نحوه افزایش مشارکت بازدیدکنندگان در بلاگ
ایمان مدائنی

بدون مشارکت مشترکین، نمی‌توان گفت که چه مدت طول می‌کشد تا بلاگ شما به آن سطح موفقیتی که می‌خواهید برسد. جذب مخاطب زمان‌بر است، و جذب مخاطبی که در سایت شما وقت بگذراند و بعدا نیز دوباره به سراغ آن بیاید، حتی زمان‌ّبرتر است. با این حال اگر بدانید چطور این مخاطبان را به دست آورید و آن‌ها را نگه دارید، شما در مسیر درستی قرار گرفته‌اید.

همیشه آسان نیست که بازدیدکنندگان خود را به مدت طولانی در سایت‌تان نگه دارید و طوری عمل کنید که آن‌ها بارها و بارها به سایت مراجعه کنند. در این مقاله سه راه وجود دارد که می‌توانید تعامل مشترکین خود را با سایت‌تان افزایش دهید.

1. افزودن فراخوان به عمل (calls to action)

شما نمی‌توانید بازدیدکننده‌ای را فرض کنید که با ورود به سایت شما دقیقا بداند که شما چه اقدامی را می‌خواهید انجام دهید. اگر می‌خواهید مخاطبان‌تان اقداماتی را که می‌خواهید انجام دهند، به وضوح به آن‌ها بگویید چه کاری را باید انجام دهند. برای انجام این کار، از calls to action (CTAs) یا همان فراخوان به عمل استفاده کنید.

CTA چیزی است که کاربران را تشویق می‌کند تا اقدامات موجود در وب‌سایت شما را انجام دهند که می‌تواند هر چیزی باشد، مثلا: دانلود کنید، کلیک به صفحه فرود (landing page)، ثبت‌نام کنید و غیره. از کلمات، رنگ‌ها یا تصاویر استفاده کنید تا کاربران را وادار کنید کاری را که می‌خواهید انجام دهند. این کار موثرتر خواهد بود اگر CTA شما به صفحه‌ای هدایت شود که کاربران می‌توانند بیشتر با صفحه شما ارتباط برقرار کنند، اما ضروری است که آنچه را که می‌خواهید توسط کاربران انجام شود را به صورت روشن و واضح بیان کنید.

در انتخاب رنگ و متن دکمه دقت کرده و آن‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید. این موارد باید به گونه‌ای انتخاب شوند که کاربر را ترغیب کند تا اقدام لازم را انجام دهد.

2. از لینک‌های داخلی استفاده کنید

یکی از جنبه‌های مهم افزایش مشارکت کاربران تمرکز بر کاهش ضریب بازگشت (bounce rate) است. ضریب بازگشت سشن‌های تک صفحه‌ای است که کاربران در سایت شما بدون کلیک کردن بر روی لینک‌های دیگر یا هدایت به صفحات دیگر وب دارند. پس از بازدید موقت سایت شما، بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از سایت‌تان خارج می‌شوند. اگر میزان مشارکت شما در حال افزایش است، شما باید این ضریب‌ها را تا حد ممکن کاهش دهید، و یک راه خوب برای انجام این کار لینک‌های داخلی است.

لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که شما به صفحات دیگر وب‌سایت‌تان در بلاگ خود لینک می‌دهید. شما از کلمات کلیدی مناسب برای متن این لینک‌ها استفاده می‌کنید، که هایپر لینک شما محسوب می‌شوند، تا به اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع لینک شوند. هنگامی که یک کاربر پست بلاگ شما را می‌خواند و کلمات کلیدی برجسته را می‌بیند که کاربر را به اطلاعات بیشتر هدایت می‌کند، آن‌ها احتمالا آن را کلیک می‌کنند، زیرا از قبل علاقه‌مند به آن موضوع هستند. این امر باعث می‌شود آن‌ها زمان بیشتری را در بلاگ شما سپری کنند زیرا آن‌ها از صفحه‌ای به صفحه دیگر با اطلاعات جالب هدایت می‌شوند.

این امر همچنین برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌تان نیز مهم است. اگر محتوایی که به آن لینک می‌دهید مربوط به محتوای صفحه وب‌تان است، گوگل متوجه می‌شود. تکنیک‌های کلاه سیاه سئو در نتایج موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرند، بنابراین از کلمات کلیدی نامناسب و لینک کردن به محتوای بی‌ربط جلوگیری کنید.

3. بهبود سرعت سایت

چه چیزی آزاردهنده‌تر از آن است که وقتی وب‌سایتی را برای اولین بار مشاهده می‌کنید، دارای سرعت بارگیری کندی باشد؟ واقعا ناامیدکننده است. اگر وب‌سایت‌تان ظرف چند ثانیه بارگذاری نشود، می‌توانیم شرط ببندیم که ضریب بازگشت به شدت بالا می‌رود و میزان مشارکت کاربران کاهش می‌یابد.

گوگل گزارش می‌دهد که پس از پنج ثانیه احتمال از دست دادن یک شخص به میزان 90 درصد افزایش می‌یابد. اگر تجربه کاربری (UX) خود را بهینه نکرده‌اید، حتما باید بر روی آن تمرکز کنید.

اگر مردم از سایت شما بازدید کنند و با تجربه کاربری ضعیف، کند و خطاهای دیگر مواجه شوند، طولی نخواهد کشید که سایت شما را ترک کرده و به دنبال سایت دیگری برای رفع نیاز خود خواهند گشت. شما نمی‌خواهید تمام نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای بلاگ خود را از دست بدهید، بنابراین وقت آن است که سرعت سایت خود را بهبود بخشید. از Test My Site گوگل برای تعیین اینکه سایت شما به سرعت یا به آرامی بارگیری می‌شود استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

تولید سطح تعامل بیشتر در وب‌سایت شما به معنی بهینه‌سازی UX است. شما می‌خواهید سایت خود را برای کاربران جالب و سرگرم‌کننده بسازید تا کاربران بارها به آن مراجعه کرده و محتویات آن را کشف کنند و این کار دشوار می‌شود اگر وب‌سایت شما بهینه‌سازی نشده باشد. شما نیاز به ارزیابی وب‌سایت خود دارید تا تعیین کنید که کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند. به طور استراتژیک CTAها را به وب‌سایت خود اضافه کنید تا کاربران احساس کنند باید اقداماتی را که برای آنان تعیین کرده‌اید را دنبال کنند. از لینک‌های داخلی استفاده کنید تا سئو خود را بالا برده و محتوای خود را در دید کاربران جدید قرار دهید. سرعت سایت خود را چند بار بررسی کنید تا مطمئن شوید بازدیدکنندگان برای دریافت محتوای شما انتظار نمی‌کشند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi