5 مورد از بهترین Framework های Node.js در سال 2018
ایمان مدائنی

درطی چند سال اخیر یکی از زبان های موفق و محبوب، جاوااسکریپت است. یکی از دلایل این موضوع این است که جاوااسکریپت بطور گسترده توسط توسعه دهندگان front-end در طراحی وب اپلیکیشن ها استفاده می شود. اگرچه موارد مشابه جاوااسکریپت نظیر TypeScript ، CoffeeScript, Dart و غیره وجود دارد اما همه ی آن ها در جایگزینی جاوااسکریپت شکست خورده اند.

اگرچه در گذشته جاوااسکریپت فقط محدود به توسعه ی front-end بود اما رشد Node.js باعث گسترش بی حد و مرز جاوااسکریپت شده است. با کمک framework های Node.js جاوااسکریپت می تواند در front-end ، وب سرور ، اپلیکیشن های دسکتاپ، سیستم های نهفته ، پایگاه داده و غیره استفاده شود. در حقیقت هدف اصلی Node.js این است که تنها با ارائه ی عملیات های ساده و پایه ای سرعت وب اپلیکیشن ها را افزایش دهد. تقریبا بسیاری از شرکت های بزرگ نظیر Microsoft, IBM, Netflix, PayPal, Yahoo!, Walmart و غیره از Node.js استفاده می کنند اگر شما می خواهید به این گروه ملحق شوید در اینجا ما 5 مورد از بهترین Framework های Node.js در سال 2018 را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

Node.js Express

Node.js Express یا همان Express از ویژگی ساخت اپلیکیشن های قدرتمند موبایلی و وب همانند API ها تشکیل شده است. پکیج های Extension یا پلاگین ها به راحتی می توانند در Express نوشته شوند. Express بسیار مشابه Node.js است با این تفاوت که کد های آن در مقایسه با Node.js بسیار کمتر است. (Source)

 

sail.js

اگر برنامه ی شما چت ساده یا یک وب اپلیکیشن بزرگ است Sail.js (node.js mvc) یک راه حل مناسب است زیرا ویژگی هایی دارد که می تواند همه چیز را بسازد. این مورد همچنین کار پایگاه داده را جدای از اینکه از چه نوعی است را هم آسان تر می کند. شما می توانید به سادگی SQL را بدون هیچ مشکلی به MongoDBتبدیل کنید. (Source)

 

KOA – Framework های Node.js

KOA جریان کاری را کنترل می کند، خطا ها را مدیریت می کند و مشکلات callback را با کمک generator ها حذف می کند. این مورد از رویکردی ماژولار تشکیل شده است و به کاربران اجازه ی نوشتن کد های خود به سبک خودشان و توسعه ی آن ها را می دهد. استفاده از KOA در حال توسعه است درحال حاضر توسعه دهندگان می توانند کدهای خود را به سبک خودشان با توجه به انعطاف پذیری ویژگی های آن بنویسند. (Source)

 

Meteor

Meteor به شما کمک می کند تا اپلیکیشن های موبایل و وب را با کمک جاوااسکریپت بنویسید. این framework فقط یک API دارد که در هر دو سمت کلاینت و سرور استفاده می شود. شما می توانید با استفاده از پروتکل DDP هرچیزی را به پایگاه داده متصل کنید. اگرچه Meteor پشته ی خود را دارد شما می توانید با توجه به تکنولوژی انتخاب خود را داشته باشید. با Meteor شما آماده ی شروع کارتان هستید. (Source)

 

Derby.js

Derby.js شامل Racer که یک موتور هماهنگ سازی داده است و در هماهنگ سازی داده ها بین پایگاه داده،سرور و همینطور مرورگر کمک می کند، می باشد. این مورد با Meteor, Mean.io و Mojito, mongo DB و Redis کار می کند. اگر شما می خواهید اپلیکیشن خود را سریع تر و منعطف تر بسازید Derby بهترین گزینه است. همچنین قابلیت مدیریت تمام پشته ی framework های Node.js را نیز دارد. استفاده از Derby در سال های گذشته با کاهش روبرو بوده است. (Source)

نتیجه

اگر شما می خواهید کد های جاوااسکریپت را بیرون از مرورگر اما روی سرور اجرا کنید Node.js مناسب ترین انتخاب است. با کمک معرفی 5 مورد از برترین Framework های Node.js در سال 2018 شما آماده ی ساخت هر اپلیکیشن موبایل و وب قدرتمند هستید بنابراین حالا نیاز به استفاده از هیچ اپلیکیشن، وب سرور،ابزار ها یا تکنولوژی های دیگر برای ساخت یک اپلیکیشن ندارید زیرا بسیاری از framework های موجود Node.js به شما در ساخت کامل یک اپلیکیشن که بلادرنگ هستند، کمک می کند.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi