از خودتان یک برنامه نویس بسازید - قسمت سوم
ایمان مدائنی

یادگیری برنامه نویسی پیشرفته سبب می شود که به درآمدزایی نزدیکتر باشید. برنامه نویسی پیشرفته به صورت بخش های مهم و گام های مشخص آموخته می شود.

 

 

سری سوم مقالات " از خودتان برنامه نویس بسازید" در خصوص دوره برنامه نویسی پیشرفته است که به نوعی شما را وارد وادی درآمدزایی می کند، در این بخش شما قرار است جرأت کنید و به سراغ سیستم عامل های مختلف بروید. در نظر داشته باشید که برنامه نویسی پیشرفته نیاز به دقت زیادی دارد بنابراین بهتر است که کمی دقیقتر این موضوع را بررسی نمایید.

آشنایی با سیستم عامل های مختلف برنامه نویسی پیشرفته

در صورتی که خودتان را برنامه نویس می نامید می بایست بتوانید نرم افزارهایی بسازید که برای سیستم عامل های مختلف از جمله مکینتاش، لینوکس و ویندوز قابل قبول باشد بنابراین شناخت سیستم عامل های مختلف اولین گام برنامه نویسی پیشرفته محسوب می شود.  شاید باورتان نشود اما اغلب افراد از نرم افزارهایی که تحت فریم ورک اجرا می شود متنفر هستند به این ترتیب اهمیت شناسایی سیستم عامل بسیار مهم است.

در گام دوم برنامه نویسی پیشرفته باید به سراغ شناخت معماری و سخت افزار ها بروید، اگر می خواهید وارد بخش شبکه شوید بهترین گزینه برای شما شناسایی سخت افزار تلفن است.

گام سوم مربوط به معماری شبکه و دستگاه های مختلف از قبیل هاب و سوییچ و روتر است، در این بخش مشخص می شود که برنامه نویسی پیشرفته کمی متفاوت از نوع مقدماتی است. البته اصلا سخت نیست.

 

ضروریات برنامه نویسی پیشرفته

اگر می خواهید برنامه نویسی پیشرفته کنید باید در دوره های پروتکل و شبکه شرکت کنید، شاید استفاده از واژه باید در این بین کمی عجیب باشد اما شما برای اینکه بتوانید شبکه را به درستی شناسایی کنید باید تمامی مفاهیم شبکه را بشناسید.

پس از گام چهارم نیاز است که وارد یادگیری زبان XML شوید، این زبان کمی زمان شما را می گیرد و روند یادگیری برنامه نویسی پیشرفته کمی کند می شود اما پس از یادگیری آن بسیاری از مشکلات شما حل می شود.

یادگیری زبان XML به نوبه خود می تواند بسیار جالب به نظر برسد یادگیری XML پنجمین گام برنامه نویسی پیشرفته محسوب می شود.

در گام ششم پیشنهاد ما این است که زبان های کدنویسی Command prompt را یاد بگیرید و همینطور بتوانید در shell نیز کدنویسی کنید، کدنویسی در هسته یکی از پولسازترین گزینه های پیش روی شما محسوب می شود این گزینه را از دست ندهید.

گام هفتم را به برنامه نویسی رویه ای اختصاص دادیم، شما به محض شنیدن برنامه نویسی پیشرفته قطعاً به یاد زبان های سبک شی گرا خواهید افتاد در صورتی که بسیاری از برنامه هایی که شامل برنامه نویسی پیشرفته هستند با استفاده از زبان های رویه ای نیز می تواند به هدف نهایی برسد.

برنامه نویسی پیشرفته بخش زبان های سخت افزاری

در گام هشتم نیاز است که به سراغ یک زبان برنامه نویسی سطح پایین بروید که با سخت افزار در ارتباط باشد به این ترتیب هر نوع مشکلی هم که پیش آید به سادگی می توانید بر طرف سازید.

گام نهم مربوط به آشنایی با زبان های جدید است، در قوانین برنامه نویسی پیشرفته به روز بودن حرف اول را می زند. شما باید از اخرین زبان های برنامه نویسی با خبر شوید، پایتون و سوییفت از قدرتمندترین و البته آسانترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. پایتون سطح بالا و شی گرا است و به وسیله آن می توانید متن را باز کد بزنید و یک تیر و چند هدف کنید.

در گام دهم کمی استراحت کنید و به نوعی تمرکز بیشتری بر روی ویژگی های اصلی زبان نمایید، بهتر است که مطالعات خود را افزایش دهید.

کارایی برنامه نویسی پیشرفته

در گام یازدهم بهتر است که اطلاعات شما در زمینه تولید نرم افزار افزایش یابد، در واقع باید بررسی کنید که کارایی نرم افزار شما چیست و چه افرادی می توانند از آن استفاده کنند، در نهایت نیز تخمین بزنید که مدت زمان طراحی و ساخت آن چقدر است.

دیتابیس بخش بسیار مهمی است که در گام دوازدهم باید به آن پرداخته شود، بهتر است که کار با دیتابیس را یاد بگیرید و از وب سرویس های مفید در این مسیر استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که یادگیری فناوری های روز نیز سبب می شود که برنامه نویسی پیشرفته برای شما آسانتر باشد، مثلا به سراغ CORBA بروید و یا از SOAP استفاده کنید، بررسی کنید که AJAX یکی از بهترین ابزارهایی است که به شما کمک می کند و همینطور DCOM نیز به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین روش های موجود را وارد برنامه نویسی پیشرفته نمایید.

جمع بندی

تا به اینجای کار اصول مهم برنامه نویسی پیشرفته توضیح داده شد و مشخص شد که برای یک برنامه نویس خبره بودن یادگیری شاخه های مختلفی از برنامه نویسی نیاز است، تمامی گام ها با مثال بررسی شده اند و اگر شما بتوانید طبق گام های گفته شده عمل کنید، موفق می شوید. اما آخرین تأکیدی که این مقاله به شما دارد بررسی دقیق XML Web Services است که به شما اجازه می دهد میانبرهای لازم برای افزایش سرعت ضمن رعایت دقت را نیز فرا بگیرید. به شما قول می دهیم زودتر از آنچه تصورش را می کنید بتوانید برنامه نویسی پیشرفته را یاد بگیرید، همیشه و همه جا افرادی هستند که می توانند با کمترین امکانات موفق باشند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi