درک ارزش خود به عنوان یک Freelancer
ایمان مدائنی

با این حال، مشغول به کار بودن همیشه منجر به موفقیت مالی نمی‌شود. این مسأله اغلب به این دلیل است که ما لزوما خدمات‌مان را نسبت به سطح خدماتی که ارائه می‌دهیم قیمت‌گذاری نمی‌کنیم. در این راستا، بسیاری از ما هنگام پول گرفتن، کوتاهی می‌کنیم.

با توجه به این موضوع بیایید در مورد مسائل قیمت‌گذاری و کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا کار سخت خود را ارزان نفروشید، صحبت کنیم.

دیدگاه متفاوت

وقتی به هزینه‌های یک وب‌سایت نگاه می‌کنید، میزان باورنکردنی از تفاوت‌ها را می‌بینید. بسیاری از شرکت‌ها سقف هزینه‌ها را می‌گویند (آن‌ها حقوق ماهیانه کارمندان را پرداخت می‌کنند)، در حالی که قیمت فریلنسرها ترکیبی از مبالغ زیر قیمت یا کمی بالاتر از قیمت هستند. در این میان پیدا کردن جای مناسب برای خود می‌تواند گیج‌کننده باشد.

مثلا فردی که به تنهایی در حرفه خود کار می‌کند، اغلب با توجه به احساس شخصی خودش نسبت به ارزش کارش قیمت می‌گذارد. از آنجایی که به تنهایی کار می‌کند و غالبا خودآموز است، به خود به عنوان یک بازیکن بی اهمیت و ناچیز نگاه می‌کند. ممکن است این مسأله هیچ ارتباطی با نتایج واقعی کار او نداشته باشد و بیشتر ناشی از یک تصویر ذهنی باشد، در نتیجه اغلب اوقات خدمات خود را کم ارزش می‌کند.

ارزش کار شما انعکاس کیفیت چیزی است که شما تولید می‌کنید و توانایی شما برای راضی نگه داشتن مشتریان است. ارزش کار خود را با احساسی که به آن دارید خراب نکنید. اما این یک مشکل کاملا منحصربه‌فرد برای فریلنسرها است. بهتر است نگاه دقیقی به نقاط قوت و مثبتی که دارید بیندازید.

 

عوامل تعیین هزینه (فراتر از نیازهای پروژه)

اکنون که احساسات شخصی خود را از معادله خارج کرده‌اید، وقت آن است که در مورد مسائلی که واقعا مهم هستند فکر کنید تا متوجه شوید تلاش و زمان شما چه اندازه با ارزش است. البته ما می‌دانیم که الزامات واقعی یک پروژه باید عامل اصلی باشد، اما موارد دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند:

تجربه و تسلط

آموزش ممکن است در تعیین قیمت نقش داشته باشد، اما تجربه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در مورد انواع پروژه‌هایی که در آن کار کرده‌اید و نحوه رسیدن به بهترین راه‌حل برای مشتریان‌تان فکر کنید. و اگر در چیزی تخصص دارید، چه PHP باشد یا طراحی front end، باید خودتان را حداقل قدری در این زمینه متخصص بدانید. کار و زمان یک متخصص نباید ارزان باشد.

تقاضاها برای زمان شما

اگر شما به طور مداوم مشغول هستید، احتمالا به این معناست که شما در حال انجام کار درستی هستید، بنابراین برای گرفتن وقت شما باید هزینه شود. از سوی دیگر، وقتی کارها خوب پیش نمی‌رود، ممکن است خدمات خود را با قیمت کمتری به فروش برسانید. با این حال، نباید بیش از حد خود را پایین بیاورید. شما هنوز هم آن تجربه و تخصص را دارید و این چیزی است که ارزش دارد.

جدول زمانی پروژه

اگر قیمت‌ها را بر طبق هر پروژه تعیین کنید، به این معناست که قیمت‌ها باید به عنوان جدول زمانی مشتری بالا و پایین شوند. وقتی یک مشتری عجله دارد، فشار بیشتری بر شما وارد می‌شود تا بتوانید کار را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. مطمئن شوید که این دردسر اضافی جبران می‌شود.

 

خوب است که بگوییم "نه"

در بعضی موارد به نظر می‌رسد که مجبوریم به طور مؤدبانه یک پروژه را رد کنیم. ما در این کسب و کار هستیم تا بعد از همه چیز پول به دست آوریم. اما گاهی اوقات نه گفتن می‌تواند بهتر باشد.

 در سفر فریلنسی شما ممکن است پروژه‌هایی پیشنهاد شود که مناسب نیستند. بودجه مشتری ممکن است خیلی کم باشد، ممکن است تصور کلی آن‌ها ناقص باشد یا بسیار نادرست و غلط به نظر برسد. در هر یک از این موارد، شما نباید برای رد کردن کار احساس تقصیر کنید.

گاهی اوقات برای راضی نگه داشتن مشتری دست به هر کاری می‌زنیم. در حالی که خیلی خوب است تا مشتری را راضی نگه داریم، اما هرگز لازم نیست تا این کار را با توجه به قیمت انجام دهیم. این بدان معنا نیست که هرگز نباید تمایل به مذاکره برای چیزهای ارزشمند داشته باشیم. اما بدان معناست که شما نباید به طور کامل خودتان را به فروش برسانید.

به یاد داشته باشید که مسئولیت شما این نیست که یک پروژه را به سادگی قبول کنید. در واقع باید انتخاب کنید چه چیزی برایتان مناسب است.

 

بیشتر نتیجه گرفتن به واسطه آنچه که انجام می‌دهید

پیشرفت در هر مفهومی برای رسیدن به موقعی که خودتان را به طور مداوم برای انجام کار سخت شارژ می‌کنید، بسیار سخت است. حتی اگر هر پولی را از کار روزانه خود به دست آورید، هنوز می‌توانید برای پرداخت صورت‌حساب‌ها تلاش کنید. برای حفظ کارتان در مسیر صعودی، باید تعیین کنید کدام خدمات شما واقعا ارزشمند هستند.

علاوه‌براین وقتی قیمت خود را پایین می‌آورید می‌تواند منجر به کار با مشتریانی شود که با پرداخت پول کم از شما می‌خواهند هر کاری را انجام دهید. در عوض مقام و موقعیت خود را بالا ببرید. این کار باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید، همچنین توجه مشتریان دیگر را به خودتان جلب می‌کنید.

هدف شما نباید تبدیل شدن به ثروتمندترین فریلنسر در طول تاریخ باشد. در عوض، باید خودتان را در موقعیتی قرار دهید تا پیشرفت کنید، در حالی که در زندگی به اندازه کافی پول هم به دست می‌آورید. برای تحقق بخشیدن به اهداف ارزشمند خود، اولین قدم این مسیر است.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi