استفاده از MySql با Entity Framework

سه شنبه 24 اردیبهشت 1392

استفاده از MySql با Entity Framework <br/> قبل از شروع، من نسخه‌ای از MySql را بر روی کامپیوتر خودم نصب دارم، شما هم باید داشته باشید یا یکی نصب کنید. برای استفاده از MySql در دات نت باید این کانکتور را برای ویژوال استادیو ۲۰۱۰ نصب کنید.

قبل از شروع، من نسخه‌ای از MySql را بر روی کامپیوتر خودم نصب دارم، شما هم باید داشته باشید یا یکی نصب کنید. برای استفاده از MySql در دات نت باید این کانکتور را برای ویژوال استادیو ۲۰۱۰ نصب کنید. من دیتابیسی از قبل دارم به نام MyBookStore ، شما می توانید با استفاده از phpMyAdmin یا برنامه ای مثل HeidiSQL دیتابیس خودتان را بر روی MySql بسازید.

ابتدا یک پروژه کلاینت از هر نوع دلخواهی بسازید. من WPF Application را انتخاب کردم. سپس یک ADO.NET Etity Data Model با نام دلخواه (در مورد من MyBookStore.edmx) به پروژه خود اضافه کنید.

در پنجره جدید باز شده گزینه Generate from Database را رها کرده و دکمه Next را بزنید تا بتوانیم دیتابیس خودمان را انتخاب کنیم. در برگه بعدی روی دکمه New Connection کلیک کرده تا بتوانیم به دیتابیس مورد نظرمان متصل شویم. در پنجره باز شده MySQL Database را انتخاب کرده و OK می‌کنیم.

درپنجره فوق اطلاعات کانکشن استرینگ را تنظیم و پس از Ok و Next کردن می توانید جداول و Viewهایی که کلاس های مدل شما را خواهند ساخت را انتخاب کنید. من همه جداول دیتابیس خودم را انتخاب و Next می‌کنم.

حالا کلاس های مدل شما آماده است. ارتباط میان جدوال شما به صورت خودکار شناخته شده و به کلاس های مدل شما اعمال می شود. در اینجا اگر نام کلاس‌ها یا پراپرتی‌ها برای شما خوشایند نیست تغییرشان دهید تا در طول کدنویسی برنامه به مشکلی نخورید.

در آخر کدی می نویسیم تا مطمئن شویم مدل ما با MySql کار می کند.

برنامه را اجرا کنید. ممکن است برای بار اول برنامه بسیار کند عمل کند. اما به محض اینکه EF کانکتور MySql را در خافظه لود کند سرعت برنامه بسیار افزایش خواهد یافت.

در مورد Entity Framework Code First چطور؟

بله به راحتی با MySql کار می کند! کافیست کانکشن استرینگ مربوط به پروژه خود را تغییر دهید. ابتدا مطمئن شوید که پروژه شما به اسمبلی MySql.Data.dll ارجاع داده باشد، سپس تغییراتی در فایل کانفیگ برنامه خود به صورت زیر بدهید :

مشاهده کردید که راه انداختن MySql برای استفاده با Entity Framework کار سختی نیست، پس برنامه هایی بنویسید که با چند دیتابیس کار می کنند تا کاربران آزادی بیشتری در انتخاب خود داشته باشند.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 3k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید