اهمیت برنامه نویسی در مهارت های شغلی آینده
ایمان مدائنی

اهمیت برنامه نویسی در شغل های آینده و در گروه های درآمدزایی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به افزایش اهمیت برنامه نویسی، آینده این حرفه روشن است.

 

آیا تنها شرکت های بزرگ تکنولوژی هستند که نیاز به برنامه نویسی دارند؟ چرا روز به روز اهمیت برنامه نویسی بیشتر می شود؟ به هر حال باید بپذیریم که روز به روز کسب و کارهای بیشتری در زمینه برنامه نویسی فعالیت می کنند که شرایط درآمدزایی مناسبی را نیز فراهم کرده اند. به جرأت می توان گفت هنوز هم برنامه نویسی مهم ترین مهارت شغلی در آینده محسوب می شود.

بررسی اهمیت برنامه نویسی

بررسی های اخیر نشان می دهد که در سال جاری از بین 25 جایزه ای که برای کسب و کار های مختلف در نظر گرفته شده است، برنامه نویسی هشت مورد جایزه را به خود اختصاص داده است. اهمیت برنامه نویسی اینجا مشخص می شود که یک برنامه نویس به سادگی می تواند در شرکت بزرگ اپل مشغول به فعالیت شود و یا حتی در یک بیمارستان در بخش مربوطه درآمدزایی داشته باشد. در تولیدی خودرو نیز برای برنامه نویسان شرایط درآمدزایی فراهم است.

طبق آماری که در دست ما است در سال های گذشته هفت میلیون فرصت شغلی برای برنامه نویسی فراهم شده است که افرادی که مهارت لازم برای برنامه نویسی را دارند می توانند 12 درصد بیشتر از سایر افراد جذب بازار کار شوند. باید پذیرفت که میزان اهمیت برنامه نویسی روز به روز بیشتر می شود.

اهمیت برنامه نویسی در دسته شغل های مختلف

در عنوان این مقاله تأکید داشتیم که برنامه نویسی مهم ترین مهارت شغلی برای آینده محسوب می شود. این امر به این دلیل است که امروزه شغل های موجود در بازار دسته بندی های مختلفی را به خود اختصاص داده اند و اینطور که به نظر می رسد اهمیت برنامه نویسی در 5 دسته شغلی به طور واضح مورد تحلیل قرار می گیرد.

گروه اول مربوط به فناوری اطلاعات است که فرد برنامه نویس به عنوان کارگر فناوری اطلاعات معرفی می شود و درآمد قابل قبولی نیز خواهد داشت. مورد بعدی در خصوص تحلیلگران داده است، این افراد از برنامه نویسی در کنار سایر علوم استفاده می کنند و ترکیب به دست آمده وضعیت قابل قبولی خواهد داشت.

دسته بعدی مربوط به هنرمندان و طراحان است، شاید با خود بگویید برنامه نویسی چه ارتباطی به هنرمندان دارد، اینطور که مشخص شده است طراحان و هنرمندان با استفاده از نرم افزارهای مختلف که از کدهای مشخصی استفاده می کنند می توانند به سادگی در حرفه خود به پیشرفت قابل قبولی دست یابند.

گزینه بعدی در خصوص گروه مهندسان است و در نهایت نیز اهمیت برنامه نویسی در گروه اندیشمندان و تیم های پژوهشی مشخص می شود.

اهمیت برنامه نویسی در ترکیب زبان ها

مهارت های مختلف موجود در بازار کار به این صورت است که شما می توانید از یک برنامه کامپیوتری استفاده نمایید و یک سری دستورالعمل ها را به وسیله برنامه های مشخصی بنویسید، در نظر داشته باشید که در نهایت نتیجه به دست آمده دارای شرایط اجرایی قابل قبولی است که می بایست مورد بررسی قرار بگیرد.

مثلاً زبان های جاوا اسکریپت و همینطور HTML برای تولید انواع وبسایت ها کاربرد دارد که ترکیب بسیار خوبی محسوب می شود، از طرفی برنامه های آماری که با استفاده از نرم افزارهای R و SAS تهیه شده است و از دسته گزینه هایی است که می تواند بسیار قابل قبول باشد. مهندسان از برنامه های اتوکد استفاده می کنند و افراد زیادی هستند که می توانند در حیطه شغلی خود از زبان های پایتون و جاوا استفاده کنند.

امروزه شاهد رشد اهمیت برنامه نویسی هستیم به طوری که این حرفه تبدیل به یک مهارت بزرگ شده است و هرچه در آن قوی تر باشید می توانید به نتیجه بهتری دست یابید.

در نظر داشته باشید که به طور کلی افزایش اهمیت برنامه نویسی سبب شده است که شانس درآمدزایی در آن نیز بیشتر باشد.

اهمیت برنامه نویسی بر اساس بیشترین تقاضا

  در این بخش سعی کردیم بهترین زبان های برنامه نویسی را بر اساس بیشترین میزان تقاضا مورد بررسی قرار دهیم. در نظر داشته باشید که SQL برای پایگاه داده در صدر جدول قرار دارد و شرکت های کوچک و بزرگ دنیا به این مورد اهمیت ویژه ای می دهد، پس از آن زبان برنامه نویسی جاوا که از لحظه شروع به کار به صورت هدفمند پیش رفته است توانسته وضعیت درآمدزایی قابل قبولی فراهم سازد.

پس از این موارد، جاوا اسکریپت برای توسعه وب، لینوکس برای عملیات سیستم کامپیوتری و XML برای برنامه نویسی عمومی گزینه های رتبه دار محسوب می شود. در زمینه های مهندسی زبان خانواده سی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده است. رتبه اهمیت برنامه نویسی در بررسی های اخیر مشخص شده است و اینطور که نشان می دهد آینده کار و درآمد به زبان های برنامه نویسی وابسته است.

جمع بندی

بدیهی است که برای داشتن یک موقعیت شغلی مناسب نیاز به تخصص بیشتری دارید، اهمیت برنامه نویسی در برنامه های محاسبات ریاضی بسیار دیده می شود و یکی از بهترین گزینه هایی است که افراد می توانند به صورت ترکیبی پیش ببرند. در این مقاله موارد اهمیت برنامه نویسی به طور دقیق بررسی شد و در نهایت این نتیجه به دست آمده است که 44 درصد از افرادی که به زبان برنامه نویسی تسلط نسبی دارند وارد بازار کار می شوند و 89 درصد از افرادی که مهارت کافی دارند نیز می توانند به شغل مورد نظر خود دست یابند.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi