برچسب <hr> یا خط افقی

یکشنبه 6 مرداد 1392

برچسب <hr> یا خط افقی <br/> برچسب <hr> یا خط افقی برای شما در هر کجای صفحه که بیاید یک خط افقی را وارد صفحه می کند، زمانی که می خواهید محتوایی از صفحه را بوسیله خطی از هم جدا کنید می توانید از این برچست استفاده کرده تا یک خط ممتد افقی به صورت ساده در صفحه وب شما پدیدار شود.

برچسب <hr> یا خط افقی برای شما در هر کجای صفحه که بیاید یک خط افقی را وارد صفحه می کند، زمانی که می خواهید محتوایی از صفحه را بوسیله خطی از هم جدا کنید می توانید از این برچست استفاده کرده تا یک خط ممتد افقی به صورت ساده در صفحه وب شما پدیدار شود. این برچسب برای زیباسازی بیشتر، دارای برخی مشخه های دیگری هم هست که به آن اشاره می کنم.

 

برچسب خط افقی یکی از برچسب های خالی است. یعنی فقط از یک بخش باز تشکیل شده است و مانند دیگر برچسبها از دو قسمت باز و بسته تشکیل نشده است. برچسب <HR> به صورت زیر نوشته می شود:

<hr width="500px" size="3px" color="red" />

اگر همان قسمت اول یعنی </ hr> را بگذارید، و صفحه را در مرورگر بارگذاری کنید، یک خط ساده را مشاهده می کنید که تا جایی که مرورگر اجازه می دهد از نظر افقی ادامه می یابد. ولی این برچسب دارای مشخصه هایی است که می توانید درون خود برچسب استفاده کرده و ظاهر آن را بیشتر کنترل کنید. علاوه بر آن اگر از CSS هم استفاده کنید، بیشتر می توانید ظاهر آن را باب میلتان کنید.

در اینجا من 3 مشخصه را برای شما آورده ام که یکی یکی توضیح میدهم.

اولین مشخصه بنام width عرض خط افقی را تعیین می کند. در اینجا که 500 پیکسل تعیین شده است، یعنی 500px عرض را در بر می گیرد.

مشخصه بعدی size برای تعیین اندازه و ضخامت خط استفاده می شود. اگر این مشخصه را تعیین نکنید، یک خط باریک برای شما در صفحه پدیدار می شود که بوسیله این مشخصه ضخامت خط را می توان کنترل نمود.

و در آخر، مشخه color برای شما رنگ را تعیین می کند. رنگ پیش فرض این خط در بیشتر مرورگر ها سیاه است ولی با قرار دادن رنگ مورد نظر، چه به صورت اسمی، هگزادسیمال (کدی) و… برای مقدار این مشخصه، می توان رنگ آن را هم تعیین کرد.

دقت کنید که سبک نوشتن مشخصه ها درون یک برچسب بسته به چه صورت است. شما باید در اول و انتهای کد علامت های <> را قرار داده و درون آن ابتدا نام برچسب بدون فاصله و سپس مشخصه های آن را یکی یکی وارد می کنید. هر مشخصه باید یک فاصله از دیگری داشته باشد و ترتیب آنها فرقی ندارد. در مورد طرز نوشتن کدهای اج تی ام ال و مشخصات آنها هم در نوشته های قبلی به طور کامل توضیح داده شده است. می توانید به آنها مراجعه کنید.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • HTML
  • 1k بازدید
  • 0 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

تاکنون هیچ کاربری از این پست تشکر نکرده است

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید