بهترین شیوه ی امنیت برای اندروید 5

جمعه 6 آذر 1394

در این مقاله می خواهیم 4 روش از بهترین شیوه های مدیریت دستگاه اندروید را توصیف نماییم، امنیت گوشی های اندروید که امروزه محبوب ترین سیستم عامل در بین مردم است مساله بسیار مهم است.

بهترین شیوه ی امنیت برای اندروید 5

Intel® Developer Zone ، ابزارها و چگونگی دسترسی به اطلاعات برای Cross-Platform و توسعه ی نرم افزار را ارائه می دهد.

Platform  ها و فن آوری اطلاعات ، نمونه کد و کمک به توسعه دهندگان برای نو آوری و موفقیت آن ها ارائه می دهد.

اندروید یکی از محبوب ترین سیستم عامل های تلفن همراه در جهان است، بسیاری از مردم از دستگاه های اندروید استفاده می نمایند.

با وجود محبوبیت از آندروید، شرکت ها تا حد زیادی به دستگاه های اندروید به دلیل خطرات امنیتی اجتناب می کنند.

نسخه های قبلی اندروید موجب آسیب پذیری های متعددی بوده است، شرکت Google از سال ساخته شده پیشرفت های امنیتی را ارائه داده است.

که شامل پشتیبانی از رمز گذاری داده ها ، قفل کردن اتوماتیک صفحه نمایش و... است.

یکی از پیشرفت های شرکت Google ، برنامه های جدید برای شرکت هایی که با اندروید کار می کنند.

که امنیت را در سطح سازمانی و پشتیبانی containerization را ارائه می دهد.

که توانایی برای جدا کردن کار و اطلاعات شخصی کارمندان در گوشی های اندروید آن ها است.

این پیشرفت های قابل توجه در حال حاضر این امکان را به استفاده و ایمن کردن آن می پردازد.

1-جلوگیری از ریشه یا Jail breaking

2-محافظت در برابر نرم افزارهای مخرب تلفن همراه

3-اجرای اقدامات قوی امنیتی

4-پیاده سازی سیاست های مدیریت دستگاه

1-جلوگیری از Root یا jail breaking:

Rooting به معنای باز کردن قفل سیستم عامل اندروید به طوری که کاربران می توانند آن را نصب نمایند، برنامه های کاربردی به طور بالقوه مخرب ، به روز رسانی سیستم عامل و جایگزین سیستم عامل در میان چیز های دیگر از ویژگی های این مورد است.

عکس بالا یک مثال ساده برای Rooting کردن تبلت Lenovo Yoga

این اتفاق معمول که ارائه چالش های امنیتی قابل توجهی برای شرکت است، دستگاه های Rooted شبکه ی شرکت را افشا می کند، خطر از اطلاعات حساس و بیشتر مستعد ابتلا به حملات هکرها هستند.

حالا Jailbreaking  چیست؟

روند از بین بردن محدودیت های سخت افزاری در ios اپل هستند. که این دستگاه ها از طریق استفاده ازآن  نرم افزار و سخت افزار سواستفاده می کنند.چنین دستگاه شامل IPhone,IPod و نسل دوم تلویزیون اپل است.

Jailbreaking  اجازه ی دسترسی ریشه را به فایل سیستم عامل IOS می دهد، اجازه ی دانلود برنامه های اضافی ، و تم ها که از طریق فروشگاه اپل در دسترس هستند.

محافظت در برابر نرم افزار های خطرناک همراه:

کاربران اندروید قادر به نصب برنامه از هر مکان (نه فقط Google play) ، و به طور مداوم به یک حجم بزرگتر از برنامه های که حاوی نرم افزارهای مخرب قرار گرفته است.این اثرات به این شرکت به دلیل برنامه های کاربردی توسط نرم افزارهای مخرب هدف قرار گرفته است، اعتبار ورود به سرقت، دسترسی به شبکه ی شرکت، و باعث از بین رفتن اطلاعات حیاتی است.

بهترین راه برای محافظت از شبکه های شرکت های بزرگ برابر نرم افزارهای مخرب تلفن همراه این است، که نرم افزارهای ضد تروجان بر روی دستگاه ها نصب شود.

در اینجا لیستی از ده برنامه که برای محافظت در برابر نرم افزار های مخرب است ارائه شده است:

1-Dr.Web Antivirus

2-آنتی ویروس و امنیت تلفن همراه (Avast)

3-امنیت تلفن همراه و آنتی ویروس توسط ESET

 4-Armor برای اندروید

5-آنتی ویروس امنیتی رایگان توسط AVG

6-امنیت تلفن همراه و آنتی ویروس توسط ESET

7-آنتی ویروس رایگان Zoner

8-آنتی ویروس رایگان BitDefender

9-آنتی ویروس رایگان Hornet

10-آنتی ویروس امنیتی Norton

اتخاذ تدابیری برای امنیت قوی:

برای دستگاه های تلفن همراه ، اقدامات امنیتی قوی لازم برای حفاظت از شبکه شرکت است، اگرچه سیاست های خاص با توجه به صنعت متفاوت خواهد بود.این توصیه ها پایه ی ما برای تحرک سازمانی مدیریت در تمام دستگاه های مورد تایید است:

نیاز به کلمه ی عبور، اجرای رمزگذاری داده ها، استفاده از برنامه های کنترل مبتنی بر Wi-Fi ، کپی و Paste کردن، ایمیل، دوربین، میکروفون بر اساس سیاست های دسترسی و محل دستگاه

بهترین شیوه های امنیتی:

بهترین شیوه های امنیتی شامل:

1-امنیت و جدا سازی دادها

اگر در محل کار خود از گوشی استفاده می نمایید باید اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به کارهای تجاری و اداری در مکان های جدا قرار بگیرند.

2-پشتیبانی کردن دستگاه های اندرویدی که مربوط به شرکت هستند:کارمندان یک شرکت می توانند با استفاده از یک دستگاه اندروید با مدیریت و پیکیربندی فایل یک بخش را برای کارهای مربوط به شرکت و بخش دیگر را برای کارهای شخص خود استفاده نمایند.

3-مدیریت از راه دور:

مدیران از راه دور می توانند تمام سیاست ها و برنامه های کاربردی، داده های مربوط به کار را کنترل نمایند، و می توانند از یک دستگاه بدون دست زدن به اطلاعات شخصی صاحب دستگاه آن را پاک کند.

4-Seamless User Experience:

اندروید برای ارائه ی کار یک تجربه ی خاص در تمام دستگاه ها و کاربران را امکان می دهد، که می تواند به طور مستقیم و به آسانی برنامه های شخصی را تغییر دهد.

5-استقرار نرم افزار ساده:

مدیران می توانند از Google Play برای پیدا کردن ، لیست سفید، و استقرار برنامه های کسب و کار به اندروید برای دستگاه کار ، آن ها حتی می توانند از Google Play  به گسترش برنامه های کاربردی داخلی و منابع استفاده نمایند.

6-Divide Productivity Suite:

کاربرانی که در محل کار خود Google Apps را ندارند، می توانند به جای یک مجموعه ی کامل از برنامه های بهره وری امن به طور خاص برای اندروید که برای کار طراحی شده است، استفاده نمایند.این مجموعه شامل ایمیل کسب و کار، تقویم ، مخاطبین، وظایف و مدیریت دانلود.

پیاده سازی سیاست های مدیریت دستگاه:

IT قادر به مدیریت مرکزی و پیکر بندی دستگاه های اندروید است، که از راه دور دستگاه های گم شده و یا دزدیده شده را مدیریت می کند.

دستگاه به طور خودکار بعد از چندین بار تلاش باز می شود، و پیاده سازی خدمات مکان شناسایی دستگاه مختصات در زمان واقعی و اجرای سیاست های دسترسی درآمده است.

طراحی اندروید گوگل و Google Play برای ارائه یک تجربه امن تر است.

با این هدف در ذهن ، تیم اندروید به سختی کار می کنند، و برای به حداقل رساندن خطرات امنیتی در دستگاه های اندرویدی، رویکرد چند لایه Google با پیشگیری شروع می شود، و با تشخیص نرم افزارهای مخرب و پاسخ سریع به هر گونه از مسائل به وجود آمده است.

1-انجام بررسی های امنیتی قبل از انتشار نسخه های جدید از اندروید و Google Play

2-منتشر کردن کد اندروید که این نتیجه اجازه می دهد که معایب کشف شود و Platform های امن تر برای تلفن همراه ارائه شود.

3-به حداقل رساندن  مسائل امنیتی

4-به طور منظم اسکن کردن برنامه هایی که از Google Play دانلود ونصب می شوند ، و پاک کردن برنامه های مخرب و شناسایی ویروس ها و از بین بردن آن ها

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید