر آن شما میتوانید در تجارت خود با این روش بازاریابی یک قدم از رقبای خود بالا تر باشید.

 

 

 

 

 

Sepehr fazel

نویسنده 3 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید

نظرات کاربران

برای درج نظر باید وارد سایت شوید