فیلتر کلمات به صورت داینامیک

دوشنبه 23 اردیبهشت 1392

فیلتر کلمات به صورت داینامیک <br/> شاید تا به حال به این فکر افتاده باشید که برای سایت خود یک مدیریت فیلتر خودکار بسازید ، با این کار شما قادر خواهید بود کلمات مورد نظرتان را در سایت سانسور کنید .

شاید تا به حال به این فکر افتاده باشید که برای سایت خود یک مدیریت فیلتر خودکار بسازید ، با این کار شما قادر خواهید بود کلمات مورد نظرتان را در سایت سانسور کنید .
خوشبختانه در Asp.NET این کار  توسط خاصیت Filter  کلاس HttpResponse انجام می شود .
نحوه کار به این صورت هست که ابتدا یک کلاس جدید ایجاد کرده که از کلاس System.IO.Stream  ارث بری کند سپس متد Write این کلاس را Ovveride می کنیم :

همانطور که ملاحظه می کنید در هنگام Override کردن متد Write پس از ایجاد و پر کردن متغیر HTML با کمک متد Replace کلمه مورد نظر را جایگزین کردم .

در اینجا فقط یک کلمه جایگزین شد اما شما می توانید لیستی از کلمات تهیه کرده و داخل جدول یک بانک اطلاعاتی ذخیره کنید و  پس از خواندن اطلاعات داخل جدول عمل Replace را انجام دهید

تقریبا کار تمام است کافیست خاصیت Filter کلاس HttpResponse را  مقدار دهی کنید ، این عمل را هم میتوانید در رویداد Page_Load صفحه MasterPage و هم در رویداد Application_BeginRequest فایل Global.asax انجام دهید :

فایل های ضمیمه

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید