آپدیت 2 ویژوال استدیو 2013

پنجشنبه 1 خرداد 1393

آپدیت 2 ویژوال استدیو 2013 نسخه RTM منتشر شد.

آپدیت 2 ویژوال استدیو 2013

 آپدیت 2 ویژوال استدیو 2013 نسخه RTM منتشر شد. قابلیتهای زیادی در این آپدیت به ویژوال استدیو 2013 اضافه شده اند و همچنین باگهای بسیاری رفع شده اند. این آپدیت گسترده ترین آپدیتی است که تا کنون توسط مایکروسافت برای ویژوال استدیو منتشر شده است. در این خبر به بررسی برخی از این قابلیتهای جدید و تغییرات بر روی ماژولهای قدیمی خواهیم پرداخت.
آپدیت نسخه 2 RTM برای Team Foundation Server 2013

مایکروسافت همچنان در حال تکمیل و اضافه نمودن قابلیتهای جدید در زمینه Application Lifecycle Management یا ALM میباشد. همچنین برخی از باگهای شناسایی شده رفع شده اند. در زیر به معرفی برخی از قابلیتهای جدید اضافه شده به ویژوال استدیو خواهیم پرداخت:
CodeLens: اندیکاتور تغییرات جدید در کد

اگر به صورت تیمی تا کنون روی پروژه ای کار کرده اید حتماً برای شما پیش آمده که روی فایلی در حال کد نویسی هستید و همزمان همکار شما نیز روی آن فایل در حال کد نویسی میباشد. مشکل زمان Merge کردن شاخه به وجود می آید که باید با استفاده از Diff در Git اقدام به ویرایش کد کرده تا بتوانید عمل Git Branch Merge را انجام دهید.

CodeLens این امکان را فراهم می آورد که در زمان کد نویسی روی فایلی در صورتی که همکار شما آن فایل را تغییر داده باشد و نسخه شما از آن فایل هنوز آپدیت نشده باشد، یک preview از کد همکار شما به شما نمایش داده میشود. این قابلیت جدید میتواند دردسرهای ناشی از Merge شاخه ها در Git را کاهش دهد.

امکان ویرایش تگهای Work Item در ویژوال استدیو

در نسخه های قبلی امکان ویرایش Work Item ها تنها از طریق کنسول Team Foundation و یا وب سایت Team Foundation امکانپذیر بود که برای ویرایش Work Item ها دائماً نیاز بود که از محیط ویژوال استدیو خارج شویم اما هم اکنون میتوان این تغییرات را مستقیماً در ویژوال استدیو بر روی Work Item ها اعمال کرد.

بهبودهای متعدد برای GIT

استفاده از GIT در ویژوال استدیو همواره ترکیبی بوده از استفاده از رابط کاربری ویژال استدیو و Git Bash علت هم فرمانهای نسبتاً زیاد Git میباشد که همچنان رابط کاربری برای آنها در ویژوال استدیو تعریف نشده است. در هر آپدیت ویژوال استدیو شاهد پشتیبانی بیشتر از فرمانهای GIT توسط رابط کاربری میباشیم که این آپدیت نیز از این قاعده مستثنا نیست. فهرست قابلیتهای جدید رابط کاربری GIT در این آپدیت عبارتند از:

    استفاده از قابلیت Annotate در Git.
    قابلیت Amend کردن کامیتهای جدید در ویژوال استدیو که همان فرمان git amend میباشد. البته این قابلیت برای کامیتهای است که هنوز به مخزن TFS پوش نشده اند.
    قابلیت Push و Pull از مخازن منتخب بدون نیاز به استفاده از Command Line.
    لغو تغییرات یک کامیت و بازگشت به وضعیت قبل از کامیت.
    مانیتور کردن و یا undo کردن check-in ساده تر شده است.
    امکان مانیتور و یا لغو عملیات گیت با طول زمان طولانی.

برای مشاهده فهرست کامل تغییرات اعمال شده در آپدیت 2 ویژال استدیو لطفاً به Visual Studio Update KB Article مراجعه نمایید.
TypeScript 1.0

یکی از بخشهای هیجان انگیز این آپدیت میباشد. TypeScript یک زبان برنامه نویسی اپن سورس میباشد. هسته این زبان برنامه نویسی Javascript میباشد. همانطور که میدانید متاسفانه زبان javascript یک زبان Type safe نیست که به طور خلاصه یعنی متغییرهای شما نوع داده ای مشخص در حین تعریف و حین اجرای برنامه نیستند و نوع داده ای آنها تنها بواسطه داده ای که درونشان قرار میگرد میتواند تغییر کند. این قابلیت مانند شمشیر دولبه میتواند خیلی جاها مزیت و خیلی جاها عیت باشد. اکثر برنامه نویسان با زمینه برنامه نویسی در c کمی با این وجه جاوا اسکریپت مشکل دارند.

کاری که TypeScript برای ما انجام میدهد این هست که اولاً قابلیت Type safe را به جاوااسکریپت اضافه میکند و ثانیاً تعریف Class در جاوا اسکریپت را خیلی راحت تر میکند همچنین تعریف انواع داده ای که در جاوا اسکریپت به صورت رسمی وجود ندارند اما قابل پیاده سازی میباشند را بسیار ساده کرده است مانند Interface ها و Enum ها.

پشتیبانی کامل از TypeScript در این آپدیت به ویژوال استدیو اضافه شده است. البته در گذشته نیز ویژوال استدیو از TypeScript پشتیبانی میکرد البته نه به صورت کامل علت هم این بود که خود TypeScript هنوز در حال توسعه بود. اما نسخه رسمی ورژن 1 آن در این آپدیت معرفی شده است.

دانلود

برای دانلود ویژوال استدیو 2013 به همراه آپدیت 2 و یا دانلود تنها آپدیت 2 به لینک زیر مراجعه کنید:

Visual Studio Downloads

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 4k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید