مرورگر مایکروسافت در محیط‌های شغلی اول است

پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392

مرورگر مایکروسافت در محیط‌های شغلی اول است <br/> برآوردهای شرکت پژوهشی فورستر نشان می‌دهد در محیط‌های کاری از اینترنت اکسپلورر بیش از سایر مرورگر‌ها استفاده می‌شود.

برآوردهای شرکت پژوهشی فورستر نشان می‌دهد در محیط‌های کاری از اینترنت اکسپلورر بیش از سایر مرورگر‌ها استفاده می‌شود. 
به گزارش همکاران سیستم از zdnet، استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر و سیستم عامل ویندوز ایکس پی که هر دو از محصولات شرکت مایکروسافت است، هم اکنون از رواج گسترده‌ای در محیط‌های کاری برخوردار است. بر اساس این برآورد‌ها، در میان ۷۳۰۰ نفر از کارکنان بخش آی تی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در مطالعه فورستر شرکت کرده‌اند، بیش از ۴۰ درصد از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند. مرورگر کروم نیز مورد استفاده ۸. ۲۷ درصد از این افراد است و ۴. ۲۵ درصد نیز از مرورگر فایر فاکس موزیلا استفاده می‌کنند. مرورگر سفری اپل نیز در این میان ۸. ۱ درصد سهم دارد. 
پژوهشگران فورستر در توضیح این یافته‌ها گفته است چون اینترنت اکسپلورر مرورگر اصلی و از پیش تعریف شده در بسیاری از دستگاه‌های رایانه‌ای تحت ویندوز است، سهم آن در محیط‌های کاری و شغلی بیش از سایر مرورگرهاست. سهم اندک اینترنت اکسپلورر در محیط‌های شغلی اروپا نیز موید این نظر پژوهشگران است، چرا که کمیسیون اروپا چند سال قبل مایکروسافت را به خاطر انحصارطلبی در زمینه نصب اینترنت اکسپلورر بر روی رایانه‌های تحت ویندوز محکوم کرد و این شرکت از آن پس دیگر حق ندارد اینترنت اکسپلورر را به عنوان مرورگر اصلی به کاربران تحمیل کند. این شرکت اخیراً نیز به خاطر نقض این حکم ناچار شد ۷۳۳ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. 
بر اساس این گزارش، فورستر در مطالعه خود پیش‌بینی کرده است افزایش استفاده از ابزارهای همراه در محیط کار رفته رفته باعث کاهش سهم مرورگر اینترنت اکسپلورر خواهد شد. 
برآوردهای فورستر همچنین نشان می‌دهد علیرغم اینکه پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ایکس پی کمتر از یک سال دیگر پایان می‌یابد، این سیستم عامل پس از ویندوز ۷ دومین سیستم عامل پر استفاده در محیط‌های کاری است.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید