نسخه های جدید ASP.NET از اهمیت Core برخوردارند

پنجشنبه 29 بهمن 1394

نسخه NET 5. در برابر NET 4.6. گرچه شماره نسخه بزرگتری دارد اما بهتر نیست و نمی تواند جایگزین ASP.NET 4.6 شود. بنابراین تیم ASP.net در حال تغییر نام و انتخاب یک شماره نسخه بهتر هستند.

نسخه های جدید  ASP.NET  از اهمیت  Core  برخوردارند

 ASP.net 5  حداقل از نظر نامگذاری دیگر وجود ندارد . با تغییرات داخلی و تکمیل آن با نام  ASP.net Core1.0  شناخته شد. و به همین ترتیب نسخه های جدیدتر  .NET Core 5.0  و  Entity Framework 7 در نسخه های نهایی با نام  .NET Core 1.0  و  Entity Framework Core 1.0  شناخته شدند.

چرا 1.0؟ از آنجا که کل مفهوم  .NET Core، بسیار جدید است .  Scott Hanselman از تیم مایکروسافت در وبلاگ خود از اهمیت و نقاط برجسته این نسخه می گوید که مانند نسخه های 1.0 در اوایل انتشار است.

او می نویسد : "واضح است که، ASP.NET 4.6  پلت فرم کاملی است. این نسخه تست و انتشار یافته است و امروزه در دسترس است" . " ASP.NET Core 1.0  نسخه منتشر شده ای است که شامل  Web API و  MVC می شود اما هنوز  SingnalR  یا  Web Page  را ندارد. هنوز از  VB یا  F#  پشتیبانی نمیکند. به زودی این سیستم ها نیز به آن اضافه خواهند شد. 

نظرات مطلوبی در زمان تغییر نام آن به گوش رسید. مانند دیدگاه  Bill Simser :" انتخابی خوبی است . من سعی کردم تفاوت های  ASP.net 4.6  در مقابل  5 را برای توسعه دهندگان توضیح دهم و اصلا مثل تفاوت های  نسخه 3 و 4 نیست  و کاملا روشن است.

نظر دیگری از  Damien Dennehy با یک سوال شروع شد :

این بسیار خوبه اما برای صاحبان Class Library این تغییر نام چه تاثیری دارد؟ یک سال پیش برای استفاده از  ASP.net Core 1.0  باید dnxcore50 را در نظر میگرفتیم . این جزئی از  .NET  است و به زودی به netstandard تغییر میکند. آیا الان دوباره تغییر خواهد کرد؟

پاسخ Hanselman ساده بود: "  netstandard راه پیش روی، شماست."

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید