بررسی سئو سایت فلش با مزایا و معایب

پنجشنبه 28 بهمن 1395

سئو سایت و اهیمت بخش های مختلف آن از مواردی است که طراحان سایت مدام در حال بررسی آن میباشند،از سئو هدر گرفته تا سئو فوتر و … تمام اجزا و امکانات سایت امکان دارد که بر سئو سایت شما تاثیر داشته باشد،اما در این مقاله میخواهیم به بررسی سئو فلش بر روی سایت بپردازیم.

بررسی سئو سایت فلش با مزایا و معایب

بررسی سئو سایت فلش مزایا و معایب

سئو سایت و اهیمت بخش های مختلف آن از مواردی است که طراحان سایت مدام در حال بررسی آن میباشند،از سئو هدر گرفته تا سئو فوتر و … تمام اجزا و امکانات سایت امکان دارد که بر سئو سایت شما تاثیر داشته باشد،اما امروز میخواهیم به بررسی سئو فلش بر روی سایت بپردازیم،چرا که مشتریان ما دوست دارند برای زیباتر شدن سایتشان از امکانات زیبا سازی از قبیل فلش ها استفاده کنند،اما آیا هیچ میدانید که فلش چه تاثیری بر سئو سایت میگذارد؟؟؟

آیا  شما هم بدون توجه به بهینه سازی و سئو سایت تصمیم به افزودن فلش ها بر سایت خود میکنید؟؟؟

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

اما آیا به همان میزان که سئو برای کابران جذاب است برای موتورهای جستجو گر گوگل نیز این چنین است؟؟

هنوز هم برخی از سایت ها را می توان یافت که با استفاده از فلش صفحات خیره کننده ای را منتشر کرده اند. اما این زیبایی برای موتورهای جستجو پنهان است.تمامی سایت ها برای کسب محبوبیت در صفحات وب به نمایش در نتایج جستجو نیاز دارند اما خزنده های موتورهای جستجو توانایی خواندن سایت های فلش را نداشتند تا زمانی که گوگل سال ۲۰۰۸ توانایی خود را در ایندکس فایل های فلش و نمایش آن ها در نتایج جستجو اعلام کرد.

اما اخیرا گوگل خبرى مهم براى كسانى كه از محتواى فلش استفاده مى كنند، منتشر کرده است :
گوگل در بلاگ خود اعلام كرده است كه در نسخه ى ٥٣ گوگل كروم كه از ١٣ شهريور منتشر خواهد شد محتواى فلش استفاده شده در سایت را به طور اتوماتيك بلاك خواهد كرد.
در صورتى كه در تبليغات بنرى سایت خود از بنرهاى فلش استفاده مى كنيد يا قسمتى از محتواى سايتتان با فلش طراحی شده باشد زمان آن رسيده تا براى هميشه با اين فرمت خداحافظى كنيد و به فکر بهینه سازی هر چه بهتر صفحات خود برای موتورهای جستجو باشید .

در ادامه به مشکلاتی موجود در سایت های فلش که می توانند دلایلی برای ایجاد فاصله میان موتورهای جستجو و این فناوری باشد ، اشاره می کنیم :

معایب سئو فلش:

عدم وجود URL برای صفحات داخلی :

در صورتی که سایت شما بر پایه فلش طراحی شده باشد ، تنها یک URL خواهد داشت که مختص به صفحه اصلی است. عدم وجود لینک برای صفحات داخلی به معنای کاهش فرصت حضور سایت های فلش در نتایج جستجو می باشد.

سرعت بارگذاری پایین صفحات : سایتی که به طور کامل با فلش طراحی شده است یا از مقدار زیادی محتوای فلش استفاده می کنند ، معمولا سرعت بارگذاری پایینی دارند. اگر چه این مشکل تا حد زیادی به واسطه ی ارتقای سرعت اینترنت و قابلیت ها و سازگاری مرورگر ها رفع شده است اما هنوز هم برای برخی از سایت ها پابرجاست.

تجربه کاربری ضعیف : طراحی ناوبری مناسب برای هدایت کاربران در سایت های فلش امکان پذیر نیست. عدم وجود ناوبری مناسب کاربر را مجبور می کند تا زمان بیشتری برای پیدا کردن محتوای مورد نظر صرف کنند. هنگامی که تجربه کاربری به خطر بیافتد ، بدست آوردن رتبه بالا در نتایج جستجو دشوار خواهد شد.

بهینه سازی داخلی ضعیف : سایت ها و عناصر فلش فاقد عناصر بهیینه سازی صفحات داخلی مانند هدر ، پارامتر Alt تصاویر ، انکر تکست ، متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات هستند به همین دلیل سئو این صفحات سخت است .

اگر شما زیباترین سایت را داشته باشید در صورتی که بیننده ای نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد. با توجه به مشکلات فوق الذکر ، استفاده از فلش باعث خواهد شد که محتوای سایت شما ارزش خود را از دست بدهد و با کاهش بازدید در موتورهای جستجو رو به رو شود. سعی کنید تکنولوژی های جدید را جایگزین عناصر فلش در سایت خود کنید و بستری مناسب و مورد پسند کاربران و موتورهای جستجو برای بهینه سازی و سئو سایت خود فراهم کنید.

نتیجه گیری استفاده از فلش بر سئو سایت:

میدانیم که موارد بسیار زیادی وجود دارند که باعث زیباسازی سایت ما میشوند،مثلا بسیاری از مشتریان در زمان سفار ش طراحی سایت دوست دارند که سایتشان همانند بسیاری از سایت های معروف بسیار بسیار خلوت و فقط و فقط از یک باکس ایمیل و چند تا دسته بندی کلی بدون محتوا در سایتشان استفاده شده باشد،اما خبر ندارند که آن سایت شاید سایتی باشد که مدت زمان زیادی از عمرش میگذرد،شاید سایتی باشد که برای سئو خود هزینه و تلاش های زیادی کرده باشد بنابراین بدون شک آن سایت با سایت تازه تاسیس شما بسیار متفاوت میباشد،و یا شاید هر روز بر روی سئو کانتنت و محتوا خود که بسیار حایز اهمیت میباشد کار میکند به همین دلیل از فلش یا خیلی از موارد دیگر که حتی برای سئو سایت اش مضرمیباشد استفاده میکند،بنابراین سئو سایت خود را به هیچ عنوان با سئو سایت دیگران مقایسه نکنید و برای انجام سئو سایت خود از مشاوره سئو کاران حرفه ای استفاده کنید و برای استفاده از فلش درون سایت خود حتما به سئو سایت و بهینه سازی سایت خود فکر کنید.

منبع: سایت وب یار

marzieh1270

نویسنده 33 مقاله در برنامه نویسان
  • Seo
  • 1k بازدید
  • 2 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید