چرا برنامه نویسان باید بیشتر با CLI کار کنند؟
ایمان مدائنی

 چرا برنامه نویسان باید بیشتر با Command Line Interface کار کنند؟

 

برنامه نویسان Ardent در مورد این مساله بحث نخواهند کرد. آن‌ها اهمیت استفاده از CLI را در انجام هر کاری می‌دانند، حتی زمانی که یک گزینه برای استفاده از GUI وجود دارد. چندین مزیت وجود دارد که می‌توانید از CLI فراهم کنید.

در این مقاله، ما می‌خواهیم به دلایلی نگاه کنیم که چرا برنامه نویسان باید بیش از GUI در CLI کار کنند.

مزایای استفاده از Command Line Interface

۱. کنترل بهتر

Command line interface  به شما کنترل بهتری از GUI می‌دهد. چه در حال نوشتن یک کد هستید و یا فقط سعی دارید به کامپیوتر آموزش دهید که یک اقدام را اجرا کند ، می‌توانید از خطوط فرمان مطمئن باشید. آن‌ها قادر به انجام هر گونه اقدامی هستند.شما می‌توانید از CLI استفاده کنید تا کارهای ساده مانند باز کردن فایل‌ها و یا حتی اقدامات پیچیده‌تر مانند دستکاری سرور و پایگاه‌داده را انجام دهید. CLI به شما قدرت نهایی را نسبت به کامپیوتر و هر برنامه کاربردی دیگری که می‌خواهید برای برنامه نویسی استفاده کنید ، می‌دهد.

 

۲. سرعت

همه ما از ماهیت سرعت در برنامه‌نویسی قدردانی می‌کنیم. این کار به یک برنامه‌نویس کمک می‌کند در مدت‌زمان محدودی بیشتر کار کند. دلیل اصلی دیگر این که چرا برنامه نویسان جدی استفاده از CLI را انتخاب می‌کنند ، سرعت است.

هیچ شکی وجود ندارد که هدایت کردن از طریق آیکون های مختلف بر روی کامپیوترتان ، می‌تواند کند و خسته‌کننده باشد. برخی آیکون ها ممکن است کوچک باشند و شما ممکن است چند ثانیه قبل از اینکه بتوانید آن‌ها را پیدا کنید ، هزینه کنید. با CLI، شما به سادگی باید چند دستور را تایپ کنید که می‌خواهید و شما فورا نتایج را دریافت خواهید کرد

۳. منابع سیستم

عملکرد یک کامپیوتر بستگی به تعداد منابعی دارد که در هر زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که مقایسه‌ای را رسم می‌کنیم ، CLI از منابع کمتری نسبت به GUI استفاده می‌کند. این امکان وجود دارد چون GUI از بسیاری از عناصر از جمله فونت‌ها، آیکون ها ، تصاویر، رنگ‌ها و حتی ویدیو تشکیل شده‌است.

 

تمام اجزای GUI به حافظه و پردازنده کامپیوتر وابسته هستند. این توضیح می‌دهد که چرا بعضی اوقات برخی از برنامه‌ها زمان زیادی برای اجرا شدن دارند. حداقل منابع مورد نیاز در CLI، فاکتور اصلی مشارکت در سرعت‌های بالا و کارایی است.

 

 

۴ CLI .در مقایسه با GUI متنوع تر است .

 

اکثر برنامه نویسان در یک زبان برنامه‌نویسی تخصص ندارند. آن‌ها در طول حرفه خود با زبان‌های مختلف سر و کار دارند. دلیل اینکه چرا آن‌ها CLI را ترجیح می‌دهند به این دلیل است که فضا را برای تنوع ایجاد می‌کند. یک خط فرمان واحد می‌تواند برای اجرای همان عمل در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف و همچنین در پلتفرم های مختلف استفاده شود. همان خط فرمان نیز می‌تواند در سیستم‌های عامل مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

از سوی دیگر، هر برنامه کاربردی با GUI خود می‌آید. این به این معنی است که برخی از چیزهایی که در یک برنامه خاص کار می‌کنند ممکن است در دیگری شکست بخورند. یک برنامه‌نویس باید شروع به یادگیری نحوه استفاده از برنامه جدید از ابتدا کند. اغلب برنامه نویسان ترجیح می‌دهند از CLI استفاده کنند.

 

۵. CLI برای برنامه‌نویسی Backend لازم است

 

اکثر برنامه نویسان معمولا وظیفه دارند با برنامه‌نویسی backend مقابله کنند. این معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که وب سایت‌ها، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای پایه را توسعه می‌دهند. اجتناب از CLI در هنگام برنامه نویسی یک برنامه بسیار مشکل است. اگرچه ابزارهایی مانند MAMP امکان استفاده از برخی GUI را فراهم کرده‌اند، اما شما هنوز باید CLI را در برنامه خود وارد کنید.

 

۶. امنیت

 

بحث در مورد برنامه‌نویسی نمی‌تواند بدون نگاه ما به جنبه امنیتی کامل شود CLI .قلب بسیاری از برنامه نویسان را به دست آورده‌است زیرا از GUI امن‌تر است. با GUI، شما می‌توانید هر خط کد را بررسی کرده و یا آن‌هایی را که تهدیدی برای امنیت محسوب می‌شوند را حذف یا ادیت کنید. حتی در مورد حمله‌ای مثل ویروس، شما می‌توانید به راحتی راهی که هکرها می‌توانند وارد سیستم شوند را تشخیص دهید.

 

در هنگام استفاده از GUI، جنبه امنیتی یک کد ممکن است گیج‌کننده باشد. حتی در مورد حمله، بازیابی از آن کمی زمان می‌برد چون خطوط فرمان تنها کلماتی هستند که می‌توانند برای رفع مشکل به کار روند.

 

نتیجه‌گیری

 

به این دلایل ، روشن است که چرا برنامه نویسان در CLI بیش از GUI کار می‌کنند. صرف‌نظر از زبان برنامه‌نویسی که شما در حال یادگیری هستید، سعی کنید مهارت‌هایتان را افزایش دهید. این کار شما را در موقعیت‌های مختلف باعث صرفه‌جویی می شود. CLI هم چنین اعتماد به نفس شما را در برنامه‌نویسی خواهد ساخت

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi