10 مورد از برترین موتورهای جستجو کد منبع (Source Code)
ایمان مدائنی

Github

گیت‌هاب خانه‌ای است که در آن بیش از 36 میلیون توسعه‌دهنده در کنار هم کار می‌کنند تا کد را میزبانی و بررسی کنند، پروژه‌ها را مدیریت کنند، و با یکدیگر نرم‌افزار بسازند. گیت‌هاب توسط Chris Wanstrath،‌ P. J. Hyett، Tom Preston-Werner و Scott Chacon با استفاده از Ruby on Rails توسعه یافته است. این یکی از معتبرترین جستجوگرهای کد است که به کاربران وب اجازه می‌دهد داده‌ها را از کدها بگیرند. گیت‌هاب تمام کنترل نسخه‌های توزیع‌شده و مدیریت کد منبع گیت و همچنین افزودن ویژگی‌های خود را فراهم می‌کند. این ابزار زبان‌های مختلف را پشتیبانی می‌کند.

Krugle

Krugle یک موتور جستجو است که به برنامه‌نویسان کامپیوتر و سایر توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا منابع (repository) Open Source را برای یافتن کد Open Source جستجو کنند، و به سرعت کد را با برنامه‌نویسان دیگر در اینترنت به اشتراک بگذارند. این موتور جستجو مرحله بتا را به پایان رسانده و در 14 ژوئن 2006 اجرا شده است. Krugle پورتال جستجوی کد برجسته شرکتی است. ابزارهای همکاری برای ارتباط با سورس کد با یکدیگر را فراهم می‌سازد. Krugleبه برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا سورس‌کدهای موجود و اطلاعاتی که برای ارزیابی، انتشار و اصلاح کد نیاز دارند را بیابند.

Source Code Online

Source code online به کاربران امکان دسترسی به کدها و عرضه کدها را می‌دهد. به شما کمک می‌کند تا نحوه کدگذاری برای دیگر صفحات وب را بررسی کنید.

Byte My Code

Byte My Code همچنین به عنوان "code gravity" شناخته می‌شود. byteMyCode یک پروژه طراحی شده است تا وظیفه به اشتراک‌گذاری آسان‌تر سورس کد را انجام دهد. انجمنی  پیرامون ساخت آن شکل گرفته است تا یافتن، اشتراک‌گذاری، اصلاح، نظر دادن و امتیاز دادن بر قطعه کد را آسان‌تر سازد. byteMyCode به عنوان یک ابزار سازمانی خوب برای قطعه کدهای کوچک که شما درصورت نیاز هرگز آن‌ها را بلد نیستید به کار می‌رود. همچنین وقتی شما نیاز به ارسال یک قطعه کد به دوست یا همکار خود دارید، اما ابزاری برای انجام این کار ندارید مفید می‌باشد.

Dzone Snippets

DZone Snippets برای توسعه‌دهندگان، طرفداران تکنولوژی، و افراد هوشمند، در همه جا محتوا تولید می‌کند. DZone Snippets به شما اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از قطعات کد، دسته‌بندی با تگ‌ها، کلمات کلیدی و اشتراک‌گذاری‌ها را بسازید.

Snipplr

با Snipplr تمام قطعات کد شما در یک مکان ذخیره می‌شوند. این ممکن است شامل جزئیات مربوط به کدها، زبان‌ها، HTML و سایر اجزاء، با سایر جوامع باشد. شما می‌توانید اکنون با اکانت فیس‌بوک خود به Snipplr.com لاگین شوید.

Codase

Codase یک موتور جستجو سورس کد مطلع از سینتکس است که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اجازه می‌دهد ریپازیتوری‌های Open Source را برای یافتن سورس کد مناسب جستجو کنند. نسخه آلفا در 9 سپتامبر 2005 اجرا شد. بتا در 10 نوامبر 2005 منتشر شد. Codase ادعا می‌کند که بیش از 205M خط کد C، C++ و جاوا را میزبانی می‌کند. Codase فقط کدهای با کیفیت بالا را نشان می‌دهد و جستجو می‌کند. Codase نتایج جستجو دقیق و با جزئیات را فراهم می‌کند. اجازه می‌دهد تا توابع، کلاس‌ها، رشته‌ها، ثابت‌ها، ماکروها، کامنت‌ها و دیگر ساختارهای زبان‌های برنامه‌نویسی را جستجو کنید. Codase در حال حاضر خارج از سروییس است.

OHLOH

Black Duck Open Hub توسط نرم‌افزار Black Duck اداره می‌شود. Ohloh توسط " Black Duck" یا " O Hub" شناخته شده است. Open Hub یک دایرکتوری و انجمن است، تحلیل و جستجوی سرویس‌ها و ابزارها را ارائه می‌دهد. با اتصال به ریپازیتوری سورس کد پروژه، تحلیل تاریخچه کد و به روز‌رسانی‌های مداوم، و نسبت دادن این به‌روزرسانی‌ها به مشارکت‌کنندگان خاص، Black Duck Open Hub می‌تواند گزارش‌هایی در مورد ترکیب و فعالیت کد پایه پروژه ارائه دهد و این داده‌ها را برای ردیابی آمارگیری FOSS جهان جمع‌آوری کند.

PublicWWW

PublicWWW یک راه‌حل سورس کد اصولی برای اداره جستجوهای کد از طریق بازاریابی وابسته می‌باشد. نتایج جستجو، با بیش از 100000 نتیجه در هر جستجو، با توجه به محبوبیت آن‌ها نمایش داده می‌شوند. PublicWWW برای پیدا کردن چیزی استفاده می‌شود که با سایر موتورهای جستجو معمول مثل HTML، JavaScript، CSS و متن ساده در سورس کد صفحه وب، ویجت‌ها و publisher IDها، شناسایی سایت‌ها با استفاده از تصاویر معین و غیره امکان‌پذیر نیستند.

Merobase

Merobase موتور جستجو نرم‌افزاری است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اجزای نرم‌افزاری را از اینترنت پیدا کرده، به اشتراک بگذارند و مجددا استفاده کنند. موتور اجزای نرم‌افزاری را از منابع متنوع بزرگی همچون Apache، Source Forge و Java.net می‌گیرد. مرحله بتای آن پایان یافته و در مارس 2007 اجرا شده است. Merobase از مواردی مثل جستجوی تست محور و سورس کد مبتنی بر روابط و جستجوی مبنی بر کلمات کلیدی پشتیبانی می‌کند. این روش جستجوی انتزاعی در این موتور برجسته است. Merobase جستجو را برای اجزای نوشته شده در جاوا و سی‌شارپ انجام می‌دهد.

شاید فکر کنید پس گوگل کجاست. اما ما گوگل را در این لیست قرار ندادیم، زیرا ما فکر می‌کنیم گوگل یک موتور جستجو برای همه چیز است، بله گوگل بزرگ‌ترین و بهترین موتور جستجو برای همه چیز از جمله سورس کد است.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت عضو شوید و یا وارد سایت شده باشید .
logo-samandehi