عینک گوگل چیست؟

دوشنبه 14 مرداد 1392

عینک گوگل چیست؟ <br/> عینک گوگل چه امکاناتی <br/> احتمالا شما هم تاکنون نام یا توضیحاتی در مورد عینک گوگل یا همان google glasses شنیده اید. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا میتواند آینده اینترنت و زندگی روزمره انسان را تغییر دهد یا تنها یک بلند پروازی گذرا و محکوم به شکست خواهد بود. <br/>

عینک گوگل چیست؟

عینک گوگل چه امکاناتی

احتمالا شما هم تاکنون نام یا توضیحاتی در مورد عینک گوگل یا همان google glasses شنیده اید. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا میتواند آینده اینترنت و زندگی روزمره انسان را تغییر دهد یا تنها یک بلند پروازی گذرا و محکوم به شکست خواهد بود.
عینک گوگل چیست؟
آخرین اختراع بزرگترین موتور جستجوی جهان یا همان گوگل یک تکنولوژی پوشیدنی است. در واقع یک عینک شیشه ای با سنسورهای کاربردی شامل ژیروسکوپ و شتاب سنج، دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۷۲۰p، مودم WiFi، مرورگر موبایل، هارد ۱۲٫۶ گیگابایتی، بلوتوث و قابلیت اتصال به گوش های هوشمند بوده و نمایشگر آن بر روی چشم راست و در خارج از زاویه دید اصلی کاربر قرار داده شده است تا تنها در زمانیکه خواستید به آن نگاه کنید.

عینک گوگل هنوز به بلوغ کامل خود نرسیده و مسیری طولانی برای دسترسی به حداکثر کارایی خود خواهد داشت. مواردی که در اینجا ذکر میکنیم کارهایی است که تا امروز میتوانید با عینک گوگل انجام دهید ولی هر روز گوگل آپدیت های جدیدی برای آن ارائه خواهد کرد.
عکس برداری، فیلم برداری و انتشار مستقیم آنها بر روی صفحه گوگل پلاس یا سایر شبکه های اجتماعی.
بررسی وضعیت آب و هوا و اخبار محلی با قابلیت بروزرسانی هر ۱۰ دقیقه یکبار از طریق WiFi توسط عینک گوگل.
دریافت مسیرهای GPS در صورت اتصال به گوشی های هوشمند با سیستم عامل آندروید.
جستجوی متنی در گوگل و نمایش نتایج بر روی شیشه عینک.
قابلیت شرکت در Google Hangout یا همان پاتوغ (پاتوق هم مینویسند) ویدئویی.
چندیدن شرکت جانبی و همکار در حال حاضر بر روی نرم افزارهای قابل اجرا بر روی سیستم عامل عینک گوگل یا همان glassware فعالیت میکنند. امکاناتی مانند خواندن آخرین توییت ها، خواندن اخبار سایت های Times و CNN و همچنین اتصال مستقیم به Evernote توسط این شرکت های همکار طراحی شده و بر روی عینک گوگل قابل استفاده هستند.

کاربرد عینک گوگل در آینده
با توجه به افزایش کارایی این عینک و استفاده بیشتر کاربران از این تکنولوژی شاهد تمرکز شرکت های بیشتری بر گسترش کارایی و امکانات آن در آینده خواهیم بود. تصور کنید که در آینده ای نچندان دور بتوانید از حواس پنج گانه خود در کار با اینترنت بهره بگیرید و در عمل به دنیای مجازی قدم بگذارید، عینک گوگل دریچه ای به دنیای جدید خواهد بود. امکانات و کاربردهای زیادی میتوان برای آن در آینده متصور شد که برخی از آنها را در اینجا ذکر میکنیم:
اسکن چهره افراد و دریافت اطلاعات شخصی و پرونده آنها توسط مامورین پلیس در فرودگاه، مترو و معابر شهری با استفاده از عینک گوگل میتواند کمک زیادی به کاهش میزان جرم و جنایت در آینده کرده و امنیت اجتماعی را افزایش دهد.
استفاده از عینک گوگل توسط ماموران آتشنشانی و دریافت مستقیم اطلاعات مربوط به نقشه ساختمان، محل دقیق آتش سوزی، اسکن مادون قرمز و دمای محیط تاثیر بالایی بر حفظ جان انسان ها خواهد داشت.
دریافت اطلاعات مربوط به ضربان قلب، فشار خون، کالری مصرفی و دمای بدن بر روی عینک گوگل در هنگام ورزش و فعالیت ورزشکاران حرفه ای.
تصور کنید که با نگاه به یک محصول در فروشگاه تمام اطلاعات مربوط به وزن، قیمت، شرکت تولید کننده و مواد بکار رفته را بر روی عینک گوگلی خود دریافت کنید، در این صورت دیگر نیازی به فروشنده نخواهید داشت.
مثال های زیادی را میتوانید در رابطه با زمینه کاری خودتان و فعالیت های روزمره بعنوان قابلیت های آینده عینک گوگل پیدا کنید. به نظر شما این عینک چه کاربردهای دیگر میتواند داشته باشد؟

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 2k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید