نحوه ساخت RSS Feed

چهارشنبه 15 خرداد 1392

نحوه ساخت RSS Feed <br/> در این مقاله شما نحوه ساخت RSS Feed برای نمایش اطلاعات سایت خودتان را آموزش خواهید دید.

در این مقاله شما نحوه ساخت RSS Feed برای نمایش اطلاعات سایت خودتان را آموزش خواهید دید. داشتن یک صفحه RSS برای سایت بسیار لازم است چونکه به راحتی از طریق RSS می توانید افراد و ماشین ها را از بروز شدن اطلاعات سایتتان با خبر کنید. برای شروع شما میبایست از ساختاری استفاده کنید که قابل درک برای ماشین باشد. این نمونه یک مثال برای نمایش دادن ساختار فایل RSS می باشد:

در ادامه برای نمایش دادن این فایل XML نیاز به یک محتوا داریم که آن را با استفاده از SQL database برای شما آماده می کنیم.

یک دیتابیس به نام RSSFeed در SQL ایجاد می کنیم که شامل یک Table به نام Articles باشد. داخل Table مورد نظر ستون های ID، Title، Category، DateTimeAdded، Article را ایجاد میکنیم. البته این نام ها بر اساس مثال ما ذکر شده است شما می توانید آنها را با نام ستون هایی که در سایتتان استفاده شده است جایگزین کنید.

پروژه را ساخت یک فرم به نام Default.aspx شروع میکنیم ، البته بهتر است صفحه مربوط به RSS Feed  در یک فولدر جداگانه در زیرگروه سایت قرار گیرد. اطلاعاتی که ما در صفحه Default.aspx نیاز داریم:

در کد بالا OutputCash اطلاعات را تا 300 ثانیه (5 دقیقه) پس از اجرای کد در Cash سرور ذخیره میکند و این کار باعث بالا رفتن سرعت دسترسی به اطلاعات می شود .

در بخش کد نویسی (code-behind) به کتابخانه های (using) زیر نیاز داریم:

در ادامه کدهای زیر را در بخش Page_Load وارد میکنیم:

در اینجا به راحتی توانستیم با کمک کلاس XmlTextWriter فایل XML سایت خود را ایجاد کنیم. به پیوست این مقاله فایل پروژه و دیتابیس آن ارسال می گردد. امیدوارم که این مقاله مورد پسند شما بوده باشد.

با آرزوی موفقیت برای شما برنامه نویس عزیز.

فایل های ضمیمه

سجاد باقرزاده

نویسنده 54 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 3k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید