محاسبه تعداد خط های کد یک پروژه توسط Visual Studio

پنجشنبه 2 خرداد 1392

محاسبه تعداد خط های کد یک پروژه توسط Visual Studio <br/> دانستن تعداد خط کدهای نوشته شده در یک پروژه همواره مورد علاقه برنامه نویسان بوده است. در این ترفند به معرفی روش ساده ای جهت نمایش تعداد خط های کد پروژه، کلاس ها، متد ها و ... در برنامه Visual Studio می پردازیم.

دانستن تعداد خط کدهای نوشته شده در یک پروژه همواره مورد علاقه برنامه نویسان بوده است. در این ترفند به معرفی روش ساده ای جهت نمایش تعداد خط های کد پروژه، کلاس ها، متد ها و ... در برنامه Visual Studio می پردازیم.

برای انجام این کار کافیست که ابتدا به منوی View در برنامه ویژوال استودیو رفته و از گزینه Other Windows پنجره Code Metrics Results را همانند شکل زیر انتخاب کنید.


اکنون این پنجره به شکل زیر نمایش داده می شود.



سپس به پنجره Soloution Explorer مراجعه نموده و روی نام Soloution کلیک راست کرده و همانند شکل زیر گزینه Calculate Code Metrics را انتخاب کنید.


با توجه به اندازه پروژه ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیق طول بکشد و پس از آن پنجره Code Metrics Results مشخصاتی مشابه زیر را نمایش می دهد.


همانطور که ملاحظه می کنید در ستون آخر این پنجره، تعداد خط کد های مربوط به کل پروژه، کلاس ها، متدها و ... نمایش داده می شود.

ایمان مدائنی

نویسنده 1299 مقاله در برنامه نویسان
  • C#.net
  • 1k بازدید
  • 1 تشکر

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید