Windows Bridge(ابزار پورت کردن اپلیکشن های ios به ویندوز) به صورت Open Source منتشر شد!

جمعه 2 بهمن 1394

چندی پیش مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2015 یک پیش نمایش از Windows Bridg برای ios را ارائه کرد که به صورت Open Source منتشر شد. در واقع این ابزار قبلا با اسم پروژه Islandwood استفاده می شد اما در حال حاضر نام آن به Windows Bridge برای ios تغییر کرده که به صورت پیش نمایش ارائه شده است

Windows Bridge(ابزار پورت کردن اپلیکشن های ios به ویندوز) به صورت Open Source منتشر شد!

همانطور که مطلع هستید یکی از محصولات جدید مایکروسافت ویندوز 10 می باشد که با همه انتقادها و حمایت ها از سوی شرکت مایکروسافت عرضه شد که قصد دارد تجربه ی متفاوتی از این سیستم عامل همه گیر را ارائه دهد. در همین راستا مایکروسافت می خواهد به این محصول جدید رونق بیشتری ببخشد، از این رو امکان استفاده از اپلیکشن های ios را روی ویندوز فراهم کرده است. به همین منظور ابزار Windows Bridge را در اختیار برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار داده است که از طریق آن می توانند اپلیکیشن های ios را روی ویندوز اجرا کنند.

چندی پیش مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2015  یک پیش نمایش از Windows Bridg برای ios را ارائه کرد که به صورت Open Source منتشر شد. در واقع این ابزار قبلا با اسم پروژه Islandwood استفاده می شد اما در حال حاضر نام آن به Windows Bridge برای ios تغییر کرده که به صورت پیش نمایش ارائه شده است. پروژه Islandwood هم اکنون در قالب یک پروژه‌ی متن ‌باز تحت مجوز  MITدر دسترس است. کوین گالو در وبلاگ Windows Developer Platform گفته است انتظار میرود که  نسخه کامل این ابزار بعد از تابستان عرضه شود.

طبق صحبت های اعضای مایکروسافت این ابزار باعث می شودکه اپلیکیشن های ios به راحتی با ویندوز سازگار شده و به راحتی از آن استفاده شود.

Windows Bridge برای ios یکی از چندین تکنولوژی های بریج است که برای پورت کردن اپلیکیشن های توسعه یافته در پلت فرم اپلیکیشن های دیگر استفاده می شود، بدون نیاز به این که لازم باشد آن اپلیکیشن مجددا مهندسی شود.

مایکروسافت همچنین پیش نمایش هایی از Windows Bridge برای اپلیکیشن های وب (westminster) و برای اپلیکیشن های اندروید (Astoria) ارائه کرده است. در همین راستا مایکروسافت قصد دارد امکان پورت کردن اپلیکیشن های ویندوزی به Windows Store delivery را توسط بریج های دیگر فراهم کند که با نام Project Centennial عرضه می شود و احتمالا برای سال آینده آماده می شود.

ابزار Windows Bridg برای ios در حال حاضر بر روی ویندوز های 8.1 و 10 قابل اجرا است و فعلا تنها با پردازنده های 32 و 64 بیتی سازگار است. امکان اجرای این ابزار با پردازنده های ARM نیز در دستور کار مایکروسافت قرار گرفته است.

برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که قصد استفاده از ابزار Windows Bridg برای ios را دارند می توانند آن را از سایت GitHub دانلود کنند.

Windows Bridge برای ios یک کامپایلر Objective-C دارد که سلمان احمد، مدیر برنامه های Windows Bridge گفته است؛ در حال حاضر این کامپایلر Open Source نیست اما روی GitHub در دسترس است. همچنین این ابزار از طریق Visual Studio نیز قابل استفاده است که به پروژه های Xcode اجازه می دهد توسط SDK های ویندوز ودیگر ابزار های VS به خوبی اجرا شوند.

هنوز مشخص نیست که Open Source شدن این ابزار روش مفیدی است یا خیر. اما حداقل نشان می دهد که مایکروسافت فرصتی به توسعه دهندگان و برنامه نویسان داده است تا ایده های خلاقانه خود را به مرحله پیاده سازی برسانند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید