10 مورد از مهم‌ترین روندهای سئو در سال 2019 که باید بدانید
ایمان مدائنی

در اینجا 10 مورد از مهم‌ترین روندهای سئو در سال 2019 را از نظر تعدادی از بهترین متخصصان سئو بیان می‌کنیم که لازم است آن‌ها را بدانید.

1. مخاطبان و اهداف کاربران خود را بشناسید

آیا مخاطبان شما متن را ترجیح می‌دهند؟ یا تصاویر، ویدیو یا صوت را؟

با توجه به نظر متخصصان، دانستن این موضوع در سال 2019 مهم‌تر از همیشه است.

Mindy Weinstein، مدیر عامل شرکت Market Mindshift می‌گوید: "شما باید انتظارات کسی را که کلمه یا عبارتی را جستجو می‌کند به خوبی بشناسید و باید به آن به ساده‌ترین شکل ممکن پاسخ دهید".

Hunt می‌گوید: "حتی اگر محتوای وب‌سایت شما کاملا نوشته شده و بهینه شده باشد، اگر به صورت اشتباه برای مخاطبان انجام شود، کسب و کارتان رشد نخواهد کرد".

Julia McCoy، مدیر عامل Express Writers می‌گوید: "اگر سایت شما باعث افزایش گشت و گذار مخاطب در سایت شود، گوگل به شما پاداش خواهد داد و در واقع بازدیدکننده شما برای‌تان سرمایه‌گذاری می‌کند".

Jesse McDonald، متخصص سئو و مدیر TopHatRank.com می‌گوید:" این موضوع بسیار مهم است زیرا رتبه‌بندی طی سال گذشته نوسان داشته است تا به جستجوی کاربران کمک کند".

او می‌گوید این مساله برای متخصصان سئو و محتوا اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد تا بر اهداف کاربر نسبت به کلمات کلیدیی که هدف قرار می‌دهند تمرکز کنند.

Casie Gillette، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing همچنین متوجه تغییر گوگل در قصد و نیت کلمات کلیدی شده است.

او می‌گوید: "ما باید بیشتر در مورد این مساله و جایی که واقعا می‌خواهیم زمان صرف کنیم فکر کنیم. آیا من می‌خواهم زمان و پول صرف تلاش برای رتبه‌بندی برای یک مدت وسیع کنم یا به جای آن باید تمرکزم را به بخش دیگری از این هرم بگذارم، جایی که خریداران آگاه‌تر هستند و به احتمال زیاد به آنچه که من می‌فروشم علاقه‌مند هستند"؟

Chuck Price بنیانگذار Measurable SEO می‌گوید برای تنظیم این تغییر در سال 2019، ممکن است مجبور شوید روش تحقیق کلمات کلیدی خود را تغییر دهید.

Price می‌گوید: "هنگام تحقیق کلمات کلیدی در سال 2019، ضروری است که SERPها را بررسی کنید تا ببینید آیا وب‌سایت‌هایی مثل سایت شما برای یک عبارت هدفمند رتبه‌بندی می‌شوند". "اگر بالاترین SERPها با دایرکتوری‌ها پر شده‌اند یا سایت شما یکی از آن‌ها نیست، پس به سراغ یک عبارت دیگر بروید".

Jeremy Knauff، مدیر عامل Spartan Media می‌گوید: "اکنون زمان آن است که تطابق عبارات کلیدی را متوقف کنید و شروع کنید به اطمینان از اینکه محتوای شما به طور جامع پاسخگوی سوالاتی است که مخاطبان از طریق جستجو می‌پرسند".

2. فراتر از جستجوی گوگل بروید

Schwartz، مدیر سئو SurveyMonkey می‌گوید: "من فکر می‌کنم در سال 2019، سئو تنها نحوه بهینه‌سازی برای گوگل نیست، بلکه ما باید موتورهای جستجوی دیگر را نیز درنظر بگیریم".

همان‌طور که Cindy Krum، مدیر عامل MobileMoxie، اشاره کرده است، سئو در همه جا نشان داده می‌شود و هرچند مردم در جستجو هستند، فقط اولین لینک آبی را دریافت نمی‌کنند. بنابراین شما باید یاد بگیرید چطور ترافیک را هدایت کنید و چیزهای دیگری به جز وب‌سایت را در تعامل نگه دارید.

Krum می‌گوید: "اگر مشتریان برنامه‌ها را جستجو می‌کنند، شما باید در فروشگاه‌های برنامه دارای رتبه باشید. اگر آن‌ها به دنبال پادکست‌ها و فیلم‌ها هستند، باید در جایی که افراد این چیزها را جستجو می‌کنند دارای رتبه باشید. مارک‌های قدرتمند در حال تبدیل شدن به حالت‌های چندبعدی هستند، رتبه بندی آن‌ها بیش از فقط وب‌سایت‌ها است. سئوهای قوی نیز باید همین کار را انجام دهند".

Jes Scholz، مدیر دیجیتال بین‌المللی Ringier AG، می‌گوید که او نیز دامنه سئو را گسترش می‌دهد تا قابلیت دیده شدن را بر روی پلت‌فرم‌های دیگر پوشش دهد.

به گفته Keith Goode، استراتژیست ارشد IBM، همه این موارد نیاز به ارائه بهترین محتوا بر روی پلت فرم های سریع برای پاسخگویی به کاربران در هر کجا که هستند دارد.

Goode می گوید: "هدف ما فقط این نیست که ترافیک را هدایت کنیم. این امر برای بهینه سازی تجربه جستجو است، چه مبتنی بر وب باشد یا مبتنی بر برنامه یا (بر اساس تکنولوژی هاس بزرگ بعدی)، تا نیازهای کاربران را به بهترین شکل ممکن رفع کنیم.

3. نشانه گذاری داده های ساخت یافته کلیدی هستند

Marcus Tandler، بنیانگذار و مدیر Ryte می گوید: "هر زمان که ممکن است از اطلاعات ساخت یافته استفاده کنید. AI (هوش مصنوعی) به طور فزاینده ای برای گوگل مهم می شود، داده های ساخت یافته نیز در حال مهم شدن هستند. اگر بخواهیم از تلفن همراه به دنیای AI حرکت کنیم، داده های ساخت یافته مهم و کلیدی هستند. مهم نیست که AI شما چقدر خوب است، اگر طول بکشد تا " crawl" اطلاعات ضروری را دریافت کند، هرگز بزرگ نخواهد شد. AI نیاز به پردازش سریع محتویات و هر چیز دیگر مربوط به آن ها را دارد".

JP Sherman، کارشناس جستجوی سازمانی در Red Hat می گوید: "شما باید شروع به درک داده های ساخت یافته، رفتارهای فعال و غیرفعال مربوط به جستجو و نحوه ارتباط آن ها با رفتارهای مربوط به اهداف سیگنال ها کنید".

او می گوید: "روابط متقابل بین موضوعات و رفتارها، که توسط نشانه گذاری های ساخت یافته پشتیبانی می شود، روند مهمی است که ما باید درک، آزمایش، و پیاده سازی آن را در سال 2019 شروع کنیم. با استفاده از معماری اطلاعات، تگ ها، متادیتا و نشانه گذاری های ساخت یافته ما توانستیم سیگنال های موتورهای جستجو را برای درک این ساختار محتوایی ارائه دهیم".

Bill Slawski، مدیر تحقیقاتی سئو در Fish Digital نیز این نکته را اضافه می کند که رویکرد الگوی واژگان مناسب را به خوبی درک کرده و از آن ها در صفحات مربوط به محصولات، پیشنهادات، رویدادها، اطلاعات تماس، انجمن های اجتماعی، اطلاعات سازمانی، دسته بندی و محتواها استفاده کنید.

4. ایجاد محتوای منحصربه فرد

Eric Enge، مدیر کل Perficient Digital می گوید: "الگوریتم گوگل که در سال 2018 آپدیت شد نشان داد که گوگل تمرکز خود را بر روی ارزیابی کیفیت محتوا تشدید کرده است".

او می گوید ما عملکرد سئو را در تعدادی از سایت های مختلف ردیابی کردیم. سایت هایی که محتوای باکیفیت و عمیق تری را ارائه داده بودند، به طور معناداری رتبه بندی آن ها افزایش یافته بود، و سایت هایی با محتوای ضعیف تر، در مقایسه چندان خوب ظاهر نشده بودند.

او نیز این نکته را اضافه می کند که گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را در این زمینه در طول سال تنظیم می کند، و من معتقدم که هنوز تنظیمات بیشتری برای اعمال بر روی آن ها در نظر گرفته است.

5. افزایش تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد

سازمان دهی و رشد تخصص، اعتبار و اعتماد، که به عنوان E-A-T در دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل شناخته می شود، یکی دیگر از روندهای کلیدی در سال 2019 خواهد بود.

Dixon Jones، موسس DHJ Ventures می گوید: "اگرچه دستورالعمل های E-A-T برای ارزیابی الگوریتم گوگل نوشته شده است، اما الگوریتم گوگل به ما کمک می کند تا متوجه شویم در کجا گوگل ایندکس گذاری را در کوتاه مدت انجام می دهد. من فکر می کنم این مساله به سئو کمک خواهد کرد که درک کند "کیفیت" با محتوا همراه است. شما نمی توانید به راحتی مطالب معتبر را رتبه بندی کنید، مگر اینکه در یک موضوع خاصی اعتبار داشته باشید".

Grant Simmons، معاون بازاریابی جستجو در Homes.com می گوید: "شما باید به توزیع و ترویج محتوا از دیدگاه اعتبار نگاه کنید".

6. سرمایه گذاری در سئو تکنیکی

وب سایت ها هر ساله در میان پیچیدگی ها رشد می کنند، و سئو تکنیکی را یک بخش عمده از سرمایه گذاری در سال 2019 و پس از آن می سازند.

برخی از زمینه های اصلی تمرکز بر روی قسمت تکنیکی سئو عبارتند از:

سرعت: Jon Henshaw، بنیان گذار Coywolf Marketing و تحلیل گر ارشد سئو در CBS Interactive می گوید: "سایت ها در نهایت شروع به ساده تر شدن و سریع تر شدن خواهند کرد زیرا سئوها متوجه می شوند که گوگل به سایت ها با سرعت بالا پاداش خواهد داد".

جاوااسکریپت: Paul Shapiro، مدیر استراتژی و نوآوری Catalyst می گوید: "بیشتر وب سایت هایی که با آن مواجه خواهید شد تحت جاوااسکرییپت (احتمالا یکی از فریم ورک های بزرگ مثل React، Vue.js و Angular) خواهند بود. این بدان معناست که زمان آن رسیده است که حداقل با یکی از فریم ورک های جاوااسکریپت آشنا شوید و ببینید که چطور موتورهای جستجوی بزرگ با وب سایت هایی که تحت جاوااسکریپت هدایت می شوند برخورد می کنند".

برنامه های وب پیش رونده (PWAs): Tandler می گوید: "در سال 2019 شما باید در مورد اینکه چطور وب سایت شما می تواند در آینده به عنوان یک PWA ارائه شود فکر کنید. چگونه می توانید PWA خود را به یک تجربه قابل نگهداری که کاربران شما می خواهند بر روی صفحه نمایش خود قرار دهند تبدیل کنید".

7. برنده شدن با بهینه سازی On-page

Tony Wright، مدیر عامل و موسس WrightIMC می گوید بهینه سازی On-page در سال 2019 مهم خواهد بود.

Wright می گوید: "ما هنوز شاهد هیچ چیزی بیشتر از تاثیر تاکتیک های سئوی on-page برای بسیاری از شرکت ها نیستیم. لینک ها هنوز هم بسیار مهم هستند، اما بزرگ ترین انفجار برای سئوی بیشتر شرکت ها رشد و بهینه سازی on-page است. زیرا سئوی on-page تکنیکی نیست که در صفحه اعمال شود و سپس فراموش شود".

8. آماده شدن برای جستجوی صوتی

در دهه گذشته، "سال موبایل" تبدیل به نوعی شوخی شده بود. هر سال کارشناسان پیش بینی می کردند که امسال سال موبایل خواهد بود. تا زمانی که در سال 2015 این پیش بینی به حقیقت پیوست.

خوب، امسال نیز یک بار دیگر، نه به صورت کاملا مطمئن، می گوییم سال جستجوی صوتی است.

همان طور که Wright این گونه بیان می کند: "من فکر می کنم شرکت های بیشتری در سال 2019 به استراتژی بهینه سازی صوت توجه خواهند کرد. همان طور که در سال گذشته گفتم، هر چند جستجوی صوتی هنوز به صورت کامل وجود ندارد اما در حال آمدن است".

اگرچه جستجوی صوتی در سال 2018 توجه زیادی را به خود جلب کرده است، Aleyda Solis، مشاور بین المللی سئو و موسس Orainti می گوید: "جستجوی صوتی فقط بخشی از یک تغییر بزرگ تر است؛ از نتایج خاص به پاسخ ها به عنوان بخشی از یک ‘سفر جستجوی محاوره ای’".

او می گوید: "این مساله در سال 2019 اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد و در حال حاضر این تغییر آغاز شده است. در حالی که صوت ممکن است روشی ساده تر نسبت به درخواست پاسخ در بعضی سناریوها باشد، قطعا فرمت ایده آل برای تحقق اهداف در پاسخ های پیچیده تر (مثل وقتی که سرویس ها یا محصولات را مقایسه می کنیم) نیست.

Michael Bonfils، مدیر بین المللی SEM می گوید: "جستجوی صوتی یک مبادله بازی چند ملیتی و چند زبانه است.

امیدوارم بازاریابان در سال 2019 متوجه شوند که استفاده موثر از پاسخ صوتی توسط مترجمان (دستگاه یا انسان) انجام نمی شود. استفاده از صوت می تواند از کشوری به کشور دیگر، منطقه ای به منطقه دیگر، گویشی به گویش دیگر، طبقه اجتماعی به طبقه دیگر، و غیره متفاوت باشد.

9. نظارت بر یادگیری ماشین (Machine Learning)

Dave Davies، مدیر عامل Beanstalk Internet Marketing می گوید: "یادگیری ماشین یا همان machine learning انفجاری در سال 2019 خواهد بود. در حالی که ما machine learning را در جستجو با RankBrain، گروه بندی Google News و غیره دیده ایم، واقعا قدرت واقعی که می تواند داشته باشد را تجربه نکرده ایم".

Mathews می گوید: "شرکت ها باید machine learning را جهت توسعه محتوای منحصربه فرد برای سئو اعمال کنند. machine learning به عنوان آزمایش اجراها و استراتژی های جدید برای درک موفقیت و شکست ضروری است".

10. بهینه سازی اسنیپت های ویژه و سایر ویژگی های SERP گوگل

علاوه بر بهینه سازی وب سایت خود، همچنین باید تجربه جستجوی گوگل را در سال 2019 بهینه سازی کنید. بهینه سازی تجربه جستجو یعنی فراهم کردن بستری که کاربر نتیجه جستجوی خود را در کمترین زمان و به بهترین شکل به دست آورد که بخشی از این بستر توسط گوگل فراهم می شود و قسمتی نیز توسط وب سایت.

بهینه سازی برای اسنیپت های ویژه و دیگر ویژگی های جستجوی گوگل همچنان یک روند مهم، به ویژه در سال 2019 است.

 

در صورتی که به بحث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو علاقه مند هستید میتوانید آموزش سئو را در سایت تاپ لرن قرار دارد و بدون شک میتوان گفت منبع کاملی برای بحث سئو می باشد را مشاهده کنید .

 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi