نحوه فعال سازی Google Adsense در وب سایت

دوشنبه 25 آبان 1394

در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که چگونه می توان AdSense را در وب سایت خود، بدون در نظر گرفتن تکنولوژی (چه ASP و چه Java) که در حال استفاده از آن هستیم را فعال کنیم.

نحوه فعال سازی Google Adsense در وب سایت

برای فعال سازی Google Adsense هیچ میانبری برای دریافت تایید و مجوز Adsense از Google وجود ندارد و باید زمان کافی را در نظر گرفته و دستورالعمل های زیر را انجام دهید:

الف)آیا شما وب سایت خود را دارید؟

1. این اولین نکته است که شما باید آن را داشته باشید. به منظور قرار دادن ads شما باید یک وب سایت معتبر با شرایط و سیاست های گوگل داشته باشید.

 2. مطلب دوم اینکه، به مدت 6 ماه وب سایت باید روی هاست (host) فعال باشد.

3. کاربر مورد نظر باید بالای 18 سال باشد.

4. وب سایت باید با سیاست های گوگل منطبق باشد.

5. باید واجد شرایط معیارها و قوانینی که در Google url ذکر شده باشد.

ب) به کارگیری AdSense

اگر شما مراحل بالا را به طور کامل گذرانده باشید، پس واجد شرایط بکارگیری حساب کاربری Google Adsense هستید. اما قبل از این باید یک Gmail ID معتبر برای ورود به سیستم AdSense داشته باشید. زمانی که به سیستم AdSense وارد شدید(sign in) شما فقط نیاز دارید که در مورد محتوای وب سایت خود، آدرس پستی و غیره صحبت کنید. ثبت نام و پرسش های متداول(FAQ) مربوط توسط گوگل در اینجا پیش نویس شده است.

پس از یک ثبت نام موفق، مقدار زمانی طول می کشد تا گوگل وب سایت شما را تایید کند. این مقدار زمان ممکن است بین 24 تا 48 ساعت کاری باشد.

ج) مراحل تایید

بعد از اینکه شما تاییدیه را دریافت کردید، گوگل شما را به عنوان webmaster سایت مورد نظر که سایت خودتان است در نظر می گیرد. معمولا آنها  متنی مانند " این سایت از شرایط و سیاست های گوگل تبعیت می کند" را خواهند فرستاد، و آن را در قسمت footer سایت قرار می دهند. پس از آن، ایمیل تایید و شناسه AdSense را می فرستند که برای پیگیری حساب کاربری توسط گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.

د) درباره Ads

بعد از این که تایید اعتبار شما کامل شد، می توانید به حساب کاربری Adsense خود وارد شوید(login) و می توانید ads خود را در هر زمان که نیاز داشتید پیش نویس کنید. اساس و پایه واحد drafting interface معین شده توسط Google را در شکل زیر مشاهده کنید:

 

شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید تنها با متن ads بروید یا تصاویر انیمیشن شده ads و یا هردو آنها. همچنین Google واحد های ad را(ad units) ارائه داده که در شکل زیر می بینید:

 

به منظور قرار دادن ads در سایت خود، فقط نیاز به فضای مناسب در سایت خود بر اساس اندازه ad دارید و نه چیزی بیشتر از آن.

همانطور که در سیاست های گوگل وجود دارد، در یک صفحه شما می توانید فقط 3 تا ads قرار دهید.

ه)  پیشنهادات

زمانی که به تایید Google می رسیم، ممکن است چند بار توسط گوگل به دلایل مختلف ریجکت شویم، مانند اینکه محتوای سایت کافی نیست، یا قانون حق کپی(copy rights) نا معتبر است و غیره. با این حال در نهایت بعد از همه ی این موانع آن را بدست می آوریم.

همانطور که قبلا گفتیم حدود 6 ماه زمان می برد.

مثلا اگر وب سایت ما شامل یک صفحه چت گرفته شده توسط شخص سوم باشد، گوگل هشدار می دهد که آن صفحه را از وب سایت  خود که شرایط و سیاست های گوگل را نقض می کند، پاک کنید. اگر به محض دریافت این ایمیل آن صفحه ذکر شده توسط گوگل را حذف کنید پس از آن همه چیز به خوبی پیش می رود. بنابراین در مورد انواع چیزهایی که سایت شما را شامل می شود آگاه باشید.

اما اگر بخواهید در اپلیکیشن های دیگر نیز شرکت کنید، در واقع در سایت خود آزاد هستید و می توانید از برنامه های وابسته استفاده کنید. گوگل شما را مجبور نمی کند که این کار را متوقف کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید