انواع مختلف Binding در WCF

پنجشنبه 23 مهر 1394

Binding توضیح می دهد که چگونه یک کاربر با سرویس WCF ارتباط برقرار میکند. Binding بر اساس نیاز هر کاربر استفاده می شود. از انواع مختلف پروتکل برای ارتباط با کاربر و انواع مختلف رمزنگاری ها برای ارسال داده ها روی اینترنت پشتیبانی میکند. اساسا Binding چیزی نیست اما یک راه ارتباطی بین کاربر و سرویس بر اساس نیاز هر کاربر است.

انواع مختلف Binding  در WCF

در این مقاله مطالبی را درباره انواع Binding  در WCF ارائه خواهیم داد. Binding  توضیح می دهد که چگونه یک کاربر با سرویس WCF ارتباط برقرار میکند و بر اساس نیاز هر کاربر استفاده می شود. از انواع مختلف پروتکل برای ارتباط با کاربر و انواع مختلف رمزنگاری ها برای ارسال داده ها روی اینترنت پشتیبانی میکند. اساسا یک راه ارتباطی بین کاربر و سرویس بر اساس نیاز هر کاربر است.

 در صورت تمایل میتوانید به صورت رایگان آموزش WCF به همراه پروژه عملی را در سایت تاپ لرن مشاهده کنید .

در اینجا انواعی از Binding در دسترس  WCF  آورده شده است.

BasicHttpBinding

این نوع زمانی مفید است که از ASP.Net Web Service  استفاده کنید. که از مولفه WS-basic استفاده میکند وهمینطور از HTTP به عنوان پروتکل ارسال و encoding به عنوان text یا xml استفاده میکند. Https هم در این نوع  Binding  استفاده می شود.

WSHttpBinding

این روش امنیت بیشتری دارد، قابل اعتماد است و نسبت به BasicHttpBinding  سازگار است. از قابلیت WS-basic   و معاملات توزیع شده با Session قابل اعتماد و امن با استفاده از امنیت SOAP پشتیبانی میکند. WShttpBinding  از هر دو HTTP  و HTTPS برای ارتباطات استفاده می کند.

WSDualHttpBinding

این نوع همانند نوع WSHttpBinding است که از duplex service  پشتیبانی میکند. duplex  یک الگوی پیام است که توسط کاربر و سرویس برای تبادل پیام از طریق Callback استفاده می شود. در این نوع reliable session به صورت پیش فرض فعال است.

WSFederationHttpBinding

گاهی اوقات نیاز داریم تا سرویس federated security را اضافه کنیم که به ما کمک میکند تا federation  را که قابلیت  اشتراک گذاری هویت ها با دامنه چندگانه برای احراز هویت دارد پیاده سازی کنیم. این نوع از پروتکل WS-federation  استفاده میکند.

NetTcpBinding

این نوع از پروتکل TCP  و binary encoding به صورت پیش فرض پشتیبانی میکند. ارتباط دستگاه متقابل را فراهم میکند و به صورت پیش فرض از WS-ReliableMessaging پشتیبانی میکند. امنیت بیشتر تبادلات و ارتباطات قابل اعتماد را ارائه می دهد.

NetNamedPipeBinding

این نوع از پروتکل NamedPipe برای ارتباط با کاربر با پشتیبانی کامل ازامنیت SOAP و تبادلات  استفاده میکند. همچنین از WS-ReliableMessaging  برای امنیت ارسال داده ها روی شبکه و ارائه داده در binary encoding استفاده می شود.

NetMsmqBinding

برای صف ارتباطات استفاده می شود. یعنی این نوع از Binding  به ما ارتباطات صف شده امن و قابل اعتماد برای محیط دستگاه متقابل می دهد. از MSMQ به عنوان پروتکل تبادلات استفاده می شود و برنامه کاربردی توزیع شده قدرتمند و قابل اعتماد را ارائه می دهد.

NetPeerTcpBinding

این Binding  از ارتباط امن بین دو محیط peer to peer  زمانی که نیاز است استفاده میکند. از TCP به عنوان پروتکل برای ارتباطات استفاده میکند. و از SOAP security  و تراکنش ها(transaction) به طور کامل پشیبانی میکند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان
  • WCF
  • 3k بازدید
  • 3 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید