8 چالش برتر در توسعه وب اپلیکیشن در سال 2018
ایمان مدائنی

اخیرا وب اپلیکیشن های پیشرفته تقریبا جنجال ایجاد کرده اند. با این حال که این موضوع یک مفهوم جدید است( برنامه های پیشرفته ی وب اپلیکیشن تقریبا دو سال پیش معرفی شدند) اما ادعا می شود که آینده ی توسعه ی وب است. دلیل چیست؟ زیرا در یک سو ما اپلیکیشن های سنتی را داریم که در بسیاری از موارد هوشمند ، سریع و موثر هستند و به کاربر یک تجربه ی شخصی ارائه می دهند و از سوی دیگر وبسایت هایی داریم که نسبتا آهسته بارگذاری می شوند و شما را به مکان های مختلفی می برند ( اگرچه همیشه مستقیما آنچه را که می خواهید به شما نمی دهند)

وب اپلیکیشن ها به سادگی، سخت و مداوم کار می کنند و از تکنولوژی پیشرفته برای اینکه هردو جهان برنامه نویسی را در اختیار شما قرار دهد استفاده می کند. معادله ی بین اپلیکیشن و وفاداری مشتری یک موضوع قدیمی است. وب اپلیکیشن های پیشرفته یک گام نیز از این فراتر رفته اند و به شما این امکان را می دهند که از یک برنامه بدون دانلود کردن آن استفاده کنید. درواقع وب اپلیکیشن های پیشرفته به گونه ای طراحی شده اند که می توانند بدون اینترنت و یا با اتصال ضعیف به اینترنت کار کنند.

چرا ما این موضوعات را با شما درمیان می گذاریم؟ بنابراین حال که اهمیت وب اپلیکیشن هارا  تاجایی که ممکن بود متوجه شدید اگر شما از قبل اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید بنابراین می دانید که توسعه ی یک وب اپلیکیشن همانند هر مفهوم جدیدی با یک سری از چالش ها همراه است.

 

در اینجا یک لیست از چالش های معمولی که در توسعه ی وب اپلیکیشن با آنها مواجه خواهید شد را همراه با نکات و ترفند هایی که به شما کمک خواهد کرد، را داریم.

ارائه ی سادگی

درحال حاضر بسیاری از وب اپلیکیشن ها متوجه شده اند که سرمایه گذاری روی وب اپلیکیشن ها برای آن ها سودمند است و مشتریان نیز روز به روز بطور مثبت به آن پاسخ می دهند. معمولا کاربران وب اپلیکیشن ها به دنبال طرح های ساده و بصری هستند که در جهت نیاز های آن ها باشد و این چیزی است که متاسفانه اکثر توسعه دهندگان وب اپلیکیشن ها آن را نادیده می گیرند. در اینجا با کاربران  اینترنت سروکار داریم که صبور نیستند و اگر خواسته های آنان برآورده نشود به سادگی دیگر از سایت شما استفاده نخواهند کرد.

تجربه ی کاربری بی نظیر

این مورد یکی دیگر از مواردی است که کاربران به دنبال آن هستند و اغلب توسعه دهندگان در آن موفق نیستند این مورد ضروری است. چون این مورد با جنبه های تکنیکی توسعه ی وب اپلیکیشن کنار هم قرار میگیرندمعمولا زیبایی در درجه ی دوم قرار می گیرد اما این موضوع برای کاربر نیز این چنین نیست. ظاهر و حس اپلیکیشن به همان اندازه ی کاربرد آن برای کاربر مهم است و یکی نمیتواند جایگزین دیگری شود بنابراین این موضوع الزامی است که توسعه دهندگان اصول اساسی طراحی را با کد های خود ترکیب کنند.

انتخاب یک framework درست

آیا فکر می کنید که ترکیب یک UI عالی با UX بی نظیر چالش نهایی است؟ آیا framework را درنظر گرفته اید؟ یک framework صحیح به همراه دانش platform تاثیر مستقیم روی عملکرد وب اپلیکیشن دارد. چالش انتخاب یک framework درست و گسترش یک محصول استثنایی می تواند برای توسعه دهنده دشوار باشد و همیشه نتواند آن را درک کند.

مشخص کردن عملکرد مناسب

برای وب اپلیکیشن ها عملکرد برابر با سرعت است. اگر واقعا به دنبال ترافیک آنلاین هستید زمان بارگذاری، یک موضوع مهم برای درنظر گرفتن است. به عنوان یک برند یا بیزینس درحال توسعه ی یک محصول جدید باید همیشه به بهینه سازی عملکرد قبل از هرچیز دیگری فکر کنید. زمان توسعه ی یک وب اپلیکیشن توسعه دهنده باید از مشکلاتی نظیر ترافیک، کدهای ضعیف و پایگاه داده ی غیر بهینه جلوگیری کند تا اطمینان یابد که اپلیکیشن بالاترین عملکرد خود را دارد.

کمبود مقیاس پذیری

توسعه ی مقیاس پذیری بالا برای محصولاتتان به شما کمک می کند که مشتریان جدید بدست آورید و همچنین مشتریان قدیمی نیز باز خواهند گشت. رتبه ی شما در رقابت بستگی به مقیاس پذیری بالا ی وب اپلیکیشن های شما دارد. مقیاس پذیری هیچ ارتباطی با پهنای باند و عملکرد ندارد بلکه به توازن بارگذاری چیزی که روی یک سرور قرار داده اید و بهترین راه برای انجام دادن آن با طراحی نرم افزاری که روی چند سرور اجرا می شود ارتباط دارد.

تهدید امنیت

این موضوع احتمالا معمول ترین موضوعی است که در هر تجارتی با آن روبرو خواهید شد. نیاز به گفتن نیست که امنیت وب درمیان برترین چالش هایی که در وب اپلیکیشن ها با آن ها روبرو خواهیم شد قرار دارد. برخی از معمول ترین تهدید هایی که اپلیکیشن های با امنیت کم با آن مواجه می شوند شامل: shell injection ، سرریز بافر ، ربودن session و اسکریپت های متقابل سایت است. برای جلوگیری کردن از این تهدیدات یک توسعه دهنده ی وب اپلیکیشن باید اقدامات امنیتی را در طول فرایند توسعه تضمین کند.

نگرش من همه چیز را می دانم

در واقع تشخیص این چالش که در وب اپلیکیشن ها با آن روبرو می شویم از سایر موارد دشوار تر است. توسعه دهندگان معمولا با یک نتیجه ی عالی احساس غرور می کنند. گاهی توسعه دهندگان برای انجام سررسید های غیر منطقی بهترین راه ها را به دلیل ذخیره ی زمان نادیده می گیرند. یک توسعه دهنده ممکن است که کد های خود را بازبینی نکند و با ارور های شگفت آوری در یک زمان محدود روبرو شود و متوجه نشود که درست کد زدن یک امر مهم در موفقیت وب اپلیکیشن است.

داشتن یک تیم مناسب

داشتن یک تیم مناسب از افرادی که کار می کنند برای توسعه ی وب اپلیکیشن نیمی از موفقیت است. اما گفتن این موضوع از انجام دادن آن آسان تر است. یک تیم ایده آل به چه شکلی است؟ یک تیم متوازن همیشه ترکیبی از استاندارد های مربوط به صنعت است. با این حال که این موضوع واضح به نظر می رسد اما درواقع مشکلی است که اکثر شرکت ها با آن مواجه هستند. هیچ چیز مانند نظرسنجی سال 2017 این موضوع را آشکار نمی کند طبق این نظرسنجی 55% از شرکت ها این اصل را رعایت می کنند و عملکرد وب اپلیکیشن های آنان نیز رضایت بخش است.

امیدواریم که در این مقاله چیزی را که دنبال آن بودید را یافته باشید و ما از اینکه به شما کمک کرده ایم خرسند هستیم.در پایان یک توصیه ی دیگر برای شما داریم اگر میبینید که تیم توسعه ی شما در دستیابی به چند هدف شکست می خورند بهتر است که اول روی یک هدف تمرکز کنید و بعد سراغ هدف دیگر بروید. همیشه می توانید برای اطلاعات بیشتر به این مقاله رجوع کنید.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi