چگونه فعالیت‌های مفید از شما طراح بهتری می‌سازد

سه شنبه 5 دی 1396

فعالیت‌های مفید و کارایی بالا به شما کمک می‌کند تا یک روز کاری را با احساس موفقیت بیشتری سپری کنید. وقتی در زمینه‌های مناسب مؤثر واقع شوید، می‌توانید به عنوان یک طراح بهتر عمل کنید.

چگونه فعالیت‌های مفید از شما طراح بهتری می‌سازد

جالب این جاست که اکثر مواقع، در هر بخش از فرآیند طراحی فرصت‌هایی برای ایجاد و بهبود کارایی وجود دارد. شما ممکن است سال‌ها از وجود این مسائل بی‌خبر باشید،‌ اما وقتی آن‌ها را کشف کردید می‌توانید در زمان کمتری کارهای بیشتری را انجام دهید و متوجه می‌شوید که این فعالیت‌های مفید می‌توانند استرس شما را کم کنند، بنابراین ذهن خلاق شما آزاد می‌شود.

اما از کجا شروع کنید؟ و حوزهای صحیح برای کارآمد بودن چیست؟

موارد کوچکی که اضافه می‌کنید

دفعه بعد که طراحی یک پروژه جدید را شروع کردید، به این فکر کنید که کارها را چگونه انجام دهید. لیستی تهیه کرده و کارهای مربوط به هر مرحله، از فرضیات کلی تا ارائه‌ یک طرح مؤثر و خوب را در آن بنویسید. کارهایی شبیه به:

1. جمع‌آوری ملزومات پروژه (هر کاری که باید انجام بدهید، مسائل مربوط به ظاهر پروژه، تعیین بودجه)

2. تعیین بهترین راه پیش رو (نرم‌افزار، خدمات شخص ثالث و غیره)

3. طراحی نمونه اولیه/ مدل آزمایشی

4. تجدیدنظر و اصلاح (گاهی وقت‌ها این مرحله کمی طول می‌کشد) تا زمانی که نمونه اولیه/مدل آزمایشی تأیید شود.

5. ساخت محصول

6. تست و اصلاح نهایی

7. راه‌اندازی

هر یک از موارد فوق می‌تواند کارآمدتر باشد. مثلا جمع‌آوری ملزومات پروژه همیشه یک فرآیند هموار نیست، اغلب اوقات ناهماهنگی‌ها، وقفه‌ها، تناقضات و مسائل دیگری وجود دارد که پیشروی را کند می‌کند. برای سرعت بخشیدن به کارها و افزایش دقت، می‌توانید یک پرسش‌نامه آنلاین ایجاد کنید و در آن همه سؤالات مهم را مطرح کنید، وقتی پاسخ‌های خود را می‌گیرید، می‌توانید نیازهای مشتری را تصریح و پیگیری کنید.

وقتی ما مسئولیت‌های متعددی را به عهده می‌گیریم، ممکن است در ذهن ما جزئیات کوچک دچار اشتباهاتی شوند. بنابراین، در این مورد، باید دنبال راه‌هایی باشیم که کارهایی که انجام می‌دهیم عاری از شکست و خطا انجام شوند. بنابراین، این کارها را برای هر مرحله از فرآیند انجام دهید و انرژی و زمان نامعلوم خود را ذخیره کنید تا بتوانید کارها را به بهترین شکل انجام دهید.

ساخت قالب‌ها و کتابخانه‌ها

در طراحی وب، ما اغلب کارهای مشابه‌ای را در هر پروژه جدید انجام می‌دهیم. این کارها می‌توانند هر چیزی مثل ایجاد نمونه اولیه، کدنویسی یا هر چیز دیگری باشد.

به طور خاص، قالب‌ها می‌توانند کمک بزرگی به پیشرفت کنند، بدون اینکه به کیفیت کار شما آسیبی وارد کنند. چیزی شبیه به یک مجموعه پایه‌ای از قالب‌های فتوشاپ می‌تواند نقطه شروع سریعی را برای طراحی فراهم کند. مجموعه‌ای از اقدامات قابل اعتماد به شما کمک می‌کند تا فرآیند افزودن جلوه‌های ویژه را به صورت اتوماتیک انجام دهید.

وقتی آماده‌اید تا از فرضیات کلی به سمت تولید حرکت ‌کنید، تم‌های وردپرس می‌تواند بسیار سودمند باشد. لازم نیست هر چیزی فانتزی باشد. در عوض، از هر چیزی که می‌تواند به عنوان ساختمان کار به کار رود استفاده کنید، و بعدا فوت و فن‌ها را روی آن پیاده کنید.

وقتی به برنامه‌نویسی می‌رسید، نگهداری یک کتابخانه کوچک باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود تا دیگر مجبور نباشید همان کدهایی که در پروژ‌ه‌های دیگر استفاده کرده‌اید را مجددا بازنویسی کنید. من شخصا یک فایل PHP، Javascript و Css‌ای که معمولا از آن‌ها استفاده می‌کنم را نگه می‌دارم. نگه داشتن هر چیزی که نیاز دارم، در یک جا، به این معنی است که من مجبور نیستم چرخ را دوباره اختراع کنم.

ساده‌سازی یا برون‌سپاری کارهای غیر از طراحی

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در رابطه با به‌ دست آوردن زمان باکیفیت در کار طراحی این است که همه کارهای غیرمرتبط را در لیست کارهای خود قرار می‌دهید. این عمل خصوصا برای کارهای انفرادی واقعا مضر است. وقتی شما هم نقش مدیریت کسب و کار و هم انجام کارهای خلاقانه را دارید، سخت است که زمان کافی برای مقابله با همه آن‌ها را داشته باشید.

با این حال، زمان‌هایی وجود دارد که ما نمی‌توانیم به سادگی این وظایف را به سطح مناسب‌تری برسانیم. یا ممکن است از انجام همه کارها خسته شویم. و این جایی است که شما می‌توانید از خدمات حرفه‌ای دیگران کمک بگیرید. این عمل واقعا بستگی به نیازها و بودجه شما دارد. اما داشتن شخصی که می‌توانید برای دادن بعضی مسئولیت‌ها به او اعتماد کنید، می‌تواند در انجام بهتر کارها به شما کمک کند.

نگاهی جدی به خدمات خود داشته باشید

باید نگاهی ارزشمند به خدمات خود داشته باشید و تعیین کنید که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی سودمند نیست. گاهی اوقات پروژه‌های کوچک زمان زیادی را صرف می‌کنند و منافع را از بین می‌برند. ممکن است به این نتیجه برسید که از دست دادن یک فرصت برای به دست آوردن فرصت‌های سودآورتر دیگر ارزش دارد.

آنچه که به مشتریان ارائه می‌دهید را بررسی کنید و در مورد مزایای ارائه شده به تمام افرادی که با آن محصول سر و کار دارند،‌ فکر کنید. اگر متوجه شدید که موردی وجود دارد که ارزش تلاش کردن ندارد، می‌توانید روی آن دوباره کار کنید یا به طور کلی آن را رها کنید. اگر کاری که انجام داده‌اید موفقیت بیشتری به دست آورده است، پس باید در این زمینه تصمیم بگیرید که آیا این همان مسیری است که باید ادامه دهید.

طراحی با بهره‌وری بالا

وقتی تازه شروع به طراحی می‌کنید، ساده است تا یک یا دو تا کار یا فرآیند را در قسمت‌هایی از پروژه اضافه کنید. بعد از اینکه کمی پیش رفتید و همه چیز از دست‌تان خارج شد، بدون تجربه بعید است که متوجه شوید، چگونه این کارها شما را از مسیر صحیح خارج کرده است. بعد از اینکه متوجه میزان آشفتگی که ایجاد کرده‌اید، شدید، استفاده از کارایی و فعالیت‌های مفید را درک می‌کنید.

اما خوشبختانه هیچ وقت برای شروع دیر نیست. نگاهی دقیق به آنچه که می‌خواهید انجام دهید بیندازید و در مورد شیوه‌هایی که انجام کار را برای شما بهتر می‌کند، فکر کنید. مطمئن باشید از حس بهتری که به شما دست می‌دهد و کیفیت کاری که تولید کرده‌اید، شگفت‌زده خواهید شد.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید