10نکته مربوط به شغل برنامه‌نویسی برای دانشجویان و حرفه‌ای‌ها

پنجشنبه 19 بهمن 1396

همه ما وقتی به سال‌های گذشته نگاهی می‌اندازیم، مایلیم کاری متقاوت انجام دهیم، عادت‌های کاری که ایجاد کرده‌ایم و طی سال ها همراه ما بوده است. این بدان معنا نیست که دیگر برای تغییر عادت‌ها دیر شده است، و این همان چیزی است که Experts Exchange اخیرا لیستی از 11 نکته مهم برای برنامه‌نویسان تازه‌کار تهیه کرده است.

10نکته مربوط به شغل برنامه‌نویسی برای دانشجویان و حرفه‌ای‌ها

ممکن است هدف این مقاله دانشجویان باشند، اما هر کس که کارش کدزنی است نیز می‌تواند از یک رویکرد جدید در حرفه خود بهره‌مند شود. در این مقاله ما برخی از نکات و راهنمایی‌های وب‌سایت Experts Exchange را با چند نکته دیگر برای شغل برنامه‌نویسی ترکیب کرده‌ایم. امیدواریم در اینجا استراتژیی را پیدا کنید که برایتان سودمند باشد.

برای مصاحبه آماده باشید

مصاحبه‌ها برای مهندسان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان معمولا شامل برخی تمرینات برنامه‌نویسی است. کسب و کارها و حرفه‌های مختلف می‌خواهند بدانند که شما چه کاری می‌توانید در این موقعیت انجام دهید، بنابراین مطمئن شوید که سناریوهای مختلف را تمرین می‌کنید. نشان دادن میزان انعطاف‌پذیری و مهارت‌های حل مسأله در طی مصاحبه می‌تواند باعث موفقیت یا شکست شما شود.

ابزارهای مناسب را تهیه کنید

چند چیز وجود دارد که برنامه‌نویسان در حرفه خود به آن‌ها نیاز دارند، پس آن‌ها را زود یاد بگیرید.

برنامه‌نویسی پیشرفته اغلب به کتابخانه‌های رایگان اعتماد می‌کند، که کار با آن‌ها در یونیکس ساده‌تر می‌شود. کامپیوتری که بر پایه یونیکس اجرا می‌شود، مثل مک یا اوبونتو، را تهیه کنید.

Vi ویرایشگر استانداری است که برای سیستم‌های یونیکس می‌باشد. باید استفاده از آن را نیز یاد بگیرید.

سیستم کنترل ورژن برای موفقیت یک برنامه‌نویس امری ضروری است. در اسرع وقت با برنامه‌ای مثل GIT  یا SVN آشنا شوید.

با یادگیری این چند ابزار دست از کار نکشید، معلومات برنامه‌نویسی خود را با زبان‌های جدید، برنامه‌ها و منابع آنلاین گسترش دهید تا به شما در موفقیت کمک کند.

قدرت نفوذ موفقیت آنلاین...

اینترنت مکان بسیار خوبی است که می‌توانید هر جا که به مشکل خوردید از آن استفاده کنید، مهم نیست که موضوعی که دنبال آن هستید چیست. بسیاری از انجمن‌های دیجیتال، مثل Experts Exchange، وجود دارند که می‌توانید در آنجا سؤالات خود را مطرح کرده و پاسخ‌هایتان را از برنامه‌نویسان دیگر دریافت کنید. یکی از انجمن‌هایی را که دوست دارید را انتخاب کنید، در آن عضو شده و به یک کاربر فعال تبدیل شوید. مطمئن باشید که از این کار خوشنود خواهید شد.

... و  به همراه یک شخص

شبکه دیجیتال یک شیء است، اما هنوز شما به یک شخص نیاز دارید. با برنامه‌نویسان و متخصصان فناوری دوست شوید. مشاوره‌هایی که می‌توانند به شما دهند فوق‌العاده ارزشمند هستند، و شما هم می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.

اگر دانشجو هستید، گروه‌هایی را با دوستانتان تشکیل دهید. شما قصد دارید در پروژه‌های گروهی کار کنید، که این کار با افرادی که آن‌ها را می‌شناسید و دوست دارید ساده‌تر می‌شود.

انتقادپذیر باشید

شما چه دانشجو باشید یا حرفه‌ای، کدتان مورد انتقاد قرار می‌گیرد. بازخورد منفی به طور شخصی آسان است، این عادت را هر چه زودتر ترک کنید. در بسیاری از موارد، افرادی که کار شما را انتقاد می‌کنند، برنامه‌نویسان نخواهند بود و آن‌ها نمی‌دانند پشت کار شما چه چیزی قرار دارد. انتقاد را قبول کنید و سپس برای ایجاد تغییرات کار کنید.

همه کدها بی‌نقص نیستند

تمام برنامه‌نویسی بر پایه بهره‌وری است، اما این بدان معنا نیست که شما همیشه باید کامل باشید. گاهی اوقات ضرب‌العجل‌ها مهم‌تر از نوشتن یک بخش زیبا از نرم‌افزار است.

از سوی دیگر، همچنین باید ایده‌های جدید بهتر را شناسایی کنید. اگر راه کارآمدتری را برای انجام کاری پیدا کردید، نگران کدهای بد خود نباشید.

پیام‌های خطا را بخوانید

این عادت راحتی است که نگاه اجمالی به پیام خطا بیندازید، بدون اینکه واقعا درک کنید چه گفته است. زمان صرف کنید و در مورد آن‌ها تحقیق کرده و آنچه که این خطاها می‌خواهند بگویند را بیابید. این کار باعث می‌شود باگ را راحت‌تر پیدا کنید.

به مسائل جزئی توجه کنید

همه برنامه‌نویسی، جزئیات است، بنابراین به آن‌ها توجه کنید. مدیریت و کنترل همراه با توجه زیاد در جزئیات کوچک کدتان، یک بخش کلیدی برای موفقیت است. با این کار همچنین خطاهای ناچیز برنامه‌یتان کم می‌شود. همیشه ساعت‌ها وقت خود را صرف پیدا کردن یک کامای جاافتاده می‌کنید؟ ناامیدکننده است.

با کار، خود را از بین نبرید

برنامه‌نویسان در اعتیاد به کار شناخته شده هستند، که نتیجه این کار فقط ناخوشی است. بین کار و زندگی خود تعادل خوبی برقرار کنید که شامل سرگرمی‌های دور از کامپیوتر باشد، با دوستان و خانواده‌یتان وقت بگذرانید و به اندازه کافی استراحت کنید. برنامه‌نویسان خسته اشتباه می‌کنند.

خراب شدن کارها

آیا کدتان با شکست مواجه شد؟ برنامه‌یتان یک باگ حل‌نشدنی داشت؟ آیا در حال بازسازی دستگاه خود هستید؟ بهترین راه برای بهبود مهارت‌های خود این است که از اشتباهات‌تان درس بگیرید، کارها درست خواهند شد. خودتان را مجازات نکنید وقتی چیزهای مثبتی را به ازای آن‌ها به دست می‌آورید.

منبع تاپ لرن

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید