چرا پایتون بهترین گزینه برای مبتدیان است؟
ایمان مدائنی

در طی چند سال اخیر استفاده از پایتون رشد بالایی داشته است. پایتون یک زبان برنامه نویسی ساده ، سطح بالا است که در بخش هایی بسیاری نظیر وب و نرم افزار استفاده می شود و همچنین بطور عمده در یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، داده های حجیم و غیره استفاده می شود.

پایتون یکی از سریع ترین و محبوب ترین زبان های برنامه نویسی درحال رشد است دلیلی که پشت رشد این زبان است همه کاره بودن آن، کدزنی و یادگیری آسان و کوتاهی و شیرین بودن کد های آن می باشد و همچنین این زبان، یک زبان برنامه نویسی مفسری سطح بالا است.

 چرا پایتون بهترین گزینه برای مبتدیان است؟

انتخاب زبان برنامه نویسی به فاکتور های مختلفی نظیر نوع پروژه ها و برنامه نویسان بستگی دارد. به عنوان یک مبتدی ممکن است در انتخاب پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی دچار تردید شوید اما ما در این جا دلایلی را ارائه می دهیم که برای شما واضح می سازد که پایتون بهترین گزینه برای مبتدیان است.

1. Syntax ساده و قابل خواندن

در مقایسه با زبان های برنامه نویسی دیگر نظیر C و C++، جاوا و غیره Syntax در پایتون تقریبا ساده و قابل خواندن است. شما مستقیما و بدون کامپایل کردن می توانید کد پایتون را اجرا کنید زیرا پایتون یک زبان برنامه نویسی مفسری است. در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی در پایتون قوانین سخت گیرانه ای نداریم.

2. نیاز بسیار بازار

پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی نویسی پیش رفته در وضعیت موجود می باشد و بطور عمده در داده کاوی، هوش مصنوعی و علوم داده استفاده می شود. برطبق نظرسنجی، پایتون می تواند جایگاه دوم را در بین سایر زبان های برنامه نویسی در سال 2018 حفظ کند.

3. بهترین گزینه برای هوش مصنوعی و علوم داده

دلیل دیگری که پایتون را به مبتدیان پیشنهاد می دهیم این است که پایتون زبان برنامه نویسی است که به طور گسترده در زمینه ی هوش مصنوعی، داده های حجیم و علوم داده استفاده می شود. پایتون زبانی است که عمدتا برای هوش مصنوعی پیشنهاد می شود زیرا کتابخانه های از پیش ساخته شده که برای پروژه های هوش مصنوعی استفاده می شود را ارائه می دهد. کد های پایتون کوتاه و شیرین است که همین کدزنی و تست را آسان می کند.

4. زبان برنامه نویسی محبوب

برای یک مبتدی پایتون می تواند بهترین زبان برنامه نویسی باشد زیرا به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی رتبه بندی شده است. پایتون محبوب است زیرا در بخش های مختلفی استفاده می شود علاوه بر این ها syntax پایتون ساده و کاربرپسند است.

5. فرصت شغلی

پایتون می تواند یک گزینه ی کاری خوب برای برنامه نویسان باشد زیرا استفاده از پایتون درحال افزایش است. پایتون تقریبا در همه ی زمینه ها نظیر توسعه ی وب و نرم افزار، هوش مصنوعی،داده های حجیم، یادگیری ماشین و غیره استفاده می شود. شما می توانید بهترین گزینه ی خود را انتخاب کنید و حرفه ی خودتان را روی آن بنا کنید.

6. جامعه ی پشتیبان

پایتون برای خودش یک جامعه ی پشتیبان دارد که با مشکلاتی که در طی کدزنی با آن ها مواجه می شویم سروکار دارند. این گزینه برای مبتدیان بسیار مفید خواهد بود زیرا زمان کدزنی با مشکلات زیادی روبرو می شوند. پایتون اجتماعات پشتیبان نظیر Python-Forum.io ، Python Documentation و PyCon conferences را دارد که همیشه برای پاسخ دادن به سوال های شما فعال هستند.

7. کتابخانه های استاندارد

پایتون به شما کتابخانه های استاندارد عظیمی ارائه می دهد که شامل کد های آماده از task هایی که اغلب در برنامه نویسی استفاده می شود می باشد. این کار باعث سهولت کدزنی می شود زیرا به جای نوشتن کد کامل کافی است کد مورد نیاز را از کتابخانه وارد کنید. این کار نه تنها باعث ذخیره شدن زمان می شود بلکه زمان پردازش را نیز کاهش می دهد.

8. کد کمتر

یک دلیل جالب دیگر برای این که پایتون بهترین زبان برنامه نویسی برای مبتدیان است این است که این زبان، کدزنی کمی دارد. کدهای پایتون نسبتا کمتر از سایر زبانهای برنامه نویسی سطح بالا هستند. کاراکتر هایی نظیر ";" ، "{}" که در زبان های برنامه نویسی دیگر نظیر جاوا و C بسیار ضروری هستند در پایتون اصلا استفاده نمی شود.

9. Open Source و Cross platform بودن

پایتون یک زبان برنامه نویسی open source است. شما به راحتی می توانید اپلیکیشن را مانند سایر فایل های ضروری دیگر نظیر کتابخانه ها و framework را از سایت رسمی آن دانلود کنید و آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید. پایتون روی cross platform اجرا می شود بنابراین روی لینوکس ، ویندوز و همچنین Mac OS کار می کند.

نتیجه

در نتیجه پایتون بهترین گزینه برای مبتدیانی است که می خواهند برنامه نویسی یاد بگیرند. پایتون زبان برنامه نویسی است که به شما سادگی و همچنین تنوع در برنامه نویسی را ارائه می دهد. ویژگی هایی نظیر یادگیری آسان، خوانایی syntax ، انعطاف پذیری و قابلیت استفاده این زبان را بین مبتدیان محبوب تر می کند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi