بررسی ویژگی های مهم برنامه نویس موفق
ایمان مدائنی

یک برنامه نویس موفق تمامی جوانب را در یادگیری زبان برنامه نویسی در نظر می گیرد. دانستن ویژگی های برنامه نویس موفق می تواند به افراد کمک شایانی نماید.

 

برای اینکه بتوانید یک برنامه نویس موفق باشید باید پارامترهای مهمی را مورد بررسی قرار دهید. تنها مطالعه و بررسی قوانینی که در زبان های برنامه نویسی مختلف است برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق کافی نخواهد بود. در این مثال قصد ما این است که ویژگی های مهم برنامه نویس حرفه ای را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم.

مهمترین ویژگی های برنامه نویس موفق

اولین و مهمترین گام برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق، حرفه ای شدن است. در واقع شما باید بتوانید بر روی حداقل یک زبان ، حرف تازه ای برای زدن داشته باشید. در بسیاری از شرکت های بزرگ عموماً از برنامه نویس موفق برای استخدام دعوت به عمل می آید. در نظر داشته باشید که اگر یک برنامه نویس به یک زبان قدیمی مسلط باشد به مراتب بهتر از این است که چند زبان را نیمه کاره یاد بگیرد.

دومین ویژگی مهم یک برنامه نویس حرفه ای تمایل به یادگیری است، در نظر داشته باشید که فناوری همیشه در حال تکمیل شدن است و باید میل به یادگیری را همیشه در خود تقویت کنیم. دقت نمایید که مهارت ها و توانایی های برنامه نویسی در عصر امروز در چند سال آینده آن طور که باید اهمیت ندارد و قطعا مواردی جدید جای آنها را گرفته است. بنابراین برای اینکه یک برنامه نویس حرفه ای باشید به هیچ عنوان نباید از یادگیری دست بکشید. یادگیری تکنیک های برنامه نویسی می تواند به شما کمک شایانی نماید. شما باید مشتاق باشید که دانش های جدیدی را به لیست تجربه های خود اضافه کنید.

مشخصات برنامه نویس موفق چیست

باید به دنبال شناخت برنامه نویس های موفق باشید و سعی کنید خصوصیات این افراد را دنبال نمایید. یکی از بهترین ویژگی های برنامه نویس موفق مهارت اشکال زدایی است. در طول برنامه نویسی قطعا به این مشکل بر خواهید خورد که نرم افزار مورد نظر به درستی کار نمی کند، در این بین یک برنامه نویس موفق سعی می کند موضوع را ریشه ای حل نماید و به این ترتیب به جای صرف هزینه های موقت به دنبال راه حل در سطح کلان است.

یک برنامه نویس موفق با شیوه های حل مساله آشنا است و می تواند خود را در مقابل هر مشکلی توانا و هوشیار ببیند. موضوع بعدی که در لیست خصوصیات برنامه نویس موفق قرار می گیرد شور و شوق برای کار است، یک برنامه نویس موفق عموما در شغل خود با اشتیاق زیادی مشغول است و در این بین مدیران شرکت های بزرگ اغلب به دنبال افرادی هستند که می توانند مدت زمان طولانی کدنویسی را انجام دهند و به نوعی همکاری های لازم را مبذول نمایند.

شرایط کاری برنامه نویس موفق

محیط کار یکی دیگر از عوامل بسیار مهم برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق است. برخی از برنامه نویسان نیاز به محیط ساکت برای کار دارند، این در حالی است که عده ای دیگر می توانند در شلوغی بهتر کار کنند، بنابراین اگر می خواهید در کار خود موفق باشید باید در ابتدا زمان بدن خود را بشناسید و محیط را طبق سیستم استاندارد بدن خودتان تنظیم کنید. یک برنامه نویس موفق قطعا توانایی رسیدگی به شکست های مختلف را دارد. یک برنامه نویس حرفه ای باید مشکلات پیش روی را یک چالش خوب تصور کند نه نشانه ای از شکست!

در مسیر کدنویسی باید انعطاف پذیر باشید و مدیریت بحران مشخصی در مواقع روبرویی با مشکلات داشته باشید. دقت کنید که یک برنامه نویس موفق می تواند همیشه بهترین شرایط را برای خود فراهم سازد. از اهمیت کار گروهی غافل نشوید شما باید بتوانید با افراد مختلف و سلیقه های متنوع ارتباط مثبت بگیرید. در نظر داشته باشید که در این مسیر باید توانایی هر کس به طور دقیق بررسی شود و تعصب های بیجا موجب دشوار شدن یادگیری کدنویسی می شود.

تمایل به تحقیق در برنامه نویس موفق

یک برنامه نویس خوب تنها به مباحثی که در ذهن خود دارد بسنده نمی کند، او باید بتواند دیدگاه حرفه ای داشته باشد، در حرفه های گوناگون تاثیر بگذارد و روندهای کاری را به درستی پشت سر بگذارد. نرم افزارهایی که برای مشتریان طراحی می شود باید همگام با نیازهای آنها و تکنولوژی روز دنبال شود. به این ترتیب ارتقای هر بخش می تواند آسان تر باشد

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شده است تا چندین ویژگی کاربردی برنامه نویس موفق به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد، در نهایت جا دارد به موضوع تکرار و تمرین تاکید کنیم. شما یک روزه نمی توانید برنامه نویس شوید، در این مسیر باید تحمل سختی های زیادی را داشته باشید. در نظر بگیرید که به طور کلی یک برنامه نویس موفق سعی می کند در ابتدا هدف خود را مشخص سازد، در خصوص زبان های برنامه نویسی مختلف تحقیق کند، بررسی کند که به کدام بخش ( front-end ) بیشتر علاقه دارد و مسیر خود را در همین ابتدای راه مشخص سازد. به این شکل تمرکز وی بیشتر بوده و می تواند سریع تر به درآمدزایی برسد. شما تنها زمانی می توانید یک برنامه نویس موفق باشید که بتوانید نیازهای روز جامعه را ببینید و طبق این نیازها قدم بردارید. در نظر داشته باشید که رعایت نکردن هر یک از موارد گرفته شده در بخش های قبلی موفقیت را دشوارتر می کند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi