نکاتی از جاوا اسکریپت که شاید ندانید

دسته بندی محصولات

نکاتی از جاوا اسکریپت که شاید ندانید

1397/01/23 2239
JavaScript , 4.3 از 16 رای

یک سری نکات در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت وجود دارد که حتی از دید حرفه ای ترین برنامه نویسان پنهان است. جاوا اسکریپت دارای ترفندهای خاصی است.

 نکاتی از جاوا اسکریپت که شاید ندانید

همانطور که می دانید زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک ابزار بسیار قدرتمند برای طراحی وب سایت است. قدرت جاوا اسکریپت بسیار بالا بوده و اجازه اجرای هر بخشی را به شما می دهد. شما می توانید با جاوا اسکریپت دشوارترین ایده ها را به مرحله عمل برسانید. گاه در استفاده از جاوا اسکریپت با یک سری نکات آشنا می شوید که شاید برایتان تازگی داشته باشد. امروز قصد داریم این نکات را به دقت بررسی نماییم.

وجود دو صفر در جاوا اسکریپت!

به طور کلی صفر به معنای مثبت بوده و این موضوع در زبان های برنامه نویسی دیگر نیز دیده می شود، وجود صفر منفی اغلب بی معنی بوده و شاید حرفه ای ترین برنامه نویسان ندانند که در جاوا اسکریپت صفر منفی نیز معنی خاص خودش را دارد. حال سوال پیش می آید که صفر مثبت و منفی چه تفاوتی در معنا ایجاد می نمایند. این دو صفر در شرایط عادی برابر هستند و شما می توانید از هر دو استفاده نمایید اما صفر منفی به طور کلی زمانی وضوح بیشتری دارد که بر یک عدد مثبت تقسیم شود، بنابراین در کدهایی که با منطق تقسیم پیش می رود استفاده از صفر منفی معنی خاص خودش را داشته و به عنوان یک گزینه خاص معرفی خواهد شد.

معنی اصلی NAN

در نگاه اول NAN تنها یک مقدار به نظر می رسد، این فرضیات اشتباه است، در واقع NAN مقدار نبوده و به یک شماره خاص گفته می شود! این موضوع از دید بسیاری از برنامه نویسان جاوا اسکریپت پنهان است. دقت کنید که NAN می تواند بر اساس تقسیم صفر بر صفر و یا تقسیم بی نهایت بر بی نهایت به دست آید. موضوع مهم برابر نبودن NAN با خود است! به عنوان مثال if (x!==X) یک نمونه مشخص از NAN است. این مثال نشان می دهد که NAN=NAN نیست!

از طرفی دیگر NAN هرگز یک عدد و یا یک شماره لزوما مثبت و یا لزوما منفی به شمار نمی آید. دانستن این موضوع در کدنویسی سبب می شود روال کدنویسی بسیار روان تر شده و اصلاح هر کد با توجه به معنای صحیح آن انجام شود. گاه تاکید بر مقدار NAN شاید نتیجه درستی به همراه داشته باشد اما این موضوع هرگز در تمام شرایط پاسخ مثبتی به همراه نخواهد داشت.

اپراتورهای بیتی

در جاوا اسکریپت از اپراتور bitwise پیروی می شود. از مسایل پر تکرار در جاوا اسکریپت ضرب عددی و همینطور تقسیم صحیح سریع است. این موضوع را با یک مثال ساده توضیح می دهیم. فرض کنید یک طراح هستید و قرار است یک انیمیشن 3D را بر روی یک بوم بسیار بزرگ ارائه دهید قطعا در چنین شرایطی نیاز به تغییر سریع قاب ها و فریم ها دارید، این سرعت بالا می بایست به درستی تنظیم شود. مثال دیگر مربوط به دنباله  های دودویی است، به عنوان مثال نیاز به تولید دنباله ای مانند 2، 4، 8، 16 و ... است در این زمان می بایست از اپراتورهای بیتی استفاده نمایید، این اپراتورها کمک می کند تا اعداد به طور دقیق به سمت چپ و یا راست حرکت نماید. حرکت به سمت راست به معنی تقسیم و عکس این حرکت یعنی به سمت چپ به معنی ضرب خواهد بود. نتایج این اپراتورها اعدادی به صورتی دودویی هستند. در این روش یک عدد جدید در سمت راست اضافه می شود. این حرکت حدود 1.04  سریعتر نسبت به استفاده از عمگر ضرب می باشد. اپراتورهای بیتی از پایه اصلی در جاوا اسکریپت محسوب می شوند که با وجود اهمیت بالا گاه دیده می شود که از دید برنامه نویس پنهان می مانند.

نمایش رشته با کد هگزا

موضوع بسیار جالبی که در بسیاری از بازی ها و یا برنامه ها دیده می شود استفاده از یک سری کدهای مخفی بوده که از دید بیننده بسیار عجیب و غریب هستند. چنین نتیجه ای اغلب نیاز به کدنویسی پیچیده تابع دارد اما در جاوا اسکریپت این موضوع به سادگی حل شده است. شما می توانید بعضی از رشته ها را از طریق یک سری توالی هگزا دسیمال تبدیل به فرم نمایش بسیار عجیب نمایید، در واقع شما با استفاده از نینوکدها توانسته اید بهترین رمزنگاری را به وجود آورید. کاربرد جاوا اسکریپت بسیار گسترده بوده و دانستن ریزترین نکات سبب می شود به سادگی به بهترین شرایط دسترسی داشته باشید.

توابع پویا

توابع پویا از نکات ضروری برای هر برنامه نویس جاوا اسکریپت می باشد در واقع جاوا اسکریپت دارای خاصیت انعطاف بسیار گسترده ای است و سبب می شود که افراد هر فرم پویایی را در آن به سادگی ایجاد نمایند. یکی از روش های مرسوم در جاوا اسکریپت تعریف توابع پویا از طریق سازنده تابع جدید است. به عنوان مثال کتابخانه هایی با قالبی مانند ajs و ejs تابعی را که داده های قالب را می پذیرد باز خواهد گردانند. زبان جاوا اسکریپت از توابع پویا به طور دقیقی بهرمند می شود به این صورت قطعا می توان از پیچیدگی کدنویسی این زبان کم نمود. دانستن ضروریات در جاوا اسکریپت سبب می شود که شما به طور دقیق به کدنویسی بپردازید. عموما بهترین نوع یادگیری جاوا اسکریپت دانستن نکات طلایی بوده و این نکات اجازه می دهد که بهترین روش اصلاح کد و به روزرسانی برایتان ایجاد شود.

4.3 از 16 رای

نویسنده : تم شاپ

بزرگترین مرجع خرید و فروش قالب های حرفه ای

اگر می‌خواهید مقالات ویژه ما و قالب های رایگان را در ایمیل خود داشته باشید ، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

تعداد اعضای خانواده تم شاپ 20420 نفر

نظرات کاربران

0 نظر

درج نظر مخصوص اعضای سایت می باشد .

نکاتی از جاوا اسکریپت که شاید ندانید بازبینی شده توسط تم شاپ در 4/12/2018. نکاتی از جاوا اسکریپت که شاید ندانید یک سری نکات در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت وجود دارد که حتی از دید حرفه ای ترین برنامه نویسان پنهان است. جاوا اسکریپت دارای ترفندهای خاصی است. رتبه : 4.3