اهمیت هوش مصنوعی برای توسعه‌دهنده وب
ایمان مدائنی

همان‌طور که اینترنت بیشتر در دسترس می‌باشد و کاربران برای هر چیزی در وب وقت صرف می‌کنند، توسعه وب تغییر قابل توجهی در جهت بهبود رابط کاربری ایجاد می‌کند. این تغییر برای سازمان‌های کوچک و بزرگ در حال برجسته شدن است و سایت‌ها کاربرپسندتر می‌شوند.

مثلا، LinkedIn، وب‌سایت بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای جهان، سایت خود را ارتقا داده تا تجربه وب‌گردی بهتری را به کاربران خود ارائه دهد.

وقتی پای هوش مصنوعی (AI) به میان می‌آید، دیگر به مسائل علمی تخیلی محدود نمی‌َشود اما انتظار می‌رود به خوبی رشد کند. این امر نیاز به دوره‌های هوش مصنوعی را بالا می‌برد. در نتیجه دانشجویان و متخصصان را برای شرکت در موج بعدی تغییر برای توسعه وب آماده می‌کند. در توسعه وب‌سایت یک رابط کاربری موثر جلودار خدمات است. هوش مصنوعی تجربه پیچیده مشتری را از طریق پیش‌بینی پاسخ، بهینه‌سازی صوت و برخی ارزش‌های منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد:

جستجوی صوتی بهینه شده

همان‌طور که وب‌گردی  برای کاربران کارآمدتر می‌شود، مردم برای جمع‌آوری اطلاعات سریع و کارآمدتر مشتاق می‌شوند. جستجوی صوتی به دلیل محبوبیت در میان جوانان مجبور است که در آینده حتی بیشتر شود. صنعت تجارت الکترونیک یک نمونه برجسته از جستجوی صوتی فعال است. هم اکنون فروشندگان مجازی نتایج جستجو را طبق پرس‌وجوی کاربر فیلتر می‌کنند، در نتیجه تجربه خرید آنلاین را آسان‌تر می‌سازند. از آنجا که این کار به مصرف‌کنندگان در سطح شخصی کمک می‌کند، جستجوی صوتی بهینه‌شده به زودی در تنظیمات خرید مجازی ضروری می‌شود.

با فراهم آوردن مکالمه صوتی مداوم بین وب‌سایت‌ها و مشتریان، AI تبدیل به یک جزء حیاتی از تکنیک‌های توسعه وب می‌شود. هوش مصنوعی از طریق ادغام راه‌حل‌ها با گزینه‌های جستجوی بهینه‌شده به توسعه وب کمک می‌کند. به زودی توانایی ادغام جستجوی صوتی در راه‌حل‌های توسعه وب، یکی از مهارت‌های مورد نیاز توسعه‌دهنده وب خواهد بود.

اتوماسیون

تکنیک‌های هوش مصنوعی زمان صرف شده توسط توسعه‌دهندگان وب را با انجام بسیاری از وظایف طراحی کاهش می‌دهد. هوش مصنوعی همه چیز را خودکار کرده است، از طراحی وب تا توسعه وب، پیشنهادات محصول، نتایج موتورهای جستجو، طراحی تصویر و توسعه محتوا. این امر به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا بیشتر بر عناصری که شخصی‌سازی سایت را انجام می‌دهند تمرکز کنند. علاوه‌ براین رهبران جهانی مثل فیس‌بوک و گوگل ابزارهای هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرده‌اند که استفاده از AI را در برنامه‌های وب یک کار آسان ساخته است.

با استفاده از تکنیک‌های زبان‌های طبیعی، توسعه‌دهندگان وب می‌توانند chatbotهای وب‌سایت را با دیگر ابزازهای موجود در پلت‌فرم‌های وب ادغام کنند. با ایجاد یکپارچگی AI در ساده‌تر شدن توسعه وب، این ابزار به توسعه‌دهندگان وب قدرت نفوذ قابل توجهی را در حرفه‌یشان می‌دهد.

تعاملات کاربر بهبودیافته

تقریبا هر وب‌سایتی را که باز می‌کنید چت‌بات‌های قدرتمند هوش مصنوعی برای پاسخ به هر نوع پرس‌وجوی کاربر نمایش داده می‌شوند. مثلا در صنعت بهداشت و سلامت آنلاین، بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند با چت‌بات‌ها کار کنند تا وقت خود را در صف‌های طولانی پذیرش بیمارستان صرف کنند. این چت‌بات‌ها نه تنها پرس‌وجوها را به کاربران ارائه می‌دهند بلکه می‌تواند از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشین تغذیه شود تا تشخیص سریع را توسط نشانه‌های ذکر شده کاربر ایجاد کند. با حذف تمام موانع ارتباطی، AI تجربه وب‌گردی را راحت‌تر و کاربرپسندتر می‌کند.

به این ترتیب، چت‌بات‌ها ارتباط را طبیعی‌تر می‌کنند و به زودی انتظار می‌رود قادربه سنجش و پاسخ به احساسات انسانی باشند. بر اساس گزارش The Future Today، انتظار می‌رود تا سال 2021 سهم بازار چت‌بات‌ها به 3.5 میلیون دلار برسد. به این ترتیب پیاده‌سازی چت‌بات بسیار محبوب می‌شود و یکی از مهارت‌های مورد نیاز در توسعه وب‌سایت‌های مدرن می‌شود.

تجربه کاربری بهبودیافته

انطباق راه‌حل‌های هوش مصنوعی با تکنیک‌های توسعه وب می‌تواند به توسعه‌دهندگان کمک کند تا وب‌سایت‌های خود را با نیازهای کاربران طراحی کنند. این تکنیک‌های AI از فناوری‌های یادگیری در زمان واقعی استفاده می‌کنند که با ارزیابی حالات و نیت‌های کاربران، ترجیحات آنان را درک می‌کنند.

وب‌سایت‌هایی مثل YouTube و Netflix به شدت بر الگوریتم‌های AI تکیه می‌کنند تا پیشنهادات مربوطه را به کاربران خود ارائه دهند. آن‌ها زمان صرف شده توسط کاربران را در بخش‌های خاص وب‌سایت مطالعه می‌کنند، اغلب آن‌ها به این بخش‌ها باز می‌گردند و سپس تصمیم‌گیری‌های محاسبه شده مربوط به ترجیحات خاص کاربر را ایجاد می‌کنند. بر اساس این حدس‌ها، AI می‌تواند به طور فعال برای هر کاربر وب‌سایت را تغییر دهد از طریق:

نمایش آگهی‌های شخصی

محتوای صوتی و تصویری مناسب

تغییر قیمت پس از یک وقفه

ایجاد توصیه‌های شخصی محصول

چشم‌انداز AI در توسعه وب

انتظار می‌رود که AI در سال‌های بعد تقریبا سه چهارم ارتباطات مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا کسب و کارها شیوه‌هایی را دنبال می‌کنند که تجربه کاربری را بهبود بخشند. از این رو شرکت‌ها بیشتر و بیشتر به استفاده از AI روی خواهند آورد.

چت‌بات‌ها سهم قابل توجهی را در نیازهای مصرف‌کننده دارند. با این حال استفاده از چت‌بات‌هایی که بیشتر شخصی‌سازی شده‌اند انتظار می‌رود. گزارش Gartner برآورد کرده است که تا سال 2020 تا 80% از تعاملات آنلاین مصرف‌کننده را تحت تاثیر قرار دهد. با تغییر شیوه تعامل بین کاربران و کسب و کارها با یکدیگر، AI تعامل کاربران را به سطح کاملا جدیدی افزایش می‌دهد.

به طور خلاصه

قصد اولیه یکپارچگی AI با توسعه وب این است که یک تجربه وب جدید و پیشرفته به کاربران ارائه دهد. با افزایش مشارکت مشتریان آنلاین شرکت‌های تجاری در جستجوی توسعه‌دهندگان وبی هستند که می‌توانند تکنیک‌های AI را به طراحی وب‌سایت آنان متصل کنند. ادغام ابزارهای هوش مصنوعی نه تنها باعث می‌شود که هدایت وب‌سایت به صورت بصری روشن شود، بلکه باعث می‌شود تجربه آنلاین شخصی‌تر شود. همان‌طور که کسب و کارهای بیشتری به اینترنت روی می‌آورند و روش‌هایی را برای بهبود تعاملات مشتری مورد بررسی قرار می‌دهند، هوش مصنوعی تبدیل به بخش مهمی از توسعه وب مدرن می‌شود.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi