روندهای جاوا اسکریپت در سال ۲۰۱۹
ایمان مدائنی

همانطور که همه ما می دانیم دنیای دیجیتال سطوح و لایه های مختلفی دارد. چندین تکه از تکنولوژی گرد هم می آیند تا یک تجربه را از طریق مانیتورهای هوشمند به شما ارائه دهند. با آشنایی با ترندهای جاوا اسکریپت متوجه می شوید که پشت پرده شرکت های توسعه دهنده فول استک وب چه خبر است و رشد سایت ها چگونه باعث پیشرفت و ترقی کسب و کار شما می شوند.

سرعت تغییر و تحول Javascript بسیار بالا است. این زبان برنامه نویسی در سال ۲۰۱۸ گذشته تغییرات بسیاری کرده است.در سال گذشته اقدامات و ابتکارات بسیاری در توسعه بخش فرات اند جاوا اسکریپت شکل گرفت. فریم ورک هایی همچون React, Vue , Angular از موضوعات داغ جاوا اسکریپت هستند.

ترندهای جاوا اسکریپت در سال ۲۰۱۹

اگر صاحب یک استارتاپ یا کسب و کار کوچک هستید قطعا ارزش آن را خواهد داشت که یک نگاه سریع به ترندهای جاوا اسکریپت در سال ۲۰۱۹ بیندازید. شاید با شناختن این فریم ورک های جدید و کتابخانه ها بتوانید کسب و کار خود را بهتر و با سرعت بیشتری توسعه دهید. مسلط شدن به مهمترین موضوعات جاوا اسکریپت شما را آپدیت می کند و باعث جلو افتادن شما در کار می شود.

GraphQL

بسیاری اعتقاد دارند کهGraphQL ​ جایگزین مناسبی برای API های REST در آینده است. با این حال لزومی ندارد که REST و GraphQL به عنوان رقیب یکدیگر شناخته شوند. چرا که هر دوی آنها برای توسعه همه نرم افزارها مناسب نیستند.GraphQL  یک زبان کوئری است و به این دلیل جزو ترندهای جاوا اسکریپت قرار گرفته است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که درخواست خاصی را از سرور بخواهند و آنها را به روشی آسان و راحت ارائه کنند. GraphQL با React از طریق فریم ورک Relay با یکدیگر ادغام می شود. GraphQL یکی از مهمترین ترندهای جاوا اسکریپت است و به همین دلیل نیز ارزش یادگیری را دارد.

 Reason

شرکت فیسبوک از Reason برای ساخت و مدیریت وب اپلیکیشن منسجر خود استفاده می کند. Reason به دلیل تلفیقی بودن یکی از ترندهای جاوا اسکریپت است. همچنین دارای  Reason React می باشد که به شما امکان می دهد کد پیش فرض را که در React JS کامپایل شده است بنویسید.

Reason یک برنامه کاربردی و استاتیک است که امکان مدیریت وب اپلیکیشن ها را در یک صفحه مجزا می دهد. این زبان به شما اجازه می دهد تا نوع کد امنیتی را طوری بنویسید که با جاوا اسکریپت و OCaml به خوبی کار کند. و آن را به یکی از ترندهای جاوا اسکریپت که هر توسعه دهنده فول استکی باید به آن توجه کند، تبدیل می کند.

Vue.js

این روزها Vue.js به یکی از محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت تبدیل شده است.  پرکاربرد بودن و پتانسیل بالا آن را به یکی از پربحث ترین ترندهای جاوا اسکریپت برای دولوپرها تبدیل کرده است. Vue.js یک کتابخانه برای طراحی رابط وب است.

مهمترین مزیت vue نداشتن اشتقاق (pedigree​) است. vue بسیار جدید است و پکیج های کمی دارد. در طراحی آن از اشکالات و موفقیت های React & Angular استفاده شده است. همانطور که ملاحظه می کنید vue بسیار کم حجم و یادگیری آن نیز آسان است. vue قطعا یکی از ترندهای جاوا اسکریپت در سال ۲۰۱۹ است. از امکانات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- عملکرد عالی با  Vue.js 2.x

2- انیمیشن های  SVG

3- محصول اوپن سورس

 Vuetify برای اجرای عالی ایده های رابط کاربری4

ابزار Nuxt برای جایگزینی ماژول

پشتیبانی از پروکسی

API پایدار

Next.js

Next.js یک فریم ورک مینیمالیستی برای برنامه های جاوا اسکریپت است. این فریم ورک به ساده کردن تجربه پیاده سازی یک برنامه کمک می کند. امکان ترکیب شدن با React آن را به یکی از ترندهای جاوا اسکریپت تبدیل می کند. با استفاده از Next.js می توانید تمام قابلیت های قدرتمند React را همزمان دریافت کنید و تجربه ای مانند Vue را از لحاظ ابزار، تقسیم کد و مسیریابی دریافت کنید.

چیزی که Next.js  را به یکی از ترندهای جاوا اسکریپت تبدیل می کند، امکان اجرای جهانی کدها روی سرور، کامپیوتر یا موبایل است. با استفاده از Next.js برنامه های کاربردی به نحوی اجرا می شوند که قدرت نمایش کد حداقل و منحنی یادگیری را دارند.

Next.js یکی از ترندهای جاوا اسکریپت است که اگر تا به حال به آن توجه نکرده اید بهتر است هر چه سریعتر کار با آن را یاد بگیرید. علی الخصوص به این دلیل که این فریم ورک با React  به خوبی ادغام می شود و نتایج بسیار جالبی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

ReactJS

React یکی از ترندهای جاوا اسکریپت است که برای ایجاد رابط کاربری توسط فیسبوک پشتیبانی می شود. ری اکت برای وب اپلیکیشن های بزرگ که از داده ها تغذیه می کنند و تغییرات صفحات وب را در مدت زمان طولانی بدون بارگذاری مجدد صفحه، نمایش می دهند بسیار کاربردی است.

وظیفه React ساده سازی و ایجاد UI تعاملی است که می توانید در ترکیب با سایر کتابخانه های جاوا اسکریپت یا فریم ورک های JS همچون AngularJS از آن استفاده کنید. حمایت فیسبوک از این فریم ورک آن را به یکی از رو به رشد ترین ترندهای جاوا اسکریپت تبدیل کرده است.

چه چیزی Angular را به یکی از ترندهای جاوا اسکریپت تبدیل کرد

چندین سال پیش گوگل، Angular را که فریم ورکی مدام در حال تغییر و آپدیت است به دنیای وب معرفی کرد. این فریم ورک که یکی از ترندهای جاوا اسکریپت است چشم انداز IPS های وب را به طور کلی تغییر داده است. گوگل پس از تست اولین Angular, 

Angular یک تا هفت را نیز تولید کرد که پیشرفت و دستاوردی عالی محسوب می شود. گوگل هر ۵ ماه، یک نسخه اصلی از آن را منتشر می کند. این فریم ورک برای جمع آوری دیتاها با استفاده از قالب HTML مفید است. به همین دلیل هم یکی از مهمترین ترندهای جاوا اسکریپت در سال ۲۰۱۹ محسوب می شود.

علت برتری Angular 7 از ورژن های قبلی

اجزای عناصر Angular از طریق اسلات ها از نمایش محتوا پشتیبانی می کنند.

بهبود بخشیدن به عملکرد کلی برنامه ها با حذف و اضافه خودکار فرا داده ها (متا دیتا)

از قابلیت های CLI این است که به کاربران در تصمیم گیری برای Promt CLI کمک می کند.

اتصال اسناد CLI به مستندات اصلی Angular.io

تعیین بودجه پیش فرض برای نرم افزارها - به طوری که اگر مصرف برنامه بیش از ۲ مگابایت باشد به کاربران هشدار داده می شود. و اگر نرم افزار اولیه بیش از ۵ مگابایت باشد ارور خواهد دارد.

این موضوع که گوگل از Angular پشتیبانی می کند و مدام در حال توسعه و آپدیت آن است نشان دهنده اهمیت و جایگاه مهم آن است. Angular همچون سایر نرم افزارهای این کمپانی رقیبی ندارد. Angular به دلیل توسعه سریع، ادغام آسان کدها و دسترسی به نسخه های قبلی و داشتن تست قطعا یکی از جذاب ترین ترندهای جاوا اسکریپت است.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi