نحوه بررسی و بهبود کسب و کارتان در طراحی وب
ایمان مدائنی

در این مرحله، همواره تولید کیفیت کار برای پیشروی کافی نیست. آنچه که شما واقعا نیاز دارید به دست آوردن بهترین نرم‌افزار و استراتژی مطلوبی است که شما را قادر می‌سازد حداکثر ارزشی را که مشتریان شایسته آن هستند را ارائه دهید.

در این مقاله ما در مورد استراتژی‌ها و تکنولوژی‌هایی صحبت می‌کنیم که کسب و کار طراحی وب شما را نسبت به بقیه برجسته می‌کند.

بیایید شروع کنیم.

1. با تعریف نیچ مارکتینگ (niche marketing) خود شروع کنید

نیچ مارکتینگ بخش ویژه‌ای از بازار است که محصول یا خدمات را متمرکز بر برآوردن نیازهای مشتریان آن بخش می‌کند.

تا وقتی که در کسب و کار هستید، باید بتوانید در نوع پروژه‌هایی که در آن پیشرفته هستید روند را تشخیص دهید.

آیا هنگام کار با وردپرس راحت‌تر هستید؟ در مورد فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی چطور؟

در نظر داشته باشید در حالی که مزیت انعطاف‌پذیری وجود دارد، پذیرش یک نیچ خاص و سازمان‌دهی آن به عنوان تخصص‌تان، شما را برای مشتریانی که پرداخت بالاتری دارند مطلوب می‌سازد.

چرا؟ زیرا آنان برای کاری که پیچیده است پول خرج نمی‌کنند. آن‌ها برای تخصص‌هایی که یک شرکت خاص می‌تواند ارائه دهد که نیاز به زمان، تلاش و ماندگاری برای ساخت دارد، هزینه پرداخت می‌کنند.

یک مشتری تجارت الکترونیکی که سعی می‌کند تا بین دو آژانس مختلف یکی را انتخاب کند را تجسم کنید. اولین آژانس دارای نمونه کارهای قابل توجه است که شامل مجموعه‌ای از پروژه‌ها، مثل وبلاگ‌های مسافرتی، وب‌سایت‌های شرکت‌های حقوقی و چند فروشگاه آنلاین می‌باشد. از سوی دیگر، آژانس دوم دارای نمونه کارهایی است که عمدتا از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی تشکیل شده است؛ برخی از آن‌ها همچنین به مواردی اشاره می‌کنند که برند خاصی کسب کرده‌اند.

اگر شما مشتری هستید، به سراع آژانس دوم می‌روید، حتی اگر مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، تحقیق بر روی کلمات کلیدی فوری را در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند درک عمیق‌تری از تقاضای موجود و رقابت انتخاب بین نیچ موردنظرتان داشته باشید.

2. فرآیند توسعه وب خود را ساده و موثر کنید

اکنون که تصمیم گرفته‌اید بر روی یک نیچ خاص قرار بگیرید، باید جریان کاری توسعه وب ساده‌ای داشته باشید که می‌توانید برای پروژه‌های مختلف استفاده کنید. به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید استراتژی‌های مقیاس‌گذاری مقرون‌به صرفه‌ای برای هر شرکت داشته باشید، کارآیی و بهره‌وری مساله کلیدی است. و برای شرکت‌های طراحی وب، پلت‌فرمی مثل Duda قطعا مفید خواهد بود.

Duda پلت‌فرمی است که همه چیز را در یک چیز دارد که برای هر مورد در گردش کار توسعه وب راه حلی دارد.

 

همچنین می‌توانید از Duda برای بخش‌هایی با قابلیت استفاده مجدد استفاده کنید که به راحتی می‌تواند پروژه‌های مختلف وب‌سایت را عملی کند. مثلا اگر شما در ایجاد نمونه‌ کارهای حرفه‌ای تخصص یافته‌اید، می‌توانید ترتیبی از قالب‌ها را برای بخش‌های "توصیه‌نامه‌ها (testimonial)" و "تماس" آماده کنید.

در کل، Duda با ویژگی‌هایی بسته بندی شده است که می‌تواند به شما کمک کند به طور قابل توجهی زمان ساخت خود را بدون به خطر انداختن کیفیت کاهش دهید. همچنین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد تا عناصر برند را در back end ترکیب کند، که ما را به استراتژی‌های بعدی برای مقیاس‌‌گذاری یک آژانس توسعه وب هدایت کند.

Back End .3 را سفارشی کنید

 به عنوان یک آژانس توسعه وب، به نفع شماست که برند خود را در ذهن کاربران در تمام زمان‌ها حفظ کنید.

شما می‌توانید این کار را با ارائه یک پلت فرم سفارشی انجام دهید که برند شما را در نقطه‌های تعاملی قابل ملاحظه، از صفحه لاگین ادمین تا داشبورد اصلی، تزریق می‌کند.

انجام این کار به شما کمک می‌کند برند خود را حفظ کرده و وفاداری برندتان را نسبت به مشتریان تقویت کنید. فرض کنید شما قادر به ارائه تجربه‌ای هستید که به یاد ماندنی و فراتر از رضایت است.

خبر خوب این است که سیستم‌های مدرن مدیریت محتوا مثل پلاگین‌هایی که از وردپرس پشتیبانی می‌کنند، سفارشی‌سازی‌های back-end را ایجاد می‌کنند.

مثلا AGCA (Absolutely Glamorous Custom Admin) به شما اجازه می‌دهد مناطق مختلف رابط ادمین را بدون کدنویسی وسیع، مثل صفحه لاگین، داشبورد و منوی اصلی، سفارشی کنید.

4. ارتباط با اعضای تیم

حالا که فرآیند توسعه وب و پلت‌فرم‌های شما بهینه‌سازی شدند، وقت آن است که بر روی نیروی حیاتی آژانس طراحی وب، یعنی تیم، تمرکز کنید.

با وجود فراوانی ابزارهای همکاری آنلاین مبنی بر ابر (cloud)، بسیاری از آژانس‌های طراحی وب همچنان از ایمیل‌ها به عنوان شیوه اصلی ارتباط استفاده می‌کنند.

در حالی که این موضوع نباید برای آژانس‌هایی با تیم‌ داخلی مشکل‌ساز باشد، قطعا اگر دارای اعضایی خارج از سازمان در مکان‌های دور هستید مشکل‌ساز می‌شود.

صندوق ورودی ایمیل سازمان‌یافته‌ترین مکان در جهان نیست.

در مکالمات با مشتریان و اعضای تیم که دور هستند، شما همچنین باید با اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی، گزارشات خودکار تولید شده از سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید و خبرنامه‌هایی که حتی به خاطر نمی‌آورید در آن‌ها اشتراک داشته‌اید، سر و کار داشته باشید.

به همین دلیل، صرف‌نظر از اینکه در داخل یا خارج از منزل استخدام شده‌اید، شما باید مکانی را برای مدیریت وظایف و ابزارهای همکاری در گردش کار طراحی وب‌تان ایجاد کنید.

مثلا، Trello یک ابزار قدرتمند ساده است که به شما این امکان را می‌دهد تا وظایف را درون کارت‌ها سازمان‌دهی کنید، آن‌ها را با استفاده از لیست‌ها مدیریت کنید، و آن‌ها را در بردها پروژه یکی کنید.

 همچنین می‌توانید از Trello برای اعطای کارت‌ها به اعضای تیم، تنظیم مهلت‌های زمانی، اشتراک فایل‌ها و ارتباط برقرار کردن در داخل پلت‌فرم‌ها استفاده کنید.

به غیر از Trello، در اینجا ابزارهای دیگری را برای‌تان عنوان می‌کنیم که می‌توانید برای آژانس طراحی وب خود از آن‌ها استفاده کنید:

Slack: یک ابزار ارتباطی است که به شما امکان می‌دهد موضوعات درون کانال‌ها را سازمان‌دهی کنید، فایل‌ها را به اشتراک بگذارید، و از یکپارچگی با پلت‌فرم‌های شخص ثالث استفاده کنید.

Basecamp: اگر ابزاری قوی تر از Trello می‌خواهید، پس باید ویژگی‌های جامع مدیریت پروژه Basecamp را بررسی کنید.

Google Drive: از لحاظ اشتراک‌گذاری فایل‌ها، هیچ سرویس ذخیره‌سازی ابریی مثل Google Drive وجود ندارد.

5. سرمایه‌گذاری در بازاریابی

درنهایت، یک سازمان طراحی وب به تنهایی از طریق ارجاعات رشد نمی‌کند. شما نیاز به یک کمپین بازاریابی دارید که به طور فعال مشغول به کار بوده و اقتدار شما را ایجاد کند.

متاسفانه، دستورالعمل بازاریابی خاصی برای همه وجود ندارد. فقط می‌توانید استراتژی‌هایی که با اهداف برند شما هم‌تراز هستند را در کنار یکدیگر قرار دهید.

برای رسیدن به این هدف، برخی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی را در زیر برای شما آورده‌ایم:

یک بلاگ طراحی وب ایجاد کنید تا تخصص خود را اثبات کرده و به نمایش بگذارید.

خواستار توصیه نامه‌ها (testimonial) از مشتریان قبلی باشید.

پروژه‌های موفق خود را مستند سازید.

پست‌های مهمان را در بلاگ‌ها و انتشارات محبوب ارسال کنید.

خبرنامه طراحی وب را راه‌اندازی کنید تا سابقه موجود را پرورش دهید.

رسانه‌های اجتماعی را بسازید.

اگر بودجه دارید، در کمپین PPC سرمایه‌گذاری کنید.

نتیجه گیری

آنچه که در اینجا آموختید این است که چطور یک آژانس توسعه و طراحی وب را در رقابتی که همیشه به صورت سخت‌گیرانه وجود دارد مقیاس‌دهی کنید.

موفقیت شما احتمالا یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، و آسان نخواهد بود. اما با استراتژی‌های بالا، رشد شما تضمین‌شده است. شما فقط باید روی یک مرحله تمرکز کرده و صبور باشید.

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi