آموزش ساخت یک ربات مترجم تلگرام

شنبه 26 آبان 1397

ربات مترجم تلگرام یکی از پرطرفدارترین ربات هایی است که امروزه وجود دارند، در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت ربات مترجم تلگرام را آموزش دهیم.

 آموزش ساخت یک ربات مترجم تلگرام

ساخت ربات مترجم تلگرام می تواند یکی از مهم ترین خواسته های شما باشد، اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید یک ربات مترجم تلگرام بسازید لزومی ندارد که برای این کار هزینه ای را پرداخت کنید و خودتان خیلی راحت می توانید این ربات را برای خود طراحی کنید، برای این کار تنها کافی است آموزش ساخت ربات مترجم تلگرام را که در ادامه آمده است را مطالعه کنید.

ساخت ربات با استفاده از ربات Botfather اولین مرحله ساخت ربات مترجم تلگرام

اولین مرحله از ساخت ربات مترجم تلگرام این است که در ربات اصلی تمامی بات ها که botfather نام دارد ثبت نام کنید، برای  این کار از طریق تلگرام به آی دی @botfather مراجعه کنید و سپس در این ربات دستور /newbot را وارد کنید و بعد از آن نیز نام ربات خود را وارد کنید. در مرحله بعدی باید یک یوزرنیم برای ربات خود انتخاب کنید که ربات شما با این یوزرنیم شناخته می شود. با وارد کردن یوزر نیم بلافاصله ( بستگی به سرعت اینترنت شما دارد) یک توکن برای شما ارسال می شود که این توکن ربات شما می باشد، این توکن را همیشه باید به خاطر داشته باشید، اگر قصد دریافت آی دی عددی هم دارید می توانید با ربات @UserInfo_1bot مراجعه کنید.

نحوه دریافت آی دی عددی

همانطور که گفته شد در صورتی که علاقه دارید آی دی عددی برای ربات خود دریافت کنید می توانید به ربات تلگرامی @UserInfo_1bot مراجعه کنید، کار کردن با این ربات تلگرامی بسیار راحت می باشد و برای  این کار تنها کافی است که دستور /start را وارد کرده و آی دی عددی خود را دریافت کنید، این آی دی عددی را نیز همواره باید به همراه داشته باشید چرا که بعدها برای ادامه فعالیت ربات مترجم تلگرام از آن استفاده های زیادی می شود.

دریافت هاست رایگان

مرحله بعدی از مراحل ساخت ربات مترجم تلگرام این است که یک هاست دریافت کنید، اگر قصد ندارید که از هاست های پولی که در بازار هستند استفاده کنید می توانید از وب سایت های متنوع داخلی و خارجی که وجود دارند استفاده کنید تا یک هاست رایگان تهیه کنید. هاست های رایگان معمولا دارای محدودیت های بیشتری هستند و شما قدرت مانور کمتری در این سایت ها دارید، یکی از بهترین سایت های خارجی که به شما هاست رایگان ارائه می دهد سایت 000webhost می باشد که با ورود به این هاست می توانید با انجام مراحل زیر اقدام به دریافت یک هاست رایگان کنید. با ورود به این سایت باید یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید، با وارد کردن مشخصات یک ایمیل تایید برای شما ارسال می شود که باید آن را تایید کنید تا بتوانید یک هاست رایگان دریافت کنید. بعد از دریافت هاست رایگان به راحتی می توانید با کلیک بر روی Manage website به راحتی وارد بخش مدیریت هاست خود شوید و عملیات های مورد نظر خود را در این بخش پیاده کنید.

ساخت یک پوشه برای ربات مترجم تلگرام

در بخش بعدی شما باید یک پوشه مخصوص برای ربات مترجم تلگرام خود در هاست ایجاد کنید تا بتوانید اطلاعات ربات مترجم تلگرام را در هاست نگهداری کنید. برای این کار کافی است در قسمت مدیریت هاست خود بر روی گزینه نیو فولدر که با علامت جمع نشان داده شده است کلیک کنید و یک نام برای پوشه خود ایجاد کنید، یک سورس مترجم را تهیه کرده و به صورت زیپ در بیاورید و در کامپیوتر خود ذخیره کنید، در هاست خود بر روی گزینه آپلود کلیک کرده و یک صفحه برای شما باز می شود که در این صفحه می توانید به کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنید و فایل زیپ مورد نظر را آپلود کنید. دقت کنید که فایل مورد نظر را در پوشه ای که مخصوص ربات مترجم تلگرام ساخته اید قرار دهید. با قرار دادن سورس مورد نظر در این پوشه از هاست خود به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

عملیات ست کردن

بعد از این که فایل زیپ که همان سورس ربات مترجم تلگرام می باشد را درون هاست خود قرار دادید می توانید وارد پوشه مورد نظر خود شوید و فایلی که درون آن قرار داده اید را اکسترکت کنید، با این کار می توانید به صورت مستقیم به فایل ها دسترسی داشته باشید، برای ست کردن اطلاعات می توانید از ربات تلگرامی @WebHook_settbot استفاده کنید که برای ست کردن و هوک کردن اطلاعات شما مورد استفاده قرار می گیرد. با ورود به این ربات به وارد کردن دستور /start این ربات برای شما فعال می شود، بعد از فعال سازی ربات می توانید با کلیک بر روی گزینه تنظیم وب هوک توکن خود را وارد کنید تا این ربات بر اساس توکن شما ربات مورد نظر شما که همان ربات مترجم تلگرام می باشد را هوک کند، البته دقت داشته باشید که بعد از این که توکن ربات خود را وارد کردید ربات از شما یک آدرس اینترنتی می خواهد که این آدرس اینترنتی در واقع همان آدرس هاست شما می باشد که به این صورت باید لینک شود: نام هاست/ نام پوشه مورد نظر/ نام فایل مورد نظر، تا ربات هوک بتواند آن را شناسایی کند.

برنامه نویسان

نویسنده 3355 مقاله در برنامه نویسان

کاربرانی که از نویسنده این مقاله تشکر کرده اند

در صورتی که در رابطه با این مقاله سوالی دارید، در تاپیک های انجمن مطرح کنید