آیا باید شغلتان را رها کرده و فریلنسر شوید؟

شنبه 14 مهر 1397

فریلنس یک فرصت بزرگ برای کار کردن در زمان‌های دلخواه به همراه اشتیاق شما برای کار می‌باشد. بسیاری از داستان‌های موفق در اینترنت نشان دهنده ی این است که فریلنس می‌تواند هم آزادی بخش و هم به صورت روانی رضایت بخش باشد.در این مقاله می خواهیم پرسش " آیا باید شغلتان را رها کرده و فریلنسر شوید؟" پاسخ بدهیم.

آیا باید شغلتان را رها کرده و فریلنسر شوید؟

اگر چه ساختن یک شغل فریلنسر بدون اضطراب نمی‌باشد. به عنوان یک فریلنسر نیازمند پیدا کردن مشتری، به دست آوردن درامد و بسط دادن کسب و کار خودتان هستید. هیچ ضمانتی وجود ندارد و ممکن است کسب و کار شما آنگونه که انتظار دارید رشد نکند.

با این وجود فریلنس فرصت شغلی بزرگی می‌باشد. نیازمند افکار و برنامه‌های با دقت و محافظه کارانه می‌باشد. در اینجا چند توصیه برای آماده کردن شما برای انتقال راحت به حرفه ی فریلنس ارائه می‌کند.

مطمئن باشید که یک برنامه ی مالی در انتظار شما هست

قبل از این که از کار روزانه خودتان خارج شوید، نیازمند یک برنامه کاری برای حرفه ی فریلنس جدید می‌باشید. به این معنی می‌باشد که جستجو کنید که کجا می‌توانید مشتری‌ها را در کنار پروژه‌ها و درآمد پیش بینی شده به عنوان فریلنس پیدا کنید.

قبل از اینکه فریلنس شوید، مطمئن شوید که سرمایه ی مالی برای پشتیبانی در زمان فشار‌ها داشته باشید. به عنوان یک فریلنسر درآمد شما قابل پیش بینی نیست. شما همچینین ممکن است هزینه‌های تعمیرات و سایر مشکلات غیر منتظره را هم داشته باشید.  علاوه بر این، هزینه‌های شخصی غیر منتظره مانند هزینه‌های درمانی نیز ممکن است اضافه شود. با در اختیار داشتن یک سرمایه مطمئن می‌شوید که مشکلات یا فشار‌های مالی به عنوان مانع شما در تبدیل به فریلنسر نمی‌شود.

ساختن دفتر کار در خانه

به عنوان فریلنسر شما در خانه کار می‌کنید. ممکن است به عنوان یک مزیت بزرگ در نظر گرفته شود هم چنین می‌تواند یک چالش گیح کننده باشد.

با ساختن یک دفتر کار در خانه شما می‌توانید با در اختیار داشتن هرچه نیاز دارید، به آرامی کار کنید. اگر می‌توانید به ساعات کاری پایبند باشید. اگر چه وقت شما مربوط به خودتان است، بهتر است که کار را در زمان اداری انجام دهید. این عمل به بهره وری شما کمک می‌کند.

درآمد مورد نظر خود را برای زنده ماندن فراهم کنید

وقتی با یک درآمد تضمین شده کار می‌کنید شما هر مقداری از درآمدتان را صرف هزینه هایتان می‌کنید. اگر چه ممکن است خیلی دقیق به آن توجه نکرده باشید. بسیاری از مردم به حقوق بعدی برای ادامه دادن نیازمند هستند. به عنوان یک فریلنسر شما همچنین گزینه ای را ندارید.

اگر می‌خواهید استاندارد‌های زندگی خودتان را مشخص کنید، باید مشخص کنید که چه میزان برای آن نیاز دارید. شما همچنین باید بدانید که در کجاها می‌توانید هزینه هایتان را پایین بیاورید (شاید باید اینکار را بکنید). بر اساس اینکه چقدر برای استفاده یک ماهتان نیاز دارید کار کنید و البته پس انداز هم کنید.

پس انداز کنید تا به جریان‌های مالیتان کمک کنید

به عنوان یک فریلنسر شما نمی‌توانید به حقوقتان وابسته باشید. علاوه بر این معمولا شما شروع به درست کردن هزینه به جای درآمد می‌کنید. هزینه‌های اینترنت، تماس‌های تلفنی و هزینه‌های نقل و انتقال به جلسات مشتری همگی دارای هزینه‌هایی قبل از درآمد دریافتی می‌باشد.

کار‌هایی که در حال انجام دارید ممکن است دیر شود. بعضی مشتری‌ها ممکن است دیگر روی پروژه نخواهند کار کنند. وقتی کار شما تمام شد ممکن است با تاخیر در پرداخت مواجه شوید.

خیلی از کسب و کار‌ها به خاطر فشار‌های مالی بسته شده اند. به جای به وجود آوردن بدهی‌های بالا بهتر است پس انداز کنید. این عمل باعث از بین رفتن فشار در زمان سختی‌ها می‌شود و همچنین می‌توانید در صورت به روال افتادن کارتان به آن اضافه کنید.

به عنوان یک فریلنسر دستمزد خود را مشخص کنید

اگر چه وسوسه انگیز است که دستمزد خودتان را بر اساس درآمد کنونی در ساعت مشخص کنید ولی باید توجه داشته باشید که به عنوان یک فریلنسر شما در جایگاه مختلفی قرار دارید. به عنوان فریلنسر زمان شما و هم چنین درآمدتان تضمین نشده است و شما نیاز دارید که پس اندازی برای روز‌های سختی هم داشته باشید، بیرون بروید و لازم است که شما پول‌ها و هر سودی که ممکن است در موقعیت حقوقی حال حاضر خود بدست آورید را برای روز‌های مبادا ذخیره کنید.

به عنوان فریلنسر شما یک کارمند پاره وقت در نظر گرفته می‌شوید. این قضیه برای شما فایده دارد چراکه کارفرما تمایل بیشتری به پرداخت یکباره دارد. البته ریسک بالایی هم دارد چون نمی‌دانید مشتری بعدی کی شما را استخدام می‌کند. در نتیجه شما باید ( و بتوانید) میزان بیشتری به عنوان فریلنسر نسبت به کارمند عادی دریافت کنید.

هنگامی که هنوز کار می‌کنید اولین مشتری خود را پیدا کنید

هنگامی که از کار خود بیرون آمدید دیگر درآمدی ندارید. شروع کردن به عنوان یک فریلنسر بدون هیچ فرصت و البته درآمدی برای پرداخت قبض‌ها شما را در فشار زیادی می‌گذارد. به جای نقشه کشیدن برای حرفه ی فریلنسر و ترک کردن شغلتان، ابتدا مشتریتان را پیدا کنید.

با استفاده از تبلیغات اینترنتی و یا رفتن پیش افرادی که می‌شناسید موقعیت‌های شغلی را به وجود آورید. بگزارید مردم بدانند شما چکار می‌کنید و تعرفه ی شما چقدر است. شما هم چنین می‌توانید با کار فرمای الانتان صحبت کنید و خود را به عنوان یک مشاور و یا فریلنس استخدام کنید. اگر آن‌ها از شما راضی باشند شما اولین مشتریتان را پیدا کرده اید.

به عنوان فریلنسر شما مدت زمان طولانی کار می‌کنید

اگر چه فرصت کار کردن در خانه خیلی وسوسه انگیز است شما باید خیلی بیشتر به عنوان یک فریلنسر کار کنید. راضی کردن مشتریتان به معنی ارائه کردن یک سرویس عالی در تمامی زمان‌ها است. خیلی از فریلنسر‌ها عصر‌ها و روز‌های تعطیل نیز در کنار ساعات اداری کار می‌کنند.

وقتی برای خودتان کار می‌کنید، خودتان مسئولیت به دست آوردن نتایج را دارید. اگر شما کار نکنید کس دیگری این کار را انجام نمی‌دهد. اگر کار کردن در ساعات طولانی شما را جذب نمی‌کند، هنوز برای شروع کردن یه شغل فریلنسر آماده نیستید.

محدودیت‌های خود را بدانید

به عنوان یک فریلنسر جدید شما باید یک سری کار‌ها انجام بدهید. بعضی از این کار‌ها نشاط آور هستند در صورتی که بعضی‌ها نیستند. شما برای پرداخت هزینه زندگیتان نیاز به پذیرفتن انواع کار‌ها دارید. همانطور که گفته شد بعضی از این کار‌ها باید در زمان بیشتری نسبت به ساعات کاری انجام شوند.

وقتی که شما به عنوان یک فریلنسر انواع مختلفی از کار‌ها را قبول می‌کنید مزیتی دارد. این عمل به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کنید، درآمد بیشتر و هم چنین تجربه کسب کنید. البته ممکن است کار‌هایی هم باشند که بیشتر از آن که ارزش داشته باشند عذاب آورند. به عنوان یک فریلنسر شما باید محدودیت‌های خودتان را بدانید. در ادامه به شما کمک می‌کنیم که چه موقعی یک پروژه را رد کنید. سوالاتی که در ادامه آورده شده است به شما کمک می‌کنید که تصمیم بگیرید یک پروژه برای شما به درد می‌خورد یا نه؟

آیا کار به اندازه ای که می‌خواهید برای شما درآمد دارد؟

آیا کار به شما تجربه ای که لازم دارید تا پایگاهی برای مشتریانتان بسازید را می‌دهد؟

آیا کاری لذت بخش است و به شما به فریلنس شدن کمک می‌کند؟

آیا به کار نیاز دارید ( می‌توانید قبض هایتان را بدون آن پرداخت کنید)؟

آیا می‌توانید با برنامه ای که دارید آن کار را انجام دهید؟

از این سوالات به عنوان یک راهنما استفاده کنید. این سوالات به شما در پیدا کردن کاری که برای شما مناسب است، به عنوان یک فریلنسر که به دنبال پیشرفت کارش است، کمک می‌کند.

خلاصه

شروع کردن یک کار فریلنسر ممکن است سخت باشد. البته ممکن است خیلی رضایت بخش باشد. برای بسیاری از افراد ارزش دارد که چنین ریسکی را بکنند. در بدترین حالت شما ورشکست می‌شوید و باید مجددا دنبال یک شغل برای استخدام بگردید.

البته رضایتی که از فریلنسر بودن به دست می‌آید ممکن است برای بعضی افراد بسیار زیاد باشد.

با دنبال کردن نکته‌های بالا شما شانس بیشتری برای موفق شدن در شغل فریلنسر خود دارید. به شما کمک می‌کند تا شغلی را که در نظر دارید بدون فشاری که سایر فریلنسر‌ها تحمل می‌کنند، پیدا کنید.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید