تعیین عنوان صفحات سایت

دوشنبه 14 مرداد 1392

تعیین عنوان صفحات سایت <br/> گوگل برای رتبه بندی صفحات و تعیین کلمه کلیدی هر صفحه به موارد زیادی در محتوا از جمله عنوان صفحات ، توضیحات متا و .. توجه میکند.

تعیین عنوان صفحات سایت

اهمیت تعیین عنوان صفحات سایت

گوگل برای رتبه بندی صفحات و تعیین کلمه کلیدی هر صفحه به موارد زیادی در محتوا از جمله عنوان صفحات ، توضیحات متا و .. توجه میکند. شما میتوانید با تعریف صحیح تگ Title عنوانی که در نمایش نتایج گوگل برای هر صفحه نشان داده میشود را به دلخواه تغییر دهید. با این حال در موارد زیادی مشاهده میکنیم که گوگل این عنوان صفحه را نادیده گرفته و خود برای عنوان شما تصمیم میگیرد.

راهنمای انتخاب Meta Title

عنوان متا نقش مهمی در انتقال اطلاعات و موضوع صفحه شما به کاربران در هنگام مشاهده نتایج گوگل دارد و باید مرتبط با محتوا انتخاب شود. کلیک کاربران بر روی نتایج گوگل وابسته به همین نکته است و با انتخاب صحیح آن میتوانید شانس خود را برای جذب باردیدکننده بیشتر افزایش دهید. در ادامه چند نکته اساسی که از طرف بخش راهنمای گوگل پیشنهاد شده را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. برای هر صفحه از سایت خود عنوان را در تگ تعریف کنید. اگر سایت شما صفحات زیادی دارد و مطمئن نیستید که برای هرکدام عنوان به درستی تعیین شده است میتوانید از اکانت گوگل وبمستر سایت و بخش HTML improvements وضعیت عنوان صفحات را بررسی کنید.
  2. عنوان صفحه باید توضیحاتی در مورد محتوای آن را در خود داشته باشد، استفاده از کلمات عمومی مانند “خانه” ، “صفحه اصلی” یا “درباره ما” نمیتواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین تعداد کاراکترهای عنوان نباید بیش از ۷۰ باشد زیرا گوگل امکان نمایش کامل آن در نتایج را نداشته و تنها تا ۷۰ کاراکتر اول قابل مشاهده خواهد بود.
  3. استفاده از کلمات کلیدی صفحه در عنوان امری طبیعی بوده و بر سئو شما تاثیرگذار است ولی دلیلی ندارد که کلمات را دو یا سه بار بکار ببرید. استفاده بیش از حد کلمه کلیدی در عنوان ممکن است موجب شود گوگل صفحه شما را بعنوان اسپم شناسایی کند.
  4. عنوان صفحات باید خاص و منحصر بفرد باشد. با توجه به اینکه محتوای هر صفحه از سایت با دیگری متفاوت است عنوان آنها نیز باید خاص باشد. برای مثال استفاده از عنوان تکراری در یک سایت فروشگاهی به شکل “عرضه مستقیم محصولات فرهنگی” یا “خرید اینترنتی زیر قیمت” برای تمام محصولات امکان تشخیص تفاوت صفحات سایت و محصول هرکدام را از کاربران خواهد گرفت.
  5. همچنین استفاده از اطلاعات و کلمات مهم زیاد در عنوان صفحه توصیه نمیشود اگر برای یک صفحه عنوانی مانند “استاد شجریان – بیوگرافی، آلبوم ها، عکس، دانلود و …” را بکار ببرید گوگل در تشخیص عنوان به مشکل خواهد خورد. در این موارد بهتر است عنوان مانند” استاد شجریان، بیگرافی و معرفی آثار” را بکار ببرید و جزئیات موجود در صفحه را به بخش توضیحات متا منتقل کنید.
  6. گوگل وبمستر صفحاتی که دارای عنوان تکراری هستند را به شما نشان میدهد، برای اینکار باید به همان بخش HTML improvements مراجعه کنید.
  7. برندینگ و قرار دادن نام شرکت یا سایت در عنوان صفحه، فقط برای صفحه اصلی سایت و صفحات مهم مانند “درباره ما” و “تماس با ما” توصیه میشود. استفاده از عنوان سایت در متای Title تمام صفحات سایت کار درستی نیست و موجب تکرار یک عبارت در آنها میشود. اگر به هر دلیل اصراری بر این کار دارید عنوان سایت را از عنوان صفحه مجزا کنید، بهترین روش استفاده از کاراکترهایی مانند “-”، “:” و “،” است. مانند “تغییر عنوان صفحه توسط گوگل – وبسیما”

در صورت عدم رعایت موارد بالا گوگل به تشخیص خود و با توجه به محتوا، عنوان صفحه را تغییر داده و به کاربران نشان خواهد داد. بطور معمول تگ های H1 و H2 انتخاب های گوگل برای جایگزین عنوان خواهند بود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید، عنوان صفحات را بازبینی کرده و تغییرات لازم را در آنها ایجاد کنید.

در نظر داشته باشید که انتخاب مناسب عنوان متا علاوه بر تاثیری که در سئو سایت و تعیین کلمات کلیدی دارد میتواند مشوق کاربران برای انتخاب سایت شما از میان سایر نتایج گوگل باشد.

 

منبع خبر

 


ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید