8 مرحله بازاریابی موفق برای برنامه

سه شنبه 28 بهمن 1399

بازاریابی یک تکنیک استراتژیک ساده برای جلب نظر مردم است، این امر گاهی اوقات می‌تواند سخت‌ترین کار برای تصمیم‌گیری باشد. بازاریابی می‌تواند رابطه خوبی برای محصول ایجاد کند.

8 مرحله بازاریابی موفق برای برنامه

توسعه برنامه یک فرآیند یک روز نیست. برای توسعه یک برنامه بی‌عیب و نقص زمان زیادی لازم است. در طول دوره توسعه، شما باید مبلغ زیادی را نیز سرمایه‌گذاری کنید.

تا زمانی که برنامه را توسعه می‌دهید همه چیز خوب است. بعد از اتمام فرآیند توسعه برنامه، فشار واقعی آغاز می‌شود.

بعد از توسعه برنامه، بزرگ‌ترین چالش بازاریابی برنامه است.

آیا می‌دانید تقریبا 2.8 میلیون برنامه در play store وجود دارد؟ آیا می‌توانید 30 مورد از آن‌ها را نام ببرید؟

خیر، زیرا تعداد معدودی از برنامه‌ها توانسته‌اند بر ذهن شما تأثیر بگذارند. بنابراین بازاریابی برای ایجاد تأثیر آن برنامه در ذهن افراد مهم است. پس بیشتر آن‌ها فقط وجود دارند و تعداد کمی احتمال این را دارند که دانلود شده و محبوب شوند.

حتی روند بازاریابی نیز یک فرآیند گران قیمت است، چون مردم مبلغ زیادی را برای تبلیغات خرج می‌کنند تا محصولات خود را بفروشند. بنابراین باید عاقلانه رفتار کنیم تا روند بازاریابی موثرتری را در پیش گیریم.

در اینجا چند ایده بازاریابی موثر آورده شده است که باید قبل از شروع فعالیت بازاریابی برنامه، آن را بشناسید.

1. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی تحقیق کنید

اوضاع به سرعت در شبکه‌های اجتماعی جریان می‌یابد و هیچ کس نمی‌داند چه محتوایی باعث ایجاد هیاهو می‌شود. اگر مورد علاقه مردم قرار بگیرید، محتوا یا فیلم یا برنامه شما در عرض چند ساعت مانند یک ویروس پخش می‌شود.

شما باید از یک پلت‌فرم رایگان شروع کنید، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بهترین مکان برای بازاریابی باشند. اگر برنامه شما می‌تواند به صورت رایگان محبوب شود، چرا برای بازاریابی هزینه کنید.

پلت‌فرم‌های دیجیتالی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، Pinterest و غیره می‌توانند بهترین انتخاب برای بازاریابی باشند. با ایده‌ها و اصول اساسی، همه می‌توانند محصول خود را به بازار عرضه کنند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آنچه را که برنامه شما برای آن توسعه یافته است تجزیه و تحلیل کنید و سپس شروع به جمع‌آوری افراد با آن علاقه کنید. افرادی که در اینجا جمع کرده‌اید، مخاطبان نهایی شما برای استفاده از محصول شما خواهند بود. می‌توانید از مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی بازخورد بگیرید. می‌توانید نظرات و انتقادات آن‌ها را جمع‌آوری کنید و سپس ویژگی‌های بیشتری اضافه کنید تا برنامه جذاب‌تر شود.

در مورد نیازهای مخاطبان خود تحقیق کنید و طبق این نیازها برنامه خود را آپدیت کنید.

2. یک landing page (صفحه فرود) خوب بسازید

یک landing page بسیار جذاب ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان در کسری از ثانیه نسبت به برنامه شما حس خوبی پیدا کنند.

همچنین landing page باید به خوبی برنامه را توضیح دهد. این یک روند بزرگ نیست، این یک روند بسیار دقیق است. بازدیدکنندگان باید بتوانند با نگاهی اجمالی به لندینگ پیج فقط با استفاده از شهود خود، در مورد برنامه شما اطلاعاتی کسب کنند.

هنگام طراحی لندینگ پیج همه جزئیات را باید در نظر بگیرید. پالت رنگ، گرافیک، تصاویر، فونت‌ها، همه چیز باید دقیق باشد. پیمایش در لندینگ پیج باید کاملا واضح باشد، همچنین باید به اندازه کافی جذاب باشد تا بازدیدکنندگان سایر بخش‌های برنامه را بررسی کنند.

استفاده از لندینگ پیج بهتر از اجرای تبلیغات و کمپین‌های ایمیل کار خواهد کرد و این حتی بسیار سریع‌تر از بهینه‌سازی موتور جستجو است.

3. ساخت یک ویدیوی دمو (آزمایشی) از برنامه

انسان به جای خواندن، با دیدن بهتر درک می‌کند. ویدیوی دمو برنامه شما را با وضوح بیشتری توصیف می‌کند.

این ویدیو باید کوتاه باشد و طوری باشد که نظر مخاطب را جلب کند. اگر تصاویری از برنامه اضافه شوند ویدیو بهتر خواهد بود و جذاب‌تر خواهد شد. محبوب‌ترین تکنیک ساخت ویدیو شامل جذاب‌ترین قسمت برنامه شما است.

4. جایزه را به برنامه اضافه کنید

تمرکز افراد بر این است که چیزی را به صورت رایگان به عنوان هدیه دریافت کنند، بنابراین افزودن جوایز در برنامه مطمئنا مخاطبان زیادی را به استفاده از این برنامه سوق خواهد داد. این یک روش بسیار موثر در مورد بازاریابی است. افراد برای تست شانس خود نمی‌توانند خود را کنترل کنند که مطمئنا بازدیدکننده زیادی را در برنامه ایجاد می‌کند.

5. هدفمندترین SEO و ASO را شناسایی کنید

در اینجا SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) و ASO (بهینه‌سازی App Store) نیز مهم هستند. هدف اصلی بازاریابی جمع‌آوری هر چه بیشتر کاربران است. هنگام جستجوی برنامه، افراد ابتدا دسته برنامه را تایپ می‌کنند تا به دنبال بهترین برنامه باشند.

مثلا اگر افراد به یک برنامه موسیقی نیاز داشته باشند، تمایل دارند کلمه کلیدی "بهترین برنامه موسیقی" را جستجو کنند. این امر منجر به ایجاد لیست بزرگی از برنامه‌های مربوط به موسیقی می‌شود. در این حالت، سئو مطمئنا باعث می‌شود برنامه شما در رتبه بالایی قرار گیرد.

6. یک آیکون چشم‌نواز بسازید

بیشتر اوقات مردم با مشاهده یک آیکون برنامه را دانلود می‌کنند. هر چه این آیکون جذاب‌تر و چشم‌نوازتر باشد، مخاطبان بیشتری نیز خواهید داشت.

play store دارای میلیون‌ها دسته مختلف است. کاربر برنامه با آیکون جذاب را انتخاب می‌کند و معتقد است که بهتر است.

7. به تمام انتقادات پاسخ دهید

انتقاد کاربران برای آپدیت‌های بعدی برنامه مهم هستند. عادت به پاسخ دادن به انتقادات و نظرات کاربران از سقوط رتبه‌بندی برنامه شما جلوگیری می‌کند. پاسخ به نظرات باعث ایجاد رابطه صادقانه بین کاربران و توسعه‌دهنده خواهد شد.

سعی کنید نکاتی را برای اصلاح مشکل توصیف کنید و مطمئن شوید که کاربر را متقاعد کرده‌اید که به زودی این مشکل رفع می‌شود. همچنین در هنگام پاسخگویی مؤدب باشید و از کاربران برای زمانی که صرف نظرسنجی کرده‌اند تشکر کنید زیرا آن‌ها به شما در موفقیت‌تان کمک می‌کنند.

8. برنامه را از طریق پست‌های بلاگ آپدیت کنید

بسیاری از افراد به دنبال شرح مفصلی از برنامه هستند و خوب است که کاربران را از طریق بلاگ به روز نگه دارید. بلاگ‌ها باید در مورد ویژگی‌های جدید، اصلاحات، و تغییرات مختلف ایجاد شده در برنامه به خوبی نوشته شوند.

بلاگ می‌تواند نوشته شود تا راهنمایی برای مبتدیان جهت استفاده از برنامه باشد و توصیفی برای استفاده از برنامه برای گروه‌های سنی مختلف باشد. این کار بازخورد بیشتری از مخاطبان را در رابطه با برنامه به همراه دارد که به جذابیت بیشتر برنامه کمک می‌کند.

جمع‌بندی

این موارد تکنیک‌های خوبی برای بازاریابی موفق برنامه هستند. سعی کنید وقتی در حال توسعه یک برنامه هستید این موارد را رعایت کنید تا بتوانید نظر مخاطبان خود را جلب کرده و برنامه ماندگاری بسازید که در خاطر همه بماند. موفق باشید!

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید